Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vorig jaar heb ik mijn HBO diploma commerciele economie behaald. Na lang gezocht te hebben naar een opleiding die mij leuk leek en handig voor in de toekomst, kwam ik uit op de master Information management op de universiteit van Tilburg. Op de Erasmus universiteit heet deze opleiding, volgens mij, Business information management.
Ik zal hiervoor een pre-master moeten doen, waar ik me eigenlijk niet echt druk om maak. Ik vroeg me alleen af wat de ervaringen zijn van de mensen die deze opleiding hebben gedaan of een soortgelijke en hoe zij de opleiding en de periode erna hebben ervaren.

Kwamen jullie bijvoorbeeld makkelijk aan en baan? Ik zit er zelf aan te denken IT consultancy kant op te gaan.

Mochten jullie verhalen of tips hebben over deze opleiding, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-08 17:27
Goede keuze. Heb hem zelf bij de UvA gedaan en ben daarna bij een Big4 aan de slag gegaan :)

[ Voor 57% gewijzigd door Katseviool op 13-04-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Katseviool schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:44:
Goede keuze. Heb hem zelf bij de UvA gedaan en ben daarna bij een Big4 aan de slag gegaan :)
Heel goed! Vond je het een moeilijke opleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-08 17:27
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 16:22:
[...]

Heel goed! Vond je het een moeilijke opleiding?
Het was een interessante opleiding, prettige omgeving (minder schools en minder lui die meeliften) en leuke studiegenoten, dus ik ging elke dag met veel plezier naar die opleiding. Cijfers waren daarnaast fors beter dan HBO :)

[ Voor 14% gewijzigd door Equator op 31-08-2018 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-08 19:14
Ik ken het van wat ex-medestudenten die het hebben gedaan na hun HBO.

Wat ik begrepen heb (Tilburg) is het een redelijk makkelijke master, die vooral veel gebruikt wordt voor mensen die de business & IT kant op willen. In vergelijking met veel andere IT masters is het namelijk maar 1 jaar, in plaats van 2. Daarnaast zit er vrijwel geen techniek in. Technische IT masters aan de TU/E of TUD zijn dan ook beduidend moeilijker.

Voor de niet technische IT rollen is het een prima master om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• romon
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-08 18:55
BIM aan de EUR is een aanrader. Over het vinden van een baan zou ik me niet druk maken; die heb je werkelijk voor het uitzoeken, ook mogelijkheden in hele verschillende sectoren.

Verkijk je trouwens niet op de premaster, die schijnen best pittig te zijn. Ook veel verhalen van HBO'ers die uiteindelijk met veel moeite wel hun pre master haalden, maar vervolgens niet hoog genoeg scoorden op hun GMAT/ TOEFL om aan een master van de EUR te mogen beginnen. Precies die mensen ging toentertijd allemaal naar de VU of Tilburg voor hun master. Houd er wat dat betreft rekening mee dat Tilburg inmiddels de laatste universiteit is die een vergelijkbare master aanbiedt zonder extra toelatingseisen (bijv GPA van 7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf erg met de keus tussen Erasmus en Tilburg. In Tilburg heb ik veel meer het gevoel thuis te zijn en is ook veel kleinschaliger. Dit werkt voor mij beter heb ik het idee. Daarnaast heeft Erasmus natuurlijk de naam en de allure. Ik vraag me af in hoeverre de naam Erasmus bijdraagt tegenover Tilburg wat betreft carrière perspectieven. Tilburg is de laatste jaren natuurlijk ook goed bezig op dit gebied. Kan iemand hier meer over zeggen?
Pagina: 1