Toon posts:

100% Cpu usage op legit programma's?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben niet zo slim geweest. Ik heb iets gedownload dat ik niet had moeten downloaden en heb nu gratis een paar virussen ontvangen. In principe zouden ze allemaal verwijderd moeten zijn, daar heeft mijn AVG voor gezorgd. Ik heb 3 virusscans gedaan waarvan de laatste geen virussen heeft gedetecteerd. Nu ben ik een 'grondige scan' aan het doen en hoop dat het goed is. Alles leek goed, totdat ik Google Chrome opstartte.

Even ter informatie,
Ik heb een i7-4770, 8GB RAM, en een GTX 960 4GB.

Toen ik een paar tabbladen opende op Chrome steeg mijn CPU usage direct naar 100%. Ik heb bij mijn extensies gekeken en er stond een of andere Quicksearch in. Nooit van gehoord dus gewoon verwijderd. Daarna ging het echter nog door. Ik heb het redelijk snel door als mijn CPU naar 100% gaat, omdat ik er een stock cooler op heb(Toch een voordeel ;) ).

Ik heb Chrome daarna gewoon afgesloten en ik ging even naar de Blizzard App, om Overwatch te updaten. Ik kijk bij taakbeheer, en ja hoor 100% CPU. Dit keer staat het onder de naam van Blizzard. Ik heb dus het gevoel dat ik een of ander vaag mining virus heb. Ik heb namelijk nooit 100% op Chrome of Blizzard gehad.

Wat me ook opviel was er tijdens de update van Overwatch eerst steady 10MB/s gedownload werd, maar dat ging later naar 500B/s (Ja echt B/s). Misschien word ik nu wel heel paranoïde, maar zou dat virus mijn internet snelheid daar niet inhouden zodat het langer door kan minen op de Blizzard App?

Ik maak me nu vooral zorgen om het feit dat AVG het tot nu toe nog niet gedetecteerd heeft. Heeft er iemand advies voor wat ik kan doen? Een grondige scan van AVG duurt op dit tempo nog 3 uur dus ik heb genoeg tijd..

Alvast bedankt voor de hulp

Edit:
Ik moet eigenlijk even inloggen op Magister.net, maar ik neem aan dat dat niet zo handig is in de huidige situatie?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2018 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10 20:48
Je hebt dus enkel op AVG vertrouwd dit op te ruimen?

Dan zou 't handig zijn om ook nog even eentje als Malwarebytes eroverheen te gooien. Of een andere anti-virus als Bitdefender, Avast of F-Secure, al is het maar voor een 2nd opinion.

Anders een back-up terugzetten van net voor de infectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:09
En wat je als je kijkt in taakbeheer wat je CPU zo bezig houd? Er zou vast ergens een programma of service zijn wat zo hard loopt. In taalbeheer bij prestaties kun je ook broncontrole openen. Daar zou je je antwoord moeten kunnen vinden.

Je zou ook eens een malware bytes scan kunnen laten lopen om te kijken of die nog wat oppakt. Als dat niet het geval is en je komt er ook niet uit met de broncontrole zou ik lekker een een herinstallatie van Windows doen want dan ben je een stuk sneller klaar dan je eigen helemaal lam zoeken (tenzij je zo graag de oorzaak wilt weten, dan moet je door zoeken)

Inloggen in bepaalde services zou ik even laten schieten als ik er geen 2 staps verificatie op zit. We weten überhaupt niet wat je hebt gedownload en wat voor computers soas dat heeft meegenomen.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerst eens even beginnen bij het kijken in je taakbeheer, of je hier iets geks kan vinden. Als er een bepaalde app of service ineens heel veel gaat gebruiken valt dit natuurlijk wel flink op.

Ook zal ik niet alleen je PC een cleanup geven met AVG, een programma, en zeker niet AVG, werkt vaak niet goed genoeg. Probeer MBAM eens uit te voeren, is over het algemeen een van de beste programma's als het gaat om deze doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:05:
Ik zou eerst eens even beginnen bij het kijken in je taakbeheer, of je hier iets geks kan vinden. Als er een bepaalde app of service ineens heel veel gaat gebruiken valt dit natuurlijk wel flink op.

Ook zal ik niet alleen je PC een cleanup geven met AVG, een programma, en zeker niet AVG, werkt vaak niet goed genoeg. Probeer MBAM eens uit te voeren, is over het algemeen een van de beste programma's als het gaat om deze doeleinden.
Ik zal dan mbam downloaden. Ik heb al eerder in het taakbeheer gekeken en heb niks geks kunnen vinden. Ook bij broncontrole niet. De 100% Cpu usage staat gewoon bij Chrome of Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:07:
[...]

Ik zal dan mbam downloaden. Ik heb al eerder in het taakbeheer gekeken en heb niks geks kunnen vinden. Ook bij broncontrole niet. De 100% Cpu usage staat gewoon bij Chrome of Battle.net
Malwarebytes heeft inderdaad 1 virus, 1 adware en 14 potentiële dreigingen gevonden. Ik hoop dat het nu opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:48
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:51:
[...]

Malwarebytes heeft inderdaad 1 virus, 1 adware en 14 potentiële dreigingen gevonden. Ik hoop dat het nu opgelost is.
Ik zou ook even adwcleaner, hitmanpro en eset online scan draaien. Eventueel ook nog emergency kit (Emisoft)

Ik gebruik zelf voor normale controles altijd eset online scan en hitman pro. Ook omdat die Windows Defender super langzaam scant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aragornnnn
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-10 13:27
Is het ondertussen al opgelost?
Pagina: 1