Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stevig rendering systeem op GPU

Pagina: 1
Acties:

• valermos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-11 18:39
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt alleen maar gebruikt om 4K en 3D zaken te gaan renderen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen limiet moet zo efficiënt en snel mogelijk werken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Volledig nieuw systeem

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
4x 1080TI Pakket geeft aan dat dit de hoogste performance/snelheid zal leveren.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
NVIDIA, INTEL en het liefst een Be Quiet! voeding

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Aangezien dit niet zomaar een systeem is ben ik even benieuwd of ik iets over het hoofd zie of dat mijn gedachten over het systeem klopt.

Samenstelling:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 335,-€ 335,-
1Asus ROG Maximus X Apex€ 303,-€ 303,-
4Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING€ 937,75€ 3.751,-
1Corsair Carbide Quiet 600Q€ 139,69€ 139,69
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2A2666C16R€ 367,01€ 367,01
1be quiet! Dark Power Pro 11 1200W€ 262,43€ 262,43
1Samsung 960 EVO 1TB€ 368,08€ 368,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 5.526,21

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

4x een GPU? Tenzij jouw applicatie zeof 4 GPU's afzonderlijk kan aansturen, gaat SLI in ieder geval niet werken.

EVO is niet optimaal; lees eens reviews van de WDC Black NVME en de Optane-series (of de Intel DC-series als PCI-E kaart).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Neem of founders editions gpu's of vergelijkbare koelers van msi, asus etc. (met blower koelers die de warme lucht er achter uit gooien) Anderzijds kun je gaan waterkoelen maar daar zou ik niet aan beginnen. Dit soort koelers met 4 stuks op elkaar voor 'compute' belasting is vragen om problemen.

Voorzover ik zo snel kan zie heeft het moederbord geen plx chip en zit je niet heel dik in de pci-e lanes. Die chipset en socket zou ik hiervoor niet zo snel nemen. Je wilt wel iig 8x/8x/8x/8x kunnen draaien.

Je kunt dus in dit soort situaties beter voor een AMD threadripper of intel socket 2066 systeem gaan...

oh en let er op dat je een behuizing neemt met 8 of 9 pci slots ruimte (iig genoeg voor 4 dual slot gpu's) , die zijn ook in de minderheid. (deze lijkt het te hebben maar ik zou zelf denk ik iets ruimers nemen)

[ Voor 28% gewijzigd door maratropa op 13-04-2018 10:03 ]

specs

• valermos
MAX3400 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:50:
4x een GPU? Tenzij jouw applicatie zeof 4 GPU's afzonderlijk kan aansturen, gaat SLI in ieder geval niet werken.

EVO is niet optimaal; lees eens reviews van de WDC Black NVME en de Optane-series (of de Intel DC-series als PCI-E kaart).
Dat klopt MAX de applicatie stuurt de kaarten afzonderlijk aan zonder SLI.

Ik ga eens kijken naar de WDC Black NVME en Optane series bedankt voor de tip.
maratropa schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:51:
Neem of founders editions gpu's of vergelijkbare koelers van msi, asus etc. (met blower koelers die de warme lucht er achter uit gooien) Anderzijds kun je gaan waterkoelen maar daar zou ik niet aan beginnen. Dit soort koelers met 4 stuks op elkaar is vragen om problemen.

Voorzover ik zo snel kan zie heeft het moederbord geen plx chip en zit je niet heel dik in de pci-e lanes. Die chipset en socket zou ik hiervoor niet zo snel nemen.

Je kunt dus in dit soort situaties beter voor een AMD threadripper of intel socket 2066 systeem gaan...

oh en let er op dat je een behuizing neemt met 8 of 9 pci slots ruimte (iig genoeg voor 4 dual slot gpu's) , die zijn ook in de minderheid
Welk moederbord zou jij aanraden voor deze setup?

+ ik heb de volgende videokaart er nu tussen gezet:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus GeForce GTX 1080Ti Turbo€ 889,35€ 889,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 889,35

De opmerking van warmte zou hier beter door verlopen?

• maratropa
  • Niet online
@valermos is het een machine puur voor gpu renderen of wordt er ook op gewerkt? Verder geen cpu eisen? Welke 3d en rendersoftware?

Qua warmte, normale "game" koelers zijn stil en goed maar niet bedoelt om met meerdere opelkaar gepakt te zitten, er is dan geen goeie luchtstroom waardoor er oververhitting ontstaat. Alle proffessionele systemen voor dit soort doeleinden hebben blower koelers, passieve heatsinks met forced airflow (serverstijl) of waterkoeling. Met 'game' koelers moet je ze eigenlijk buiten een behuizing draaien zoals cryptominers het doen :)

De asus turbo ken ik niet. Sowieso altijd weinig goede info over de blower koeler gpu's van asus, msi etc te vinden. Ik heb zelf 2 van deze: pricewatch: MSI GeForce GTX 1080Ti Aero 11G OC o.a. gekozen omdat tov de asus deze meer luchtuitgang hebben

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 13-04-2018 10:13 ]

specs

• valermos
maratropa schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:11:
@valermos is het een machine puur voor gpu renderen of wordt er ook op gewerkt? Verder geen cpu eisen? Welke 3d en rendersoftware?

Qua warmte, normale "game" koelers zijn stil en goed maar niet bedoelt om met meerdere opelkaar gepakt te zitten, er is dan geen goeie luchtstroom waardoor er oververhitting ontstaat. Alle proffessionele systemen voor dit soort doeleinden hebben blower koelers, passieve heatsinks met forced airflow (serverstijl) of waterkoeling. Met 'game' koelers moet je ze eigenlijk buiten een behuizing draaien zoals cryptominers het doen :)

De asus turbo ken ik niet. Sowieso altijd weinig goede info over de blower koeler gpu's van asus, msi etc te vinden. Ik heb zelf 2 van deze: pricewatch: MSI GeForce GTX 1080Ti Aero 11G OC o.a. gekozen omdat tov de asus deze meer luchtuitgang hebben
Er wordt niet opgewerkt alleen voor rendering snel en efficient door te voeren.
Dan pak ik de kaarten waar al waterkoeling op zit en via die weg de kaarten te laten koelen.

Heb je een beter voorstel voor het moederbord te vervangen in verband met de PCI lanes en de missende PLX chip.

EDIT: Heb deze ook nog gevonden dit is ook een EATX wat ik denk nodig te moeten hebben.
pricewatch: MSI Z370 Godlike Gaming

[ Voor 7% gewijzigd door valermos op 13-04-2018 10:57 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:03
Heb je wel meer PCIE lanes nodig? Wellicht is 3.0 x4 voldoende?

https://www.pugetsystems....r-For-GPU-Rendering-1030/
(al hebben ze hier x4 niet getest)

• maratropa
  • Niet online
@valermos iets met een plx chip is geen doel op zich, het leukst is een bord waar je gewoon de lanes hebt.

Punt met intel is dat het mobo sowieso wat duurder is en je ook een dure cpu met genoeg lanes nodig hebt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i9-7900X (Boxed)€ 845,-€ 845,-
1ASRock X299 OC Formula€ 378,50€ 378,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.223,50

Met een amd tr4 bordje met instap 8 core heb je standaard al meer lanes:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen Threadripper 1900x Boxed€ 399,-€ 399,-
1ASRock X399 Taichi€ 331,-€ 331,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 730,-

Intel zou ik waarschijnlijk verkiezen als er ook op gewerkt wordt, maar als gpu platform lijkt de AMD optie hier wat logischer voor?

Alleen, ook met gpu renderen speelt de cpu vaak een rol, bijv met het inladen van data etc. Welke software gebruik je?

specs

• valermos
maratropa schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 18:53:
@valermos iets met een plx chip is geen doel op zich, het leukst is een bord waar je gewoon de lanes hebt.

Punt met intel is dat het mobo sowieso wat duurder is en je ook een dure cpu met genoeg lanes nodig hebt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i9-7900X (Boxed)€ 845,-€ 845,-
1ASRock X299 OC Formula€ 378,50€ 378,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.223,50

Met een amd tr4 bordje met instap 8 core heb je standaard al meer lanes:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen Threadripper 1900x Boxed€ 399,-€ 399,-
1ASRock X399 Taichi€ 331,-€ 331,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 730,-

Intel zou ik waarschijnlijk verkiezen als er ook op gewerkt wordt, maar als gpu platform lijkt de AMD optie hier wat logischer voor?

Alleen, ook met gpu renderen speelt de cpu vaak een rol, bijv met het inladen van data etc. Welke software gebruik je?
OC Rendering is het softwarepakket.

Mijn gevoel is altijd tegen AMD geweest vandaar de keuze van Intel.

• maratropa
  • Niet online
valermos schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:02:
[...]

Intel x299 op deze manier blijft wel erg duur iig, maarja dat zijn 4x 1080ti ook al :)

Je kunt ook meer de kant op gaan van jou eerste opzet, alleen dan wel met een meer geschikt moederbord met plx chip zodat je 8x8x8x8x kunt draaien.
Dan zit je wel op een oudere generatie cpu maar je vermijdt daardoor de hoge kosten van de cpu iig...

pricewatch: ASRock Z270 SuperCarrier

Of er zullen er nog wel wat in dit lijstje zitten:

categorie: Moederborden

"OC rendering" kent google niet? Octane bedoel je?

specs

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:58
valermos schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:02:
[...]

Dat is wel spijtig. Een AMD Ryzen 7 zou toch beter werken voor 3D rendering dan je i7.

Meer cores is beter in uw geval niet ?
Pagina: 1