HDD advies voor NAS media streaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickb92
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-05 15:52
Hallo tweakers!

Ik zoek twee HDD voor een NAS.
Ik zou graag een NAS systeem willen aanschaffen voor thuisgebruik. Dit wordt dan voornamelijk gebruikt om een filmcollectie op te zetten en rechtstreeks naar mijn tv/laptop te streamen en als backup van vakantiefoto's en een paar andere belangrijke bestanden. Nu las ik dat de meeste speciale NAS drives weer duurder zijn en sommige maken weer veel geluid of worden erg heet. Mijn vraag is is welke HDDs ik het beste kan gebruiken. (tussen de 4tb en 6tb per hdd)

Wat is je budget?
Ik ben dus op zoek naar de beste kwaliteit/prijs verhouding voor mijn specifieke gebruik. Het liefst niet meer dan €0,030 per gB. Ik weet dus niet of ik voor mijn gebruik bijvoorbeeld goed genoeg af ben met goedkopere HDD's of worden iets duurdere toch aangeraden?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

De omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Waarschijnlijk wordt het systeem niet meer dan 10 uur per week gebruikt tijdens het kijken van films. Hiervoor ben ik van plan een 2-bay Synology DS218 aan te schaffen.
Nu is mijn vraag welke HDDs ik hier het beste in kan stoppen. Nu las ik dat de meeste speciale NAS drives weer duurder zijn en sommige maken weer veel geluid of worden erg heet.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

Yannick

Beste antwoord (via yannickb92 op 13-04-2018 19:06)

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:32
Tussen welke drives twijfel je specifiek? Er zijn genoeg topics te vinden over NAS schijven en wat de verschillen zijn met 'normale' schijven. Dit verklaart deels ook waar het prijs verschil vandaan komt.

Persoonlijk ben ik behoorlijk tevreden over de WD Red (meerdere 4Tb exemplaren die al meerdere jaren goed hun werk doen). Voorheen met WD-greens gedraaid, maar die hielden t beduidend minder lang uit. De meerprijs, zeker als je naar de levensduur krijgt is dan plotseling niet zo spannend meer.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-09 11:43
Zoals hier [Synology] Vraag en antwoord - deel 3 beschreven, gebruikt Synology linux software RAID. Het maakt niets uit welke HDD's je erin stopt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:32
Tussen welke drives twijfel je specifiek? Er zijn genoeg topics te vinden over NAS schijven en wat de verschillen zijn met 'normale' schijven. Dit verklaart deels ook waar het prijs verschil vandaan komt.

Persoonlijk ben ik behoorlijk tevreden over de WD Red (meerdere 4Tb exemplaren die al meerdere jaren goed hun werk doen). Voorheen met WD-greens gedraaid, maar die hielden t beduidend minder lang uit. De meerprijs, zeker als je naar de levensduur krijgt is dan plotseling niet zo spannend meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickb92
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-05 15:52
Bedankt voor de info! Ik twijfel tussen

Seagate Barracuda Compute, 4TB (93€)

Seagate IronWolf, 4TB (108€)

WD Blue WD40EZRZ, 4TB (98€)

WD Red WD40EFRX, 4TB (116€)

Toshiba X300 (bulk), 4TB (112€)

Ik denk dat de veiligste keuze dan toch WD Red zal zijn.