Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:04
Hey iedereen,

Ben een ruim maandje terug overgestapt van 7 WMC naar Kodi icm NPVR. Het was even lastig om mijn oude e30TC tuners aan de praat te krijgen, maar dat is allemaal gelukt via Multidec en ACAMD 6.20.

Ik heb altijd problemen ondervonden met timeshiften in kodi zelf, terwijl dit perfect werkt in de NPVR backend en web interface. Als ik kanalen op pauze zet, freezed de hele boel bij resumen en crasht kodi. Soms gaat het wel goed.

Nog belangrijker. Mijn recordings vanuit Kodi worden zwart opgenomen zonder audi, terwijl de bestanden wel groter dan 0kb zijn. Sommige kanalen kan ik wel recorden (ned 1, 2, 3 en de sd kanalen lijkt wel) terwijl dingen zoals rtl, sbs, etc zwarte recordings geven.
In kodi stopt het afspelen direct als ik een recording start. In VLC zie je dat er wel opgenomen is, maar krijg alleen zwart beeld dus.

Ik tast in het duister en heb geen idee wat nou de oorzaak is omdat het vanuit NextPVR backend allemaal wel goed en soepel loopt met timeshiften en recorden.

Hoopte dat de experts mij hier wellicht kunnen helpen.
P.s. heb ook een topic op kodi aangemaakt met wat meer info.
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=330846

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Zijn de zenders waarbij opnemen lukt toevallig zenders zonder encryptie? Zoja dan moet je daar je oorzaak zien te vinden. Ik vermoed een probleem met de softcam, dus probeer eens een andere (oscam bijvoorbeeld).

[ Voor 27% gewijzigd door job op 13-04-2018 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Hey job,
Dat vermoeden heb ik dus ook. De sd kanalen en ned 123 gaan prima. Alleen het rare is dus dat het in nextpvr backend allemaal naar behoren werkt. Dan zou je toch verwachten dat het aan de kodi kant ook moet werken met de nextpvr addin.

Ik heb geen softcam trouwens. Anysee e30tc heeft een ingebouwde kaartlezer die naar behoren werkt met acamd icm nextpvr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgitto
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-09 13:02
Probeer eens een opname van RTL 4 HD in NextPVR en kijk of je die kunt afspelen. Als dit werkt, dan zou het heel bijzonder zijn wanneer je die opname niet in Kodi kunt afspelen.
En je gebruikt Acamd, dat is per definitie een softcam. Die maakt gebruikt van de kaartlezer van je Anysee, anderen gebruiken bijvoorbeeld een USB-kaartlezer.

[ Voor 31% gewijzigd door elgitto op 13-04-2018 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
elgitto, dat heb ik al gedaan.
- In nextpvr nemen alle ecrypted kanalen gewoon op en kan ze daar ook afspelen
- Als ik in kodi opneem, en ik wil hem in kodi afspelen, dan stopt de playback direct. Dit gebeurt ook met de kodi opname in nextpvr

Is het verschil tussen acamd softcam en een usb kaartlezer zo groot voor het gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgitto
sahinasappelsap schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 08:30:
elgitto, dat heb ik al gedaan.
- In nextpvr nemen alle ecrypted kanalen gewoon op en kan ze daar ook afspelen
- Als ik in kodi opneem, en ik wil hem in kodi afspelen, dan stopt de playback direct. Dit gebeurt ook met de kodi opname in nextpvr

Is het verschil tussen acamd softcam en een usb kaartlezer zo groot voor het gebruik?
Maar wat bedoel je met "Als ik in Kodi opneem"? Het enige dat je dan normaal gesproken doet is vanuit Kodi een opdracht geven aan NextPVR op wat op te nemen. De opname zelf vindt op je server plaats, dus de Windows-PC met NextPVR.
De vraag is ook of je de opname die gelukt is, die je dus in NextPVR kunt kijken, of je die op Kodi kunt bekijken.
De USB-kaartlezer werkt ook via Acamd, de softcam.

[ Voor 3% gewijzigd door elgitto op 14-04-2018 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
elgitto schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 15:29:
[...]

Maar wat bedoel je met "Als ik in Kodi opneem"? Het enige dat je dan normaal gesproken doet is vanuit Kodi een opdracht geven aan NextPVR op wat op te nemen. De opname zelf vindt op je server plaats, dus de Windows-PC met NextPVR.
De vraag is ook of je de opname die gelukt is, die je dus in NextPVR kunt kijken, of je die op Kodi kunt bekijken.
De USB-kaartlezer werkt ook via Acamd, de softcam.
Wat ik bedoel met "In Kodi opnemen" is als ik gewoon in kodi zit (nextpvr addon enabled), live tv kijk en op de record knop druk. En als ik "Vanuit Next PVR opneem" bedoel ik; Ik open nextpvr de backend of web en open daar een channel stream en record die.

Als ik dus vanuit kodi opneem, is de recording "zwart" en spelen zowel kodi als nextpvr backend ze niet af.
als ik de recording vanuit nextPVR backend start, dan doet de oponame het in beide.

Ik snap dat kodi niets anders dan een message naar NPVR stuurt om een recording te starten, maar ik begrijp niet helemaal waarom dat resulteert in empty recordings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgitto
Dat is inderdaad wel heel bijzonder. Ik heb het voor de zekerheid net even getest en het werkt hier zonder problemen. Toch nog een vraag: heb je al geprobeerd een opname van RTL 4 HD via nextpvr in te plannen via de TV-gids? Dat lijkt mij technisch hetzelfde als de recordknop in Kodi.
Het is wellicht ook een idee om dit op het nextpvr forum te plaatsen, de ontwikkelaar is meestal erg snel en behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
elgitto schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:23:
Dat is inderdaad wel heel bijzonder. Ik heb het voor de zekerheid net even getest en het werkt hier zonder problemen. Toch nog een vraag: heb je al geprobeerd een opname van RTL 4 HD via nextpvr in te plannen via de TV-gids? Dat lijkt mij technisch hetzelfde als de recordknop in Kodi.
Het is wellicht ook een idee om dit op het nextpvr forum te plaatsen, de ontwikkelaar is meestal erg snel en behulpzaam.
Elgitto,

Thanks voor het checken en dan is zeker bijzonder dat het hier niet werkt. Ik ga even op het forum van Kodi en bij NextPVR wat logs posten en hopelijk wordt ik er iets wijzer uit.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Hey mag ik je nog een vraag stellen. Zou jij eens voor me willen bekijken of recorden ook werkt als je rtl4 aan het kijken bent in kodi en vervolgens zonder de tv guide direct op record klikt?

Ik kom er net achter door een aantal managed recordings te maken voor onderzoek, dat scheduled recording van nextpvr backend en web + kodi lijkt te werken, maar dat de directe recordings resulteren in zwarte opnames.

Thanks alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgitto
sahinasappelsap schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:40:
Hey mag ik je nog een vraag stellen. Zou jij eens voor me willen bekijken of recorden ook werkt als je rtl4 aan het kijken bent in kodi en vervolgens zonder de tv guide direct op record klikt?

Ik kom er net achter door een aantal managed recordings te maken voor onderzoek, dat scheduled recording van nextpvr backend en web + kodi lijkt te werken, maar dat de directe recordings resulteren in zwarte opnames.

Thanks alvast
Hoi, dat is precies wat ik de vorige keer getest heb en dat werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Thanx! Dan moet ik even verder gaan zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Net even wat contact gehad met iemand op het kodi forum. Heb de amount of instances van een device op 2-3 gezet en de aanvullende folders op schijf voorzien van acamd. Daarmee lijkt het recorden nu eindelijk te werken :)

Timeshiften blijft wel nog een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgitto
sahinasappelsap schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:22:
Net even wat contact gehad met iemand op het kodi forum. Heb de amount of instances van een device op 2-3 gezet en de aanvullende folders op schijf voorzien van acamd. Daarmee lijkt het recorden nu eindelijk te werken :)

Timeshiften blijft wel nog een probleem.
OK, mooi dat het gelukt is! Succes met de timeshifting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
elgitto schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:08:
[...]

OK, mooi dat het gelukt is! Succes met de timeshifting.
Thnx 😊
Pagina: 1