Mensen,
ik ben sinds korte tijd aan het hobbyen met een Raspberry Pi 2B.
Hier heb ik 2 sensoren op aangesloten voor de temperatuur, luchtvochtigheid en luchtdruk.
Via een python script kan ik de sensoren uitlezen en worden de waarden netjes weergegeven.
De bedoeling is om deze waarden naar mijn webserver te sturen om hier grafiekjes en overzichten van te maken.
Wanneer ik het script start middels
wordt alles netjes uitgelezen, weergegeven in de console en naar mijn webserver gestuurd.
Het python script werkt dus zoals verwacht.
Echter krijg ik de cronjob niet aan het draaien. Onderstaande mogelijkheden heb ik in zowel crontab -e als in sudo crontab -e geprobeerd echter zonder resultaat.
Wat wel werkt is de volgende cronjob, de de cron deamon werkt gewoon
Wat doe ik verkeerd, of wat zie ik over het hoofd?
Wie o wie kan mij op gang helpen met mijn eerste stapjes in de wereld van Raspberry / Cronjobs / Python?
ik ben sinds korte tijd aan het hobbyen met een Raspberry Pi 2B.
Hier heb ik 2 sensoren op aangesloten voor de temperatuur, luchtvochtigheid en luchtdruk.
Via een python script kan ik de sensoren uitlezen en worden de waarden netjes weergegeven.
De bedoeling is om deze waarden naar mijn webserver te sturen om hier grafiekjes en overzichten van te maken.
Wanneer ik het script start middels
code:
1
| sudo python /home/pi/weerstation/python/weerstation.py |
wordt alles netjes uitgelezen, weergegeven in de console en naar mijn webserver gestuurd.
Het python script werkt dus zoals verwacht.
Echter krijg ik de cronjob niet aan het draaien. Onderstaande mogelijkheden heb ik in zowel crontab -e als in sudo crontab -e geprobeerd echter zonder resultaat.
code:
1
| */15 * * * * /usr/bin/python /home/pi/weerstation/python/weerstation.py |
code:
1
| */15 * * * * sudo python /home/pi/weerstation/python/weerstation.py |
Wat wel werkt is de volgende cronjob, de de cron deamon werkt gewoon
code:
1
| * * * * * date >> /tmp/date.log |
Wat doe ik verkeerd, of wat zie ik over het hoofd?
Wie o wie kan mij op gang helpen met mijn eerste stapjes in de wereld van Raspberry / Cronjobs / Python?