Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenoah
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15-01 12:17
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn beeldscherm. Onlangs probeerde ik één van mijn beeldschermen aan te zetten, maar deze werkte niet meer zoals behoren.

Het beeldscherm (een Dell U2713HM) lijkt alleen nog maar een backlight te hebben. Het scherm gaat namelijk aan, maar om één of andere reden lijkt het LCD het niet meer te doen. Het scherm geeft niets weer. Niet eens het UI om de monitor instellingen aan te passen.

Garantie is geen optie meer omdat het beeldscherm al ver buiten het garantietermijn zit.

Ik heb al geprobeerd het scherm te openen en de kabels die los konden opnieuw aan te sluiten, maar tevergeefs. Het scherm blijft alleen nog maar een backlight uitzenden.
Weet iemand hier zo gauw een oplossing voor?

Alvast bedankt,
Jenoah

Beste antwoord (via Jenoah op 17-04-2018 21:14)

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:49
bovenste google hit al geprobeerd??

https://www.dell.com/comm...set-fixed-it/td-p/4510237

Als die niet werkt, mag je alle volgende links proberen >:)

[ Voor 42% gewijzigd door breew op 13-04-2018 09:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wordt het scherm wel gedetecteerd door je computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:17

Kraz

Saving the world

Jenoah schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:14:
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn beeldscherm. Onlangs probeerde ik één van mijn beeldschermen aan te zetten, maar deze werkte niet meer zoals behoren.

Het beeldscherm (een Dell U2713HM) lijkt alleen nog maar een backlight te hebben. Het scherm gaat namelijk aan, maar om één of andere reden lijkt het LCD het niet meer te doen. Het scherm geeft niets weer. Niet eens het UI om de monitor instellingen aan te passen.

Garantie is geen optie meer omdat het beeldscherm al ver buiten het garantietermijn zit.

Ik heb al geprobeerd het scherm te openen en de kabels die los konden opnieuw aan te sluiten, maar tevergeefs. Het scherm blijft alleen nog maar een backlight uitzenden.
Weet iemand hier zo gauw een oplossing voor?

Alvast bedankt,
Jenoah
Zoek eens via google of er bekende problemen zijn met dit type monitor.

Er bestaat een (grote) kans dat er condensatoren oid slecht zijn geworden en daardoor het een en ander niet meer werkt. Deze kosten slechts een paar euro en kunnen je wellicht helpen.

Mocht bovenstaande het geval zijn, houdt het wel in dat je moet gaan soldereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Geen lekkende/bolstaande elco's? Voeding?

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenoah
Kaalus schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:16:
Wordt het scherm wel gedetecteerd door je computer?
Nope, het beeldscherm wordt niet gedetecteerd. Ik had hem uit elkaar gehaald en daarna weer aangesloten, maar dan op mijn moederbord voor test doeleinde.

Als ik thuis ben kan ik wel even kijken of hij wel wordt gedetecteerd op de videokaart.
Maar dan nog, het beeldscherm geeft zelf geen UI weer. Zelfs niet als er geen kabel (behalve stroom) is aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenoah
PerlinNoise schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:19:
Geen lekkende/bolstaande elco's? Voeding?
Nee, ik had hem gister geopend en alles ziet er goed uit. Geen bolstaande of lekkende elco's.
Ik heb denk ik ook niets gesloopt tijdens het openhalen, want voor zover van toepassing werkt het scherm nog net zo als van voor ik hem had geopend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenoah
Kraz schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:18:
[...]

Zoek eens via google of er bekende problemen zijn met dit type monitor.

Er bestaat een (grote) kans dat er condensatoren oid slecht zijn geworden en daardoor het een en ander niet meer werkt. Deze kosten slechts een paar euro en kunnen je wellicht helpen.

Mocht bovenstaande het geval zijn, houdt het wel in dat je moet gaan soldereren.
Met dit type monitor kan ik niets vinden. Daarnaast ben ik ook niet echt handig met solderen... :O
Modbreak:Voor de volgende keer aub alle quotes achter elkaar in 1 reactie. Als je een bepaalde reactie quote, zie je daaronder alle andere reacties ook staan. Die kun je er eenvoudig in mee quoten. Nu kick je onbedoeld je topic, wat als storend wordt ervaren.

[ Voor 19% gewijzigd door br00ky op 13-04-2018 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:17

Kraz

Saving the world

Jenoah schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:41:
[...]

Met dit type monitor kan ik niets vinden. Daarnaast ben ik ook niet echt handig met solderen... :O
Dan vrees ik.... :w

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:49
bovenste google hit al geprobeerd??

https://www.dell.com/comm...set-fixed-it/td-p/4510237

Als die niet werkt, mag je alle volgende links proberen >:)

[ Voor 42% gewijzigd door breew op 13-04-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenoah
Nog niet, maar ik ga het zeker proberen als ik thuis ben.
Vermoed alleen dat het niet gaat lukken omdat het scherm wel aan gaat (Het backlight althans).
Maar alsnog is het nog wel het proberen waard.

Ik denk dat ik te specifiek aan het zoeken was op Google.

Bedankt
Pagina: 1