Harddisk loopt vast kan niet meer openen.

Pagina: 1
Acties:

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kijk jongens dit is het probleem:

ik heb een IBM Deskstar van 40 gig, nou heb ik er 2 fat 32 partities op staan, 1 van 32 gig, en 1 van 8 ofzo. nou heb ik dus op die van 32 gig win98 se gezet en dat loopt goed. Nou wil ik die andere partitie formateren of op zijn minst leeghalen. Hoe moet ik dit doen, kom nou niet aan met formatten in dos of scandisk gebruiken want dat doet ie niet, dan loopt ie vast. Ook als ik in win98 opstart, dan ziet ie de partitie wel maar dan klik ik erop en dan loopt alles vast.

Bij voorbaat dank,

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

Exirion

Gadgetfetisjist

Stomme vraag misschien, maar weet je wel zeker dat je mainboard >32GB ondersteunt? Het lijkt erop alsof je BIOS een update nodig heeft, want dan treden er wel vaker van dit soort wazige partitieproblemen op. Wat voor mainboard heb je?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• kamphuis
  • Niet online
ik heb geen problemen met mijn 32 GIG, ik heb problemen met die partitie van 8 gig.
Die kan ik niet openen, oh ja , ik kreeg het probleem, doordat ik de harde schijf bij een vriend van mij in de comp heb gegooid en daarop geboot heb, dat deed ie wel, maar ik heb hem toen uit gezet, en opnieuw geboot, nog steeds geen probleem. Toen ik hem thuis in mijn eigen computer heb gegooid deed ie het opeens niet meer en kon ik die partitie niet meer lezen, niet meer formatten, alleen nog maar zien :(

Greetingz,

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 15 juli 2001 16:00 schreef kamphuis het volgende:
Toen ik hem thuis in mijn eigen computer heb gegooid deed ie het opeens niet meer en kon ik die partitie niet meer lezen, niet meer formatten, alleen nog maar zien :(
OK, dus hij heeft wel altijd helemaal goed gewerkt? Met de totale 40GB? Dan is het idd een vreemd probleem. Ik heb 't vermoeden dat er iets niet goed zit in de partitie tabel, en dan moet je eens gaan checken met fdisk en/of Partition Magic. Misschien is er iets corrupt, maar mogelijk nog wel te herstellen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• kamphuis
  • Niet online
Maar wat ik dan wel leuk vind om te weten is hoe ik het moet doen.

Greetingz,

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=21] :).

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

start de pc opnieuw op met een opstartflop

(met cdrom onderst.)

tik in

a:fdisk

kijk of of hij via dit proggie de partitie ziet ....
Pagina: 1