Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny11117
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-09 23:23
Mijn vraag

Ik heb nog nooit een dergelijke ssd gekocht, heeft iemand enige ervaring om de samsung 960 evo te installeren in een Gigabyte GA-Z170XP-SLI moederbord en of iemand kan vertellen of deze ssd een goede koop gaat worden, zijn er betere opties? Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Gigabyte GA-Z170XP-SLI

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
nog niets ssd gaat in bestelling zodra ik weet of het gaat passen

Beste antwoord (via Kenny11117 op 13-04-2018 11:53)

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:28
Kenny11117 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:02:
@aminam misschien een hele stomme reden hoor, maar er is game die hoge lees en schrijf snelheden op dit moment blijkbaar nodig heeft: Star Citizen, er zijn mensen die de samsung aan hebben lopen raden, maar gezien ik niet zeker weet of ze ook verstand hebben van dit soort dingen dacht ik de vraag hier te stellen.
Oke, als dat spel hoog IO heeft dan kan dat een reden zijn om voor nvme te gaan, zelf geen ervaring met het spel of de impact van opslag. De combinatie met je moederbord zou geen probleem moeten zijn, of in ieder geval ik zie geen problemen.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En waarom? Heb je de QVL van je moederbord al geraadpleegd?

De EVO is achterhaald op sommige vlakken; reviews vertellen je er meer over.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aminam
Waarom kies je uberhaupt voor nvme, je kunt net zo goed een grotere sata bus ssd halen als het al perse m2 moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny11117
@aminam misschien een hele stomme reden hoor, maar er is game die hoge lees en schrijf snelheden op dit moment blijkbaar nodig heeft: Star Citizen, er zijn mensen die de samsung aan hebben lopen raden, maar gezien ik niet zeker weet of ze ook verstand hebben van dit soort dingen dacht ik de vraag hier te stellen.

@MAX3400 nog niet, helemaal niet aan gedacht, de website van gigabit is voor een leek niet heel makkelijk door te lezen als je niet weet waar je moet zoeken. Ik ben aan het zoeken naar de informatie die ik nodig heb, tussen de bedrijven door. Bedankt voor je feedback! Reiviews heb ik gelezen, het leek me een prima kaartje, maar wederom: ik ben een leek op dit gebied ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Enkel product, schopje naar CAA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-09 11:43
https://www.reddit.com/r/...ne_performance_test_star/ ontkracht dit toch wel. Heb je daadwerkelijke problemen met een SATA SSD of zit je nog op een HDD of moet je uberhaupt alles nog bouwen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• aminam
Kenny11117 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:02:
Oke, als dat spel hoog IO heeft dan kan dat een reden zijn om voor nvme te gaan, zelf geen ervaring met het spel of de impact van opslag. De combinatie met je moederbord zou geen probleem moeten zijn, of in ieder geval ik zie geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny11117
@aminam Hartstikke bedankt! Ik ga hem bestellen.

Mocht ik iets geks tegenkomen zal ik de bevinding hier opschrijven, ik kan me indenken dat er meer mensen zijn, die net als ik net te weinig kennis hebben over de compatibiliteit tussen dit specifieke moederboard en de samsung 960 EVO. Aan de andere kant ik kan me ook indenken dat veel mensen een ander moederbord nemen als ze nu gaan bouwen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
zelfs de goedkoopste kingston brengt je snelheid en plezier.

Laatst nog in een laptop uit 2006 gestopt, ding is weer rete snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny11117
@lactaxative ik heb de game op HDD, de SSD die ik heb heeft te weinig ruimte om de game erop te zetten, ik lees in dat artikel dat ik ook voor een Samsung 850 of 860 kan gaan, thnx voor je reply!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

sugarlee89 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:01:
zelfs de goedkoopste kingston brengt je snelheid en plezier.

Laatst nog in een laptop uit 2006 gestopt, ding is weer rete snel.
Goed verhaal! Zeker ook een clean install gedaan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1