Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kleurverschil zonnepanelen, lijkt op 2 series mag je klagen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-11 17:35
Mag je verwachten dat zonnepanelen minder van kleurverschillen?
Dus mag ik mij beroepen op het opnieuw leggen, maar dan met een gelijke serie? Of ben ik aan het zeuren. Verschil is overigens lang niet altijd zo duidelijk.

Trina solar panelen 300wp
Afbeeldingslocatie: http://sabeltand.nl/tempfoto/panelen.jpg

Alle reacties

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Ik vind persoonlijk dat dit onder zeuren valt ;)

Panelen op de gevel maakt een woning qua uiterlijk wat minder aantrekkelijk. Met of zonder kleine kleurnuances op de panelen onderling. Maar nogmaals; My 2 cents.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 17:02
Panelen zijn al lelijk, maar dit doet er nog wel een schepje bovenop.... Dit ziet er echt niet uit.
Wat mij betreft terecht

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-11 14:23
Herpositioneer de panelen zo dat ze op kleur liggen :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:44
Ik zou de kwestie gewoon even aangeven bij de installateur, en samen tot een oplossing komen (en dus niet gelijk van alles gaan eisen ;)). Komt wel vaker voor hoor.

[ Voor 16% gewijzigd door Fuwor op 13-04-2018 11:20 ]

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 23:35

Crazy-

Best life ever

Persoonlijk zou ik dit ook niet accepteren. Toevallig zagen ik het bij ons in de wijk ook bande week

Eerste rij andere kleur dan de rest. Gewoonweg lelijk

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-11 09:45
Inderdaad even overleggen wellicht een paar omwisselen zodat het meer een schaakbord effect krijgt en dan dus minder storend is en meer lijkt alsof het zo bedoeld is?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:12

Reptile209

- gers -

Kan het niet zijn dat een aantal 180 graden gedraaid liggen tov de rest en daardoor een andere kleur lijken (zoals bij tapijttegels bijvoorbeeld)? Dan zou het een kwestie van omdraaien zijn. Ik zou dit ook niet gaaf vinden.

Zo scherp als een voetbal!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:05
Reptile209 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:26:
Kan het niet zijn dat een aantal 180 graden gedraaid liggen tov de rest en daardoor een andere kleur lijken (zoals bij tapijttegels bijvoorbeeld)? Dan zou het een kwestie van omdraaien zijn. Ik zou dit ook niet gaaf vinden.
Zou wel erg dom zijn dan want dan zit de aansluiting ook onder.....

Voor de rest donkere panelen naar links en de lichte panelen naar rechts en en links boven 2e rij. Dan lijkt het meer op schaduw en valt het niet meer zo op :).

Lijken me inderdaad overigens 2 batches :(.

• rubbish1973
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-03-2024
Hoi,

Dit is lastig.

Wat je ziet bij panelen is dat de coating niet altijd hetzelfde valt, waardoor je dit soort verschillen ziet.
En nog vervelender is, dat je dit als installateur ook niet ziet op een pallet, maar pas als ze op het dak liggen.

Veelal wordt dit verschil op den duur kleiner omdat de coating wat verweerd, en wat minder vet wordt oor weer en wind.

Overigens ziet de fabrikant dit als "cosmetisch" en dus ook niet als garantie issue.

RUB

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Je zou ze ook kunnen verplaatsen. Dus de donkere bij elkaar en de lichtere dan valt het in ieder geval minder op.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

• Jumpman
  • Laatst online: 20:08
Als het nu al opvalt en je je soort je eraan, direct actie ondernemen. Ik zou het aankaarten, nee heb je, ja kun je krijgen. Lukt dit niet, dan kan je altijd nog voor de herpositionering optie gaan.

[ Voor 35% gewijzigd door Jumpman op 13-04-2018 15:32 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:07

DukeBox

loves wheat smoothies

Reptile209 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:26:
Kan het niet zijn dat een aantal 180 graden gedraaid liggen tov de rest en daardoor een andere kleur lijken
Zat ik ook naar te kijken maar aan de panelen te zien niet (kijk maar naar de 3 om 2 groeperingen van lijnen).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• rubbish1973
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-03-2024
Liggen in dezelfde positie. Dit is te zien aan de Busbarrs boven en onder.
Aan de onderkant liggen in alle gevallen de drie even lange barrs.

RUB

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-11 10:33
Kan het niet zijn dat ze net iets anders schuin liggen waardoor de lichtval/reflectie net anders uitpakt?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

LordSinclair schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:45:
Kan het niet zijn dat ze net iets anders schuin liggen waardoor de lichtval/reflectie net anders uitpakt?
Dat is vrijwel niet mogelijk daar ze op dezelfde rail liggen per horizontale rij
Dit is puur een batch probleem; tenminste niet dezelfde pallet geweest

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Trina zijn wel de goedkoopste panelen en dan ga je dit soort dingen krijgen. Beter is het 20 euro meer per paneel uit te geven en dan krijg je dit niet.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

digifun schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:09:
Trina zijn wel de goedkoopste panelen en dan ga je dit soort dingen krijgen. Beter is het 20 euro meer per paneel uit te geven en dan krijg je dit niet.
Complete onzin! Heb zelf vele Trina’s geplaatst en dit komt echt alleen voor door verschillende pallets; of beter productie.

Ook bij LG dit meegemaakt en dat waren echt geen goedkope panelen. Als installateur is dit vervelend en als de klant het niet leuk; dient dit netjes opgelost te worden. Compromis is wel een idee om de panelen te verplaatsen.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik had 5 jaar geleden ook een vergelijkbare situatie.
Dit is toen netjes opgelost door de leverancier en 4 panelen gratis vervangen door hun (ondanks dat het een zelfmontage pakket was)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aJQMEVdFEZJw94MIfbgrxVFI/thumb.jpg

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• fortfort
Crazy- schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:10:
[...]

Complete onzin! Heb zelf vele Trina’s geplaatst en dit komt echt alleen voor door verschillende pallets; of beter productie.

Ook bij LG dit meegemaakt en dat waren echt geen goedkope panelen. Als installateur is dit vervelend en als de klant het niet leuk; dient dit netjes opgelost te worden. Compromis is wel een idee om de panelen te verplaatsen.
Stel je zou de helft vervangen. De lichtere of de donkere? Welke is de afwijkende? En waarom compromis als er 2 pallets zijn gebruikt. Lijkt mij dan toch eerder een gok van de installateur. Het is tevens slechte reclame want de buren praten er over.

[ Voor 12% gewijzigd door fortfort op 14-04-2018 20:21 ]

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

fortfort schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 20:19:
[...]

Stel je zou de helft vervangen. De lichtere of de donkere? Welke is de afwijkende? En waarom compromis als er 2 pallets zijn gebruikt. Lijkt mij dan toch eerder een gok van de installateur. Het is tevens slechte reclame want de buren praten er over.
Als compromis bedoel ik dus om de boel aan de zijkant te leggen. In het uiterste geval vervangen ja

• fortfort
De installateur is op de hoogte gebracht, deze heeft het gemeld bij de leverancier. Wordt vervolgd.

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Wel een mooi dak, wat zijn dat voor dakpannen?

• Nickkie55
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:44
Hoe is dit uiteindelijk opgelost?
Ik zie dit fenomeen steeds vaker dus ben benieuwd.

18.090 Wp | 60Heatpipes | Auer Edel eau 270ltr | Panasonic J 9kW | Mitsubishi HI 5kW | 3 x Fujitsu General 2,5kW

• fortfort
Na veel gedoe. Een middenweg waar ik mee kon leven gevonden. Uiteindelijk wilde ik nog meer panelen. En zijn op deze plek nieuwe gekomen (ander merk) en een deel op een andere plek.

Offertes en leggen blijken deze bedrijven snel. Sevice ander verhaal. Ik zou het nu anders doen en garanties eisen ten aanzien van kleur(verschil) met de kennis van nu.

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:45

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

fortfort schreef op woensdag 18 april 2018 @ 20:51:
De installateur is op de hoogte gebracht, deze heeft het gemeld bij de leverancier. Wordt vervolgd.
Thnx voor de (late) update!

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

• DeadlyGast
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-10 13:13
Ik zou je aanraden de donkere panelen onder de schaduwkant(links) te laten leggen, Hierdoor valt het al stuk minder op.

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:28
DeadlyGast schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:12:
Ik zou je aanraden de donkere panelen onder de schaduwkant(links) te laten leggen, Hierdoor valt het al stuk minder op.
Haha 4 jaar later?
Pagina: 1