Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies voor een game pc

Pagina: 1
Acties:

• ScoZ
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-07-2024
Goedemiddag,

Ik ben opzoek naar een nieuwe desktop waar ik hopelijk nog een groot aantal jaar mee vooruit kan gaan.
De huidie desktop die ik heb is nagenoeg helemaal af na 10 jaar. Nu heb ik mezelf hier redelijk in verdiept maar kom nog niet helemaal uit de keuze omdat het voor mij om toch veel geld gaat.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het moet een computer zijn die de gewonen huis-tuin en keuken dingen moet kunnen maar daarbij ook nieuwe games moet kunnen afspelen op in iedergeval een medium setting. Speel nu bijvoorbeeld Heroes of the storm op laagste setting zonder geluid want anders is het niet te spellen. Far cry 5, Southpark stik of truth, Heroes of the Storm, Diablo III zijn de games die ik dan minimaal mediun setting wil spelen. Het wordt dus niet een game pc van de hoogste standaard. Het moet ook in staat zijn om film te kunnen kijken en op internet te kunnen browsen met veel schermen open (game op het ene scherm, internet op de andere bv.)

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
De maximale prijs die ik eraan wil uitgeven is 750,- met alles erop en eraan. Dus windows, behuizing geheugen, videokaart, enz.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
De enige componenten die ik mogel wil overzetten is een Drive vanuit mijn andere computer naar mijn mogelijke nieuwe. Dit omdat er veel bestanden op staan die van waarden zijn voor mij. En een wifi kaartje die in mijn oude desktop zat wanneer mogelijk. Om welk model dit gaat dus ik niet te zeggen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb alles nodig, dit omdat het gaat om een gehele nieuwe dekstop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen voorkeuren voor bepaalde merken. Als het maar gaat om betrouwbare componenten.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Het systeem moet upgradebaar zijn dus moet beschikken over 4 geheugen slots. zodat het makkelijker wordt om uittebreiden. Het moet ook allemaal per direct leverbaar kunnen zijn en niet dat er 2 weken moet worden gewacht op een onderdeel. :X

Ga je overklokken?
Ik weet dat je desktop door overklokken sneller kan laten gaan maar geen verstand hiervan om het zelf te doen. Het zo dus mogelijk een optie zijn.

Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht een mogelijk advies over wat ik het ''beste'' zou kunnen doen. Door eerdere reacties ben ik al erg gaan twijfelen over het zelf maken van een desktop of het kopen van een completen.

Hier even een mogelijke opzet die ik heb gemaaakt. Daar staat Windows bewust niet in omdat ik niet mogelijk nog een licentie heb liggen of van mij andere(oude) drive kan gebruiken?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 159,-€ 159,-
1MSI B350 PC Mate€ 76,-€ 76,-
1Asus Cerberus GeForce GTX 1050 Ti Advanced Edition€ 181,50€ 181,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 40,65€ 40,65
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 74,-€ 74,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 581,02

Of eventueel een Intel maar ik neig toch iets meer naar een AMD. Deze Intel setup is over het buget en mist eveneens Windows waardoor deze verder over het buget heen komt. Deze heeft ook geen 4 geheugen slots. Want ik weet niet welke ik daarmee goed kan combineren

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 168,10€ 168,10
1Gigabyte H310M DS2€ 57,69€ 57,69
1Asus Phoenix GeForce GTX 1060 3GB GDDR5€ 252,15€ 252,15
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 40,62€ 40,62
1Cooler Master MasterBox Q300L€ 38,60€ 38,60
1Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4D26BFSBK€ 82,-€ 82,-
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 74,-€ 74,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 763,03

[ Voor 23% gewijzigd door ScoZ op 13-04-2018 09:27 ]

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Je hebt zelf al hele nette setups gemaakt. In je AMD setup mist nog de kast. Als het lukt zou ik wel proberen een GTX1060 te nemen, koop eventueel een tweedehands GTX1060 3Gb voor ~200,- categorie: Videokaarten

Edit: in je AMD setup heb je DDR3 geheugen, daar moet je nog ff DDR4 van maken.

[ Voor 10% gewijzigd door John Rambo op 13-04-2018 09:24 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• ScoZ
Goed dat je het zegt, had ik helemaal verkeerd gedaan. Heb jij eventueel nog een advies wat betreft het geheugen voor de AMD tezamen met een goedkope kast?

• Yormir
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-06-2021
Je kan er nog voor kiezen om een https://tweakers.net/pric...amsung-860-evo-250gb.html te nemen in plaats van de Crucial ssd. Hij is een paar euro duurder, maar heeft wel 2x zoveel cache geheugen.

• John Rambo
ScoZ schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:27:
Goed dat je het zegt, had ik helemaal verkeerd gedaan. Heb jij eventueel nog een advies wat betreft het geheugen voor de AMD tezamen met een goedkope kast?
Hou er rekening mee dat je een ATX en een micro-ATX bord geselecteerd hebt, in die coolermaster kast Q300L past geen ATX, maar alleen het micro ATX.

Kast is persoonlijk, die Q300L heeft volgens mij van die afneembare filters aan de buitenkant. Wil je er een window in hebben of maakt dat niet uit? Mag het een normale kast zijn of liefst zo klein mogelijk? enz.

Edit: Ryzen heeft schijnbaar baat bij snel geheugen, dus wat hoger geklokt:
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15
pricewatch: G.Skill Ripjaws 4 F4-3200C16D-8GRB

[ Voor 22% gewijzigd door John Rambo op 13-04-2018 10:18 ]

• ScoZ
@John Rambo Daar ben ik mij van bewust. Je moet het ook zien als 2 afzonderlijke builds. en niet in combinatie. Wat betreft de kast is het enkel van belang dat het goed is voor de computer en niet al te duur en natuurlijk niet knal roze is of zoiets. Voorderest sta ik voor veel dingen open.

• John Rambo
Onder 50 euro:
pricewatch: Thermaltake Versa H15 Closed
pricewatch: Fractal Design Focus G Zwart
pricewatch: Cooler Master N300 (Closed)

Daarboven:
pricewatch: Fractal Design Define S
pricewatch: NZXT S340 Zwart
pricewatch: Cooler Master Silencio 352

Let wel of het een small form factor is of een gewone kast waar ook ATX in past en niet alleen micro-ATX. En misschien ook of je GPU en je cpu koeler erin passen.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
De 2TB HDDs hebben een betere prijs/capaciteit verhouding.
Pagina: 1