outlook ontvangt emails van alle adressen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-10 10:46
hallo.

Wij hebben 3 email adressen ik noem ze voor de makkelijkheid maar even.

hoofdaccount@test.nl
sub1@test.nl
sub2@test.nl

nu log ik in in mijn outlook op sub2 wat mijn email adres is.
ik log in via de credentials hoofdaccount@test.nl en het ww wat daar bij hoort.

echter als ik nu een email stuur naar hooofdaccount@test.nl of naar sub1@test.nl ontvang ik die email ook in mijn outlook.

ik wil echter alleen emails ontvangen die naar sub2@test.nl verstuurd worden.

Hoe kan ik dit oplossen?

in outlook 2016 is het enige ingestelde email adres het email adres van sub2@test.nl

[ Voor 73% gewijzigd door sgouman op 13-04-2018 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik roep voor de makkelijkheid maar een aanname maar als het federated of delegated accounts zijn op elkaar, kan dit voorkomen inderdaad.

Waarom log je uberhaupt in met hoofdaccount? Zolang Outlook open staat, zal dit account "aktief" zijn en in een aantal gevallen krijg je daar dus pop-ups of andere meldingen van.

Oftewel; over wat voor accounts / infra gaat het eigenlijk?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
MAX3400 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:24:
Ik roep voor de makkelijkheid maar een aanname maar als het federated of delegated accounts zijn op elkaar, kan dit voorkomen inderdaad.

Waarom log je uberhaupt in met hoofdaccount? Zolang Outlook open staat, zal dit account "aktief" zijn en in een aantal gevallen krijg je daar dus pop-ups of andere meldingen van.

Oftewel; over wat voor accounts / infra gaat het eigenlijk?
het is een account van de provider.
die sub1 en 2 zijn subaccounts van het hoofdaccounts en hebben geen aparte inlognaam en wachtwoord.
ook in de webmail kan je er niet los in inloggen en moet je in het hoofdaccount inloggen om de subaccount mails te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Net als bij Gmail dus... Dan zitten we meer richting alias/nick van een account te praten.

Als je dan niet wil, zou ik je adviseren die met de provider te bespreken maar ik denk dat je pech hebt; het is geen gratis maildienst met "oneindig" individuele accounts.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
MAX3400 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:27:
Net als bij Gmail dus... Dan zitten we meer richting alias/nick van een account te praten.

Als je dan niet wil, zou ik je adviseren die met de provider te bespreken maar ik denk dat je pech hebt; het is geen gratis maildienst met "oneindig" individuele accounts.
oh oke dus het is niet mogelijk om alleeen sub2 in outlook te krijgen?
tenzij waarschijnlijk toch alle 3 de email adressen toevoegen en van de eerste 2 aanvinken dat ik daar geen email van wil ontvangen in de instellingen voor verzenden en ontvangen tab?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:13

Reptile209

- gers -

Zie die subaccounts als een extra naambordje bij je brievenbus. Alle post gaat door dezelfde gleuf, maar de naam op de envelop geeft jou de kans om het aan de keukentafel te sorteren.
Jij hebt één mailaccount (hoofdaccount, de brievenbus) met daar 2 aliassen aan gekoppeld (de naambordjes voor sub1 en sub2). Je kunt nu twee dingen doen: in Outlook met Berichtenregels / Rules de binnenkomende mail naar verschillende mapjes sorteren, of bij je provider kijken of het mogelijk is om een tweede mailbox (een extra brievenbus bij de voordeur) aan te maken. In het tweede geval krijg je een aparte gebruikersnaam en wachtwoord voor het tweede account, zodat je beiden onafhankelijk van elkaar kunt binnenhalen.

Welke provider heb je? Dan weet iemand vast wel of een tweede mailbox daar tot de mogelijkheden behoort. :)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Reptile209 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:45:
Zie die subaccounts als een extra naambordje bij je brievenbus. Alle post gaat door dezelfde gleuf, maar de naam op de envelop geeft jou de kans om het aan de keukentafel te sorteren.
Jij hebt één mailaccount (hoofdaccount, de brievenbus) met daar 2 aliassen aan gekoppeld (de naambordjes voor sub1 en sub2). Je kunt nu twee dingen doen: in Outlook met Berichtenregels / Rules de binnenkomende mail naar verschillende mapjes sorteren, of bij je provider kijken of het mogelijk is om een tweede mailbox (een extra brievenbus bij de voordeur) aan te maken. In het tweede geval krijg je een aparte gebruikersnaam en wachtwoord voor het tweede account, zodat je beiden onafhankelijk van elkaar kunt binnenhalen.

Welke provider heb je? Dan weet iemand vast wel of een tweede mailbox daar tot de mogelijkheden behoort. :)
Bedankt voor je uitleg.
Ik heb telfort alleen nog een mailadres van xmsnet(overgenomen door telfort)

[ Voor 3% gewijzigd door sgouman op 13-04-2018 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Bij Telfort kun je 5 losse e-mailaccounts aanmaken, ieder met 5 aliassen.
Naast het hoofdaccount dat je nu hebt, dus ook nog 4 anderen.

Als je inlogt in Mijn Telfort kun je dit zelf aanmaken, waarbij je dus een extra gebruikersnaam en wachtwoord voor in outlook krijgt.

Als je sub2@test.nl eerst verwijderd als alias, kan je hem daarna als account aanmaken.
Mits dat een @telfort.nl of @telfortglasvezel.nl adres is. De oude domeinen die vanuit overnames mee zijn gekomen werkt dat meestal niet mee

[ Voor 34% gewijzigd door frickY op 13-04-2018 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
frickY schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:47:
Bij Telfort kun je 5 losse e-mailaccounts aanmaken, ieder met 5 aliassen.
Naast het hoofdaccount dat je nu hebt, dus ook nog 4 anderen.

Als je inlogt in Mijn Telfort kun je dit zelf aanmaken, waarbij je dus een extra gebruikersnaam en wachtwoord voor in outlook krijgt.

Als je sub2@test.nl eerst verwijderd als alias, kan je hem daarna als account aanmaken.
Mits dat een @telfort.nl of @telfortglasvezel.nl adres is. De oude domeinen die vanuit overnames mee zijn gekomen werkt dat meestal niet mee
Echter worden het dan @telfortglasvezel.nl waar ik nu @xmsnet.nl heb. Dan moet ik dus overal mijn email adres gaan aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Zullen inderdaad wel alliasen zijn. In sommige mail clients kan je dat oplossen door berichtregels aan te maken maar ik weet niet of die mogelijkheid ook in Outlook zit. Bijv zoiets:
als bericht aan of cc sub1@test.nl bevat, dan niet van server downloaden.
Werkt niet met bcc maar wel met het gross van de mail.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:13

Reptile209

- gers -

sgouman schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:55:
[...]

Echter worden het dan @telfortglasvezel.nl waar ik nu @xmsnet.nl heb. Dan moet ik dus overal mijn email adres gaan aanpassen
Neem dan even contact op met de klantenservice. Het zal misschien niet via de normale instellingen kunnen, maar ze kunnen het ongetwijfeld handmatig doen. Geef dan aan dat je adres sub1@... wil koppelen aan een aparte mailbox.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Als je @xmsnet.nl hebt vooral niet die aliassen verwijderen, die krijg je niet terug aangemaakt als accounts, en daarna ook niet als alias onder een nieuw @telfortglasvezel-account.

Via de klantenservice kan dat laatste wel, als je geluk hebt. Je kunt dit het best via het forum van Telfort regelen, het webcare team heeft hier naar mijn ervaring meer kennis van dan de telefonische helpdesk.

[ Voor 71% gewijzigd door frickY op 13-04-2018 23:23 ]

Pagina: 1