Krasjes autoruit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik kwam er vanmorgen (door laagstaande) zon achter dat er op de voorruit van onze nieuwe (net geen jaar) auto allemaal kleine, lichte krasjes zitten. Vooral zichtbaar op de voorruit omdat je daar uiteraard veel doorheen kijkt. Maar ook op de zijruit zitten ze, deze zijn echter alleen zichtbaar als de zon er in de juiste stand op schijnt.

De vraag is nu: is het normaal dat er op (in elk geval) de voorruit lichte krasjes ontstaan door bijvoorbeeld krabben van ijs van de ruit, troep op snelwegen, zand door regen en ruitenwisser?

Ik heb nu het idee dat ik zelf iets heb gedaan, ik heb nooit een splinternieuwe auto gehad. Maar wellicht is het 'gebruikelijk' dat dit ontstaat bij gebruik en rijden.

Deze krasjes zijn ongetwijfeld allemaal te polijsten, maar als het dan binnen een jaar weer zover is, is daar geen beginnen aan. Dank voor antwoorden!

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 15:36
De vraag is nu: is het normaal dat er op (in elk geval) de voorruit lichte krasjes ontstaan door bijvoorbeeld krabben van ijs van de ruit, troep op snelwegen, zand door regen en ruitenwisser?
Ja dat is normaal. Ze kunnen zelfs na de eerste keer ijskrabben al ontstaan als er zand op het raam zit of als er vuil op de krabber zit.

[ Voor 20% gewijzigd door EnigmaNL op 13-04-2018 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:24
Je moet mijn 8 jaar oude ruiten eens zien, vol met krasjes en kleine putjes. Als je dat wil voorkomen moet je je auto in de garage zetten en daar niet meer uithalen ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:26
Ja, dat is normaal als de auto gebruikt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:11
Titelfix. Een auto van een jaar oud is niet nieuw.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:15:
[mbr]Titelfix. Een auto van een jaar oud is niet nieuw.[/]
Correctie: net geen jaar oud. Dat terzijde

Bedankt allen voor reacties, dan is het niet anders en waren mijn verwachtingen anders.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:04
Eerst de ruit nat maken voordat je de wissers aan zet of bij regen niet gelijk die dingen (automatisch) laten wapperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dewiss1993
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-04 14:46
Je kan proberen het raam te polijsten :) Machine is dan wel het makkelijkst natuurlijk.
Putjes etc. krijg je er niet uit, maar lichtje krasjes wel.

Voorbeeld van Larry van AMMONYC (Pro detailer)
YouTube: Car Glass: Cleaning and Polishing -- /DRIVE CLEAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-04 16:03
Had dit vorig jaar na de winter helaas ook ontdekt op mijn auto die toen half jaar oud is. Komt inderdaad door het krabben en in die periode waren ze aan de overkant van de straat enkele nieuwbouwhuizen aan het zetten. Vermoedelijk wat zand op de ruit en het is om zeep als je moet krabben.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:51

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Ruitenwissers vervangen na 8 maanden. En een goed merk nemen. Ook regelmatig deze schoonmaken.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:02
Vorige week lag er nog een laag zand op de auto. Als je dit hebt weggeveegd met de ruitenwissers krijg je krasjes.

De krasjes zijn onvermijdelijk. Wat je wel kan voorkomen is dat de ruit aan binnenzijde vuil raakt door deze na de winter (na de condensperiode) schoon te maken.
Pagina: 1