Beste Tweakers,
Graag jullie inzichten met betrekking tot het volgende. Ik ben op zoek naar een nieuwe (thuis)laptop die op breed vlak inzetbaar is.
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil mijn nieuwe laptop op diverse vlakken kunnen inzetten:
Wat is je budget?
Ik zou het mooi vinden om voor 1000 euro klaar te kunnen zijn, maar als dit meer kost wil ik het eventueel wel overwegen.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja en nee, de laptop komt op diverse plekken binnenhuis. Echter buitenhuis zal hij niet dagelijks komen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, ik ben voornamelijk geïnteresseerd in de specificaties die ik nodig heb voor mijn laptop.
Ik heb op diverse websites gekeken en denk voorlopig aan de volgende eigenschappen:
Schermdiagonaal:
15 inch of 17 inch, waarbij 15 inch denk voldoet en daarbij iets handzamer is.
Processor:
Intel Core I5 of I7, moet ik op basis van mijn wensen gaan voor een I7 of kan ik af met een I5 processor?
Werkgeheugen:
Minimaal 8 GB, of moet ik toch maar voor minimaal 16 gaan?
Opslagtype:
SSD en HDD, SSD is sneller maar ook duurder een combinatie is daardoor wellicht aantrekkelijker
Totale opslagcapaciteit:
Minimaal 500GB, voor het opslaan van bestanden et cetra
Videokaart:
NVIDIA GeForce GTX 1050 of hoger, met het oog op het verwerken van video's en het spelen van games
2-in-1:
Nee graag gewoon een laptop
Opties:
Een lastige keuze, want op basis van mijn eisen valt er al een hoop af.
Wellicht dat de HP Pavillion 15-ck094nd wat voor mij is!
Graag jullie inzichten en meningen,
Alvast hartelijk dank!
Graag jullie inzichten met betrekking tot het volgende. Ik ben op zoek naar een nieuwe (thuis)laptop die op breed vlak inzetbaar is.
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil mijn nieuwe laptop op diverse vlakken kunnen inzetten:
- Foto's bewerken (bijv. vakantiefoto's bewerken)
- Video's bewerken (bijv. GoPro videos bewerken)
- Gaming (bijv. Football Manager)
- Internet, e-mail en tekstverwerken (standaard)
- HD-Films kijken
Wat is je budget?
Ik zou het mooi vinden om voor 1000 euro klaar te kunnen zijn, maar als dit meer kost wil ik het eventueel wel overwegen.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja en nee, de laptop komt op diverse plekken binnenhuis. Echter buitenhuis zal hij niet dagelijks komen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, ik ben voornamelijk geïnteresseerd in de specificaties die ik nodig heb voor mijn laptop.
Ik heb op diverse websites gekeken en denk voorlopig aan de volgende eigenschappen:
Schermdiagonaal:
15 inch of 17 inch, waarbij 15 inch denk voldoet en daarbij iets handzamer is.
Processor:
Intel Core I5 of I7, moet ik op basis van mijn wensen gaan voor een I7 of kan ik af met een I5 processor?
Werkgeheugen:
Minimaal 8 GB, of moet ik toch maar voor minimaal 16 gaan?
Opslagtype:
SSD en HDD, SSD is sneller maar ook duurder een combinatie is daardoor wellicht aantrekkelijker
Totale opslagcapaciteit:
Minimaal 500GB, voor het opslaan van bestanden et cetra
Videokaart:
NVIDIA GeForce GTX 1050 of hoger, met het oog op het verwerken van video's en het spelen van games
2-in-1:
Nee graag gewoon een laptop
Opties:
Een lastige keuze, want op basis van mijn eisen valt er al een hoop af.
Wellicht dat de HP Pavillion 15-ck094nd wat voor mij is!
Graag jullie inzichten en meningen,
Alvast hartelijk dank!