Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-04 14:04
Ik had een CanoScan 6000f mark II gekocht om mijn negatieven te gaan scannen. Helaas bleek dit apparaat niet om te kunnen gaan met mijn Windows 64bits computer.

Dus nu terug sturen en weer op zoek. Wie met een 64bits systeem heeft een acceptabele negatieven scanner van tussen de 150 tot 200 euro.

[ Voor 15% gewijzigd door FitzChevalric. op 13-04-2018 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

-Knip- volgende keer topic report aub.

[ Voor 79% gewijzigd door Daan_ op 13-04-2018 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sowieso een beetje een negatieven sfeer in de post. O-)
* Room42 duikt angstig in elkaar in afwachting van de draai om m'n oren van de mods :o

@FitzChevalric. Bedoel je de Canon CanoScan 9000F Mark II, want de 6000F kan ik niet vinden. En wélke versie van Windows heb je? XP/Vista/7/8/8.1/10? -knip-

[ Voor 68% gewijzigd door Daan_ op 13-04-2018 21:11 . Reden: kleine draai om je oren dan. ;-) ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 22:34
Gaat het enkel om 35mm negatieven? Of ook nog groter? Ook dia's?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:54

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@FitzChevalric. . Je hoeft geen expert te zijn, maar iets meer eigen inzet word op Tweakers wel gewaardeerd. Wat heb je zelf gevonden. Waarom twijfel je tussen deze modellen. Wat zijn volgens jou de voor en tegens. Kun je specifieker zijn over je wensen en wat je exact wenst te gaan scannen?

Het is niet de bedoeling om de gewenste spes en budget aan te geven en je mede Tweaker het werk te laten doen. :)

Kun je de start post verder aanvullen ?

[ Voor 10% gewijzigd door Daan_ op 13-04-2018 19:54 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
excuses dat ik wat kort ben geweest (knetterende koppijn)

Het gaat inderdaad om de Canon CanoScan 9000F Mark II en ik heb deze gevonden op een forum van mensen die negatieven scannen. Ik kwam deze en een paar anderen tegen. Primair voldoet hij aan alle eisen die ik eraan stelde, alleen op mijn Windows 10 pakt hij hem niet omdat er een probleem is met 64bits drivers. Dus ik hoopte dat iemand met Windows 10 al de hele zoektocht had gehad en gewoon bij een type was uitgekomen.

Ik heb ook naar de Rollei PDF-S 340 zitten kijken, maar daar kwam ik toch mindere verhalen van tegen.

[ Voor 9% gewijzigd door FitzChevalric. op 13-04-2018 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@FitzChevalric. Wat is dan 'het probleem' :? Want hier is gewoon een Windows 10 x64-driver te downloaden. Met deze (gebrek aan) informatie kunnen we je niet helpen. Misschien is het dan beter als je even wacht tot je hoofdpijn is gaan liggen.

Beterschap!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
Room42 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:55:
@FitzChevalric. Wat is dan 'het probleem' :? Want hier is gewoon een Windows 10 x64-driver te downloaden. Met deze (gebrek aan) informatie kunnen we je niet helpen. Misschien is het dan beter als je even wacht tot je hoofdpijn is gaan liggen.

Beterschap!
Klopt maar ook met die drivers werkt de scanner wel maar blokkeert de bijbehorende software. Een probleem dat groter is dan mijn informatica kennis het kan oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
FitzChevalric. schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:56:
[...]

Klopt maar ook met die drivers werkt de scanner wel maar blokkeert de bijbehorende software. Een probleem dat groter is dan mijn informatica kennis het kan oplossen.
Ik probeer naar een foutmelding te vissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
Room42 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:59:
[...]

Ik probeer naar een foutmelding te vissen...
http://community.usa.cano...10-My-scanner/td-p/184867

Error Code 2 190 0

Dit helemaal uitgevoerd maar blijft problemen hebben, de error blijft.

Ik denk dat ik hem morgen terugstuur en voor de Rollei PDF-S 340 ga.

[ Voor 8% gewijzigd door FitzChevalric. op 13-04-2018 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
FitzChevalric. schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:09:
[...]

Ik denk dat ik hem morgen terugstuur en voor de Rollei PDF-S 340 ga.
Ik zie zo snel ook niks. Als je nog binnen het WKoA-termijn zit, zou ik dat inderdaad doen. Anders moet je terecht bij de support van Canon terecht maar dat gaat waarschijnlijk langer duren dan gewoon een goed alternatief te kiezen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
En andere software gebruiken, zoals vuescan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Zoals PageFault aangeeft: Vuescan gebruiken. Doe ik ook al ca. 15 jaar. Draait op alle versies van Windows en veel Linux, herkent vrijwel alle scanners, ook oude modellen, waarvan de fabrikant al lang geleden de support heeft afgesloten.
Je kan het gratis proberen: www.hamrick.com

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gebruik zelf een Canon 5600F zonder problemen met W10 overigens met Silverfast software vond ik fijner en goedkoper.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1