Toon posts:

Excel ziet waarde gegenereed door formule niet als waarde.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...

Met behulp van de onderstaande formule probeer ik in de opgegeven range van cellen te controleren of 1 van de cellen binnen de range van cellen een waarde bevat (waarde zelf is niet interessant).

Formule: =ALS(AANTAL.ALS(Q3:AD3;">0");"Ja";"Nee")

De formule werkt op het moment dat de waarde in 1 van de cellen binnen de range van cellen handmatig wordt ingevoerd. Bijvoorbeeld met de waarde 1. Het resultaat van de formule is dan "Ja".

Echter, de waardes in de range van cellen wordt gegenereerd met behulp van de formule vertikaal zoeken.

De range van cellen bevat dus wel een waarde, maar de "Aantal.Als" formule ziet dit dus niet als waarde en blijft als resultaat van de formule de waarde "Nee" geven.

Wie kent de oplossing?

Dank je.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:00
Het heeft denk ik niets met de uitkomst uit VERT.ZOEKEN te maken; je hebt geen criterium gehangen aan de ALS()

Probeer eens iets als dit:
=ALS(AANTAL.ALS(Q3:AD3;">0")>0;"Ja";"Nee")

edit:
jouw formule werk hier ook gewoon trouwens (ook met alleen uitkomsten uit VERT.ZOEKEN()...mogelijk zit je oorzaak dus toch ergens anders...

Staan er tekstwaarden/spaties/bijzondere tekens in je bereik??
dan geldt:
quote: M$
Als u tekstwaarden wilt tellen, moet u ervoor zorgen dat de gegevens geen voorloop- of volgspaties bevatten en ook geen niet-afdrukbare tekens, of rechte en gekrulde aanhalingstekens door elkaar. Anders kan AANTAL.ALS een onverwacht resultaat opleveren.

[ Voor 115% gewijzigd door breew op 13-04-2018 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ik gok erop dat het geen getallen zijn, maar cijfers opgemaakt als tekst. Staat de uitkomst van vert.zoeken() links of rechts uitgelijnd in de cel?

1<2 is waar, '1'<2 is onwaar.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:55
=vert.zoeken(...)/1