Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
Hallo.

Ik heb mbo gamedeveloper gedaan.
Echter ligt mijn hart toch meer bij ict en ben daarom begonnen met hbo ict. Daar wil ik nu mee stoppen.
Na mijn cv online gezet te hebben belde inworks mij voor een gesprek.
Deze kunnen mij wel aan een baan helpen zeggen ze bij de servicedesk waar ik dan met 1700 euro bruto zou beginnen.
Bij inwork zou ik dan itil mcsa mcse kunnen gaan halen op hun kosten.

Ik weet nog niet duidelijk binnen hoeveel tijd je weg kan bij inworks zonder een schult te hebben opgebouwd

Is dit slim om te doen? Of toch zelf bij bedrijven solliciteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:00
Wat wil je echt doen, development, test, quality? projectmanagement, technisch beheer, functioneel beheer, ...?

Wat Inwork e.d. aanbieden is helpdesk met een trainingspad richting technisch (werkplek, server) beheer. Iedereen doet die helpdesk met de hoop op een snelle promotie. De realiteit is dat er door het hoge verloop vooral veel helpdeskers nodig zijn en veel mensen de stap naar een beheer-functie pas zetten door de detacheerder te verlaten met alle certificaten op zak.

Check hun aanbod ook voor studiekostenregelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
t_captain schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 08:44:
Wat wil je echt doen, development, test, quality? projectmanagement, technisch beheer, functioneel beheer, ...?

Wat Inwork e.d. aanbieden is helpdesk met een trainingspad richting technisch (werkplek, server) beheer. Iedereen doet die helpdesk met de hoop op een snelle promotie. De realiteit is dat er door het hoge verloop vooral veel helpdeskers nodig zijn en veel mensen de stap naar een beheer-functie pas zetten door de detacheerder te verlaten met alle certificaten op zak.

Check hun aanbod ook voor studiekostenregelingen.
Ik wil graag systeembeheer doen.
Ik ga proberen bij inwork alle certificaten te halen die daarvoor nodig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:26 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:00:
Waarom wil je stoppen met je HBO dan?
Omdat het niet helemaal lekker gaat ook qua leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Niemand kent je hier, dus kunnen we onmogelijk adviseren wat bij jou past.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
sgouman schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:01:
[...]

Wat gaat er niet lekker aan dan?

Wat er slim is is duidelijk te krijgen wat je precies wilt, en wat je daarvoor nodig hebt. Dat soort recruitment copanies kunnen een goeie weg naar binnen zijn, maar er zitten ook nadelen aan en dat is het trage groeipad. Met een HBO op zak zou je veel meer mogelijkheden hebben, een hoger salaris, betere secundaire voorwaarden, en een sneller groeipad. Uiteindelijk kan je met beiden een leuke boterham verdienen, maar het hangt er dus van af wat je zelf wilt waar je het meest gelukkig mee zal zijn.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:30
sgouman schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:01:
[...]

Als je een hbo functie wil (systeem beheer) dan zul je altijd bij moeten leren. Servicedesk is soms wel MBO, maar dat wil je dus niet.
Het leren dat je als bv systeembeheerder nodig zult hebben is niet perse een cursus, maar zeker wel relevante ontwikkelingen volgen, je zult dus moeten kunnen leren..
Sommige dingen zijn saai, sommige niet, maar saaie zaken kunnen relevant zijn en leuke niet.

Probeer dus echt de hbo af te maken, en leer ook hoe je moet leren, wat voor jouw werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

canonball schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:20:
[...]
Als je een hbo functie wil (systeem beheer) dan zul je altijd bij moeten leren. Servicedesk is soms wel MBO, maar dat wil je dus niet.
Systeembeheer is geen HBO. Er zijn zat MBO systeembeheerbanen en het is niet zo dat een MBO systeembeheerder per definitie een mindere baan heeft of andere kansen dan iemand met een HBO papiertje.

Het hangt heel erg van de sector af.

Wij hebben juist heel bewust gezocht naar iemand met een MBO diploma, omdat dat beter paste binnen het bedrijf, de afdeling en de specifieke functie. Binnen die functie zit óók een deel helpdesk en hoewel het de primaire verantwoordelijkheid van die functie is, is een groot deel van het werk meer systeembeheer dan helpdesk.
Het leren dat je als bv systeembeheerder nodig zult hebben is niet perse een cursus, maar zeker wel relevante ontwikkelingen volgen, je zult dus moeten kunnen leren..
Sommige dingen zijn saai, sommige niet, maar saaie zaken kunnen relevant zijn en leuke niet.

Probeer dus echt de hbo af te maken, en leer ook hoe je moet leren, wat voor jouw werkt.
Als HBO te zwaar is voor TS of TS daar geen motivatie uit haalt, is dat niet noodzakelijkerwijs het juiste advies. Zeker niet gezien bovenstaande.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Laatst online: 15-09 23:08
Ik zou zeker je HBO afmaken en niet een baantje nemen bij een "servicedesk". Nu heb je dan ff geld, maar daar maak je geen carrière (als dat je boeit).

Maak een studie af (HBO, MBO, whatever) tot je een baan krijgt waarmee je carrière kansen hebt. In de IT heb je dat zeker wel (baangarantie & carrière kansen dus), gezien een constant tekort aan professionals.

[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 14-04-2018 14:48 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

titel iets verduidelijkt

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zonder gedegen opleiding is er weinig carrière te behalen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:28
unezra schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 10:52:
[...]

Systeembeheer is geen HBO. Er zijn zat MBO systeembeheerbanen en het is niet zo dat een MBO systeembeheerder per definitie een mindere baan heeft of andere kansen dan iemand met een HBO papiertje.
Sorry maar hoezo is systeembeheer geen HBO? De equivalent van systeembeheer is gewoon te volgen op het HBO, namelijk HBO ICT - Systems and Network Engineering. Helaas zijn we niet allemaal een ster in programmeren...

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:48
sgouman schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 08:13:
Deze kunnen mij wel aan een baan helpen zeggen ze bij de servicedesk waar ik dan met 1700 euro bruto zou beginnen.
En waar groei je naar toe? Dit is minimumloon-achtig. Een afgestudeerde HBO'ert (software engineer) begint 50% hoger en heeft daarna nog een hoop meer groeiruimte.
Qua loon en mogelijkheden vind ik het slimmer om HBO te doen.

Echter moet HBO wel bij je passen. Als de studie je te zwaar valt is het niet slim om daar mee door te gaan. Hoe lang ben je al bezig? Wat vind je er lastig aan?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 14:00
TS wil weg van het HBO. Laten we dat als uitgangspunt nemen.

Verstandig? Maybe, maybe not. Arbeidsmarktperspectief MBO ICT is matig/redelijk. HBO ICT zeer sterk. Trends als cloud computing verplaatsen werk van klassiek serverbeheer (MBO/HBO) naar scripting en devops (HBO).

Aan de andere kant, iemand kan aan de grens van zijn capaciteiten of interesses komen.

Dan is zo’n Peak IT of Inwork nog geen gek idee, maar zorg dat je je verwachtingen duidelijk hebt. En nogmaals, kijk uit met studiekostenregelingen. Inwork kan een opstap zijn naar je gewenste baan, zorg dat je jezelf die tweede stap niet moeilijk maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

hollandnick schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 16:40:
[...]
Sorry maar hoezo is systeembeheer geen HBO? De equivalent van systeembeheer is gewoon te volgen op het HBO, namelijk HBO ICT - Systems and Network Engineering. Helaas zijn we niet allemaal een ster in programmeren...
Ik zeg niet dat er geen systeembeheerfuncties zijn waarbij HBO gewenst of vereist is of dat er geen HBO systeembeheer opleidingen zijn.

Ik zeg wél dat je zeker niet per definitie HBO nodig hebt om systeembeheerder te worden of te zijn en dat er genoeg systembeheer vacatures zijn waarbij MBO werk- en denkniveau vereist is. Wel is dat vaak MBO-3 of MBO-4.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:45

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hackus schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 15:04:
Zonder gedegen opleiding is er weinig carrière te behalen
Wat een kortzichtigheid.

(en ja ik heb een gedegen opleiding).

Niet iedereen kan of wil studeren. :) het maakt de weg wel toegankelijker natuurlijk.

Zou lekker die baan pakken en als je ooit nog zin hebt kun je altijd nog een avondopleiding doen.

[ Voor 28% gewijzigd door Sport_Life op 15-04-2018 01:06 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Pagina: 1