Modsysteem comments

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:37

Phntm

Tlingelingeling

Topicstarter
Hallo allen,

zoals velen hebben gemerkt begint het of is het al een enorme ergernis: Het modsysteem.

Keer op keer komt het voor waar enkelen (of velen, geen idee) het punten systeem misbruiken á la "Jouw comment is schijt dus -1" of "Ja, ik ben het eens, $*%% the system +3 met boost".

Ik heb weinig gemerkt vanuit de adjes van de community, behalve handmatige reddingen dat er daadwerkelijk wat wordt gedaan aan dit soort misbruik.

Ik heb daarom een suggestie, kijkend naar andere sites en de buren: Het verwijderen van het modsysteem.

Op het moment waar Tweakers zo erg is gaan groeien is het overbodig geworden. Het voelt als geenstijl aan wanneer het aankomt op de punten; Massaal liken of disliken lijkt het wel. Niet informatieve posts eindigen als +3 puur omdat men het eens is. On-topic berichten met een argument of mening dat niet overeenkomt met dat van de menigte wordt geplaatst op -1 of 0. De logica is al lang de deur uit, en dit moet ook niet verassend zijn gezien de velen "het kleine mismoderatie" topics onder beheer eigenlijk al bestaan. Discussies voeren of debateren is onmogelijk wanneer men jouw berichten kan degraderen. Een report knopje is dan zeker ook goed om te hebben om alle spammers of baiters gewoon aan te geven waardoor ook op een zeker realistische manier gekeken kan worden naar de overtreders.

Mijn idee is dus om het gewoon uit te schakelen aangezien het ook onmenselijk is om alles bij te houden voor jullie. Ik ben voor de rest benieuwd naar wat andere vinden en er zullen, zoals ik vandaag weer heb gemerkt, misschien een heel groot deel oneens zijn of ontevreden met wat ik zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Lieve Adjes is voor forumbeleid.

LA>>FM

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Nee. Er zijn genoeg mensen die wel goed moderen en dan zou je het ook voor hun verpesten. Gewoon behouden.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Phntm schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:59:
Discussies voeren of debateren is onmogelijk wanneer men jouw berichten kan degraderen.
Waarom zou dat volgens jou zo zijn?

Het systeem werkt ook gewoon. De goede reacties komen bovenaan, de slechte onderaan. Daar is het voor, en dat werkt.

Er word wel eens verkeerd gemodereerd, maar dat houd je toch. Je gaat toch geen werkend systeem verwijderen omdat er een paar bittere, of te enthousiaste mensen tussen zitten?

Het hele duimpjessysteem op het forum, daar snap ik dan weer geen bal van. Dat heeft in mijn ogen ook geen enkele zin, behalve iemand een goed gevoel geven over zijn plusjes. Of mis ik dan iets?

[ Voor 18% gewijzigd door WEBGAMING op 13-04-2018 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Die duimpjes (Henkies bij mij) is gewoon een leuke extra @WEBGAMING.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Topicstarter
Meg schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 18:59:
Nee. Er zijn genoeg mensen die wel goed moderen en dan zou je het ook voor hun verpesten. Gewoon behouden.
Niet genoeg, als je bekijkt naar wat voor gestoorde votes voor kunnen komen: Men die onterecht rond 300 +3 votes krijgen voor een bericht dat hoogstens +1 is. En ik denk dat met 29 mismoderatie topics er genoeg op tafel ligt om zeker het modsysteem te verwijderen. Zo niet, dan kan het streng herzien worden. Ik merk onvoldoende actie omdat het rondweg onmogelijk is om dit bij te houden met zo veel honderden gebruikers die modden. En dan is het met name meningmodden.
WEBGAMING schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:13:
[...]

Het systeem werkt ook gewoon. De goede reacties komen bovenaan, de slechte onderaan. Daar is het voor, en dat werkt.
Ik merk dat men denigrerend commentaar geeft zodra ze merken dat ze gelijk krijgen van de community, en daar gaat het om, het modden gebeurt met mening als drijfveer en er wordt niet objectief er naar gekeken. Het maakt gesprekken lastig en blijkbaar is dat gedoogd; Slechte posts worden gezien als goeie posts als zij op hetzelfde lijntje staan als diegene die ze beoordeelt.

Dat is niet waarvoor het systeem ontworpen is in het verleden.

Waarom brengen we de henkies dan niet ook naar de FP comment secties? Meer lineair en makkelijk te volgen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

*knip*

Reageer normaal of reageer niet.

[ Voor 121% gewijzigd door Dirk op 13-04-2018 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Topicstarter
Meg schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:15:
Nee, gewoon nee.

Serieus, waarom zeiken mensen altijd zo? Iedereen heeft commentaar over het modsysteem, maar een goede oplossing geven, nee dat kan niet.
Misschien als je voorbij het zeiken kijkt en het hele bericht leest dan zie je onderaan een grappig/leuk idee wat als oplossing kan dienen.

Zulke commentaar kun je het beste voor je houden tenzij je alles hebt gelezen en er mee oneens bent. Wat jij nu hebt gedaan is een te snelle conclusie genomen.

Maar ik neem je dat niet kwalijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik vind (als lezer) het mod systeem juist erg goed. Over het algemeen komen de betere reacties boven aan te staan waardoor je niet door een berg meuk heen hoeft. Natuurlijk zijn er uitzonderingen en het gaat niet altijd goed maar het alternatief - geen score - lijkt me veel slechter.

Als poster is het soms wat frustrerend omdat je niet altijd de waardering krijgt die een post volgens mij verdiend maar dat heeft waarschijnlijk meer te maken met mijn zelfoverschatting dan met het systeem :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

*knip*

[ Voor 80% gewijzigd door Dirk op 13-04-2018 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
emnich schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:19:

Als poster is het soms wat frustrerend omdat je niet altijd de waardering krijgt die een post volgens mij verdiend maar dat heeft waarschijnlijk meer te maken met mijn zelfoverschatting dan met het systeem :).
Precies dit. 99% van dit soort topics zijn mensen gewoon bitter dat hun reactie geen betere punten krijgt.

De reacties van TS op dit topic voorspelt ook niet veel goeds voor zijn reacties op nieuwsartikelen. Als je zo reageert op andere mensen, vind ik het ook niet gek dat je niet veel plusjes krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Topicstarter
Meg schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:19:
Omdat het idee van de +1 naar de frontpage brengen ook al meerdere malen is voorgesteld en gewoon een achtelijk idee is.
Achterlijk? Hoe? Licht toe?
emnich schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:19:
Ik vind (als lezer) het mod systeem juist erg goed. Over het algemeen komen de betere reacties boven aan te staan waardoor je niet door een berg meuk heen hoeft. Natuurlijk zijn er uitzonderingen en het gaat niet altijd goed maar het alternatief - geen score - lijkt me veel slechter.

Het gaat best wel vaak mis uit mijn ervaring en van wat ik heb kunnen zien. 29 mismoderatie topics is niet niks.
WEBGAMING schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:22:
[...]

Precies dit. 99% van dit soort topics zijn mensen gewoon bitter dat hun reactie geen betere punten krijgt.

De reacties van TS op dit topic voorspelt ook niet veel goeds voor zijn reacties op nieuwsartikelen. Als je zo reageert op andere mensen, vind ik het ook niet gek dat je niet veel plusjes krijgt.
En ik merk uit jouw commentaar dat jij het vaak beter weet dan anderen. Ik ben vrij om een topic te plaatsen met een zorg of roep naar oplossing. Mijn reacties zijn helemaal niet gek en ik doe mijn best om zo uitgebreid mogelijk uit te leggen wat ik vind. Daarnaast sta ik ook open voor ideeën. Is dat zo slecht? Ik bespreek graag de mogelijkheden. Mij gaat het om de principe van hoe men iets gebruikt waarvoor het niet bedacht is, punten maken mij niet uit, ben ook lang genoeg lid om daar niet wakker van te liggen. Meningmodden komt erg veel voor, ik heb er niet vaak aanraking mee persoonlijk, maar ik vind het wel een ergernis. Dat is een mening.

[ Voor 35% gewijzigd door Phntm op 13-04-2018 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 12:08

TheBorg

Resistance is futile.

Meg schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:15:
Nee, gewoon nee.

Serieus, waarom zeiken mensen altijd zo? Iedereen heeft commentaar over het modsysteem, maar een goede oplossing geven, nee dat kan niet.
Waarom zo negatief? Het enige probleem is dat er nog geen creatieve oplossing is bedacht die goed gaat werken. Suggesties worden genoeg gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het hier helemaal mee eens. Het moderatiesysteem van Tweakers is gewoon echt stuk, 9/10 keer wordt er op "gevoel" of "mening" gemodereerd. En als je een impopulaire mening hebt krijg je altijd direct een -1. Het is geen moderatieysteem, het is een populairteitssysteem.

Wat mij betreft verdwijnt het ook. Maar je moet wel de mogelijkheid krijgen om reacties, die niet door de beugel kunnen te rapporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:49
Phntm schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:18:
[...]

Misschien als je voorbij het zeiken kijkt en het hele bericht leest dan zie je onderaan een grappig/leuk idee wat als oplossing kan dienen.

Zulke commentaar kun je het beste voor je houden tenzij je alles hebt gelezen en er mee oneens bent. Wat jij nu hebt gedaan is een te snelle conclusie genomen.

Maar ik neem je dat niet kwalijk.
Als je ook zo op de frontpage reageert dan kan ik me voorstellen dat je snel negatieve moderaties krijgt. Het zo erg op de man spelen is nergens voor nodig en voegt echt nog veel minder toe aan de discussie dan de reactie van Meg.

En jou post door lezende:
Phntm schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:59:
Mijn idee is dus om het gewoon uit te schakelen aangezien het ook onmenselijk is om alles bij te houden voor jullie. Ik ben voor de rest benieuwd naar wat andere vinden en er zullen, zoals ik vandaag weer heb gemerkt, misschien een heel groot deel oneens zijn of ontevreden met wat ik zeg.
Dit is geen oplossing, het mod systeem voegt wel degelijk wat toe om comments te filteren en de belangrijke toevoegingen eruit te halen. Ik geef toe dat de comments af en toe wat tijd nodig hebben om te stabiliseren op de juiste score en dat af en toe een enkele meningvoter misschien te veel invloed heeft. Maar over het algemeen doen de moderaties zijn werk.

Ik zie zelf de meerwaarde van het systeem wel in, ondanks dat het inderdaad af en toe scheef gaat en wat hulp nodig heeft met moderatie topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door Dirk op 13-04-2018 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Topicstarter
Sleepkever schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:27:
[...]

Als je ook zo op de frontpage reageert dan kan ik me voorstellen dat je snel negatieve moderaties krijgt. Het zo erg op de man spelen is nergens voor nodig en voegt echt nog veel minder toe aan de discussie dan de reactie van Meg.
Dit is verre van op de man spelen, het is een waarneming en duiding, ik maak zelden negatieve moderaties mee, maar zoals @sanderev66 ook zegt: Het is een populariteitssysteem. "Jouw mening bevalt, +3" en het tegenovergestelde al eerder opgenoemd.
En jou post door lezende:

[...]

Dit is geen oplossing, het mod systeem voegt wel degelijk wat toe om comments te filteren en de belangrijke toevoegingen eruit te halen. Ik geef toe dat de comments af en toe wat tijd nodig hebben om te stabiliseren op de juiste score en dat af en toe een enkele meningvoter misschien te veel invloed heeft. Maar over het algemeen doen de moderaties zijn werk.

Ik zie zelf de meerwaarde van het systeem wel in, ondanks dat het inderdaad af en toe scheef gaat en wat hulp nodig heeft met moderatie topics.
Nadat meg de duimpjes opnoemde die ik vergeten ben dat ze bestonden vond ik het ook wel een aardig idee dat dat het huidige systeem op de FP vervangt. Ik heb dat ook opgenoemd in een latere post.

@Meg Ik vind je posts geen meerwaarde hebben zonder enige onderbouwing. Je vindt iets, maar je probeert het wel zo neer te zetten alsof je woord het enige is wat relevant is en dat de rest de pot op kan. Dat neem ik je wel kwalijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Phntm op 13-04-2018 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

*knip*

[ Voor 133% gewijzigd door Dirk op 13-04-2018 22:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
Phntm schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:22:

En ik merk uit jouw commentaar dat jij het vaak beter weet dan anderen.
Nog een persoonlijke aanval. Toppie.

Je moet denk ik eens heel kritisch naar je eigen reacties kijken.

Niet veel persoonlijke ervaring mee zeg je, waarom doet het je dan zo veel? Zo veel dat je mensen persoonlijk moet aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Topicstarter
WEBGAMING schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:32:
[...]

Nog een persoonlijke aanval. Toppie.

Je moet denk eens eens heel kritisch naar je eigen reacties kijken.

Niet veel persoonlijke ervaring mee zeg je, waarom doet het je dan zo veel? Zo veel dat je mensen persoonlijk moet aanvallen.
Wie de bal kaatst kan het terugverwachten, ooit geleerd. Geen constructieve feedback, levert je wederzijds niet hetzelfde terug. Behandel mij hoe jij behandeld wilt worden, simpel. Je kan enorm veel kritiek hebben op mij, maar verandering begint altijd bij jezelf.

Net als Meg vind ik dat jullie meer kijken naar de persoon die een bericht plaatst dan de werkelijke inhoud. Mag ik jou vragen waarom je een mening wilt delen terwijl je eigenlijk niks van meerwaarde toevoegt?

@Meg Dat is leuk en aardig dat je dat vindt, maar zij hebben het niet uitgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

*knip*

[ Voor 90% gewijzigd door Dirk op 13-04-2018 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Topicstarter
Meg schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:35:
[...]

@Phntm denk je echt dat het mij boeit? Nee. Dat jij hier nou ook zo'n site van wilt maken als Fok moet je zelf weten, maar dan ben ik weg.

Stop alsjeblieft ook met mij elke keer te taggen voor deze onzin.
Stop jij alsjeblieft met dit soort gekke berichten van je. Wil je graag een mening delen, doe dat dan op een beschaafde normale manier. Simpel, duimpjes zijn een voorbeeld van een oplossing. Maar voor jou kennelijk niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

*knip*

[ Voor 91% gewijzigd door Dirk op 13-04-2018 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Phntm schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:34:
[...]

Wie de bal kaatst kan het terugverwachten, ooit geleerd. Geen constructieve feedback, levert je wederzijds niet hetzelfde terug. Behandel mij hoe jij behandeld wilt worden, simpel. Je kan enorm veel kritiek hebben op mij, maar verandering begint altijd bij jezelf.

Net als Meg vind ik dat jullie meer kijken naar de persoon die een bericht plaatst dan de werkelijke inhoud. Mag ik jou vragen waarom je een mening wilt delen terwijl je eigenlijk niks van meerwaarde toevoegt?

@Meg Dat is leuk en aardig dat je dat vindt, maar zij hebben het niet uitgevonden.
Meg en ik hebben jou niet persoonlijk aangevallen. Heeft niets met wie de bal kaatst te maken. Jij begint met de persoonlijke aanvallen.

Ik behandel jou gewoon normaal. Ik zie niets beledigends in mijn reacties. Het enige wat je als beledigend zou kunnen zien is dat ik zeg dat 99% van dit soort topics mensen zuur zijn dat ze niet meer punten krijgen.

Dat is gewoon een algemene bewering. Dat kan je persoonlijk opnemen, maar dat wil dan ook gelijk zeggen dat jij bitter bent dat je niet meer plusjes krijgt.

Het is het een of het ander.

Of jij bent ook bitter, of je hebt een echte klacht. Als je een echte klacht had, had je dit allemaal niet zo persoonlijk genomen.
Phntm schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:38:
[...]

Stop jij alsjeblieft met dit soort gekke berichten van je. Wil je graag een mening delen, doe dat dan op een beschaafde normale manier.
Right back at you.

[ Voor 18% gewijzigd door WEBGAMING op 13-04-2018 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Phntm schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:22:

Het gaat best wel vaak mis uit mijn ervaring en van wat ik heb kunnen zien. 29 mismoderatie topics is niet niks.
Het gaat zeker niet altijd goed (wat ik ook al eerder zei) maar begin eens een weekje de reacties omgekeerd te lezen dus met slechtste eerst, ik denk dat je er dan achter komt dat het vaak ook wél goed werkt.

Ik denk dat de meeste mensen (en ja ook ik) te veel kijken naar het cijfertje terwijl het primaire doel moet zijn dat de beste reacties boven komen en dat je makkelijk de betere reacties er uit haalt. Daar werkt het systeem m.i. goed voor. Niet perfect maar zeker beter dan niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Topicstarter
WEBGAMING schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:39:
[...]

Meg en ik hebben jou niet persoonlijk aangevallen. Heeft niets met wie de bal kaatst te maken. Jij begint met de persoonlijke aanvallen.
Lees zijn berichten maar.
Ik behandel jou gewoon normaal. Ik zie niets beledigends in mijn reacties. Het enige wat je als beledigend zou kunnen zien is dat ik zeg dat 99% van dit soort topics mensen zuur zijn dat ze niet meer punten krijgen.

Dat is gewoon een algemene bewering. Dat kan je persoonlijk opnemen, maar dat wil dan ook gelijk zeggen dat jij bitter bent dat je niet meer plusjes krijgt.

Het is het een of het ander.

Of jij bent ook bitter, of je hebt een echte klacht. Als je een echte klacht had, had je dit allemaal niet zo persoonlijk genomen.
Nou.
WEBGAMING schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:22:
[...]

Dat is een aanname, eentje die persoonlijk is. Lijkt mij dan lastig te rectiferen als je vergeet dat je zo iets hebt gezegd. En het is nogal een aanval dan.

Niet mee eens dus met hoe jij je eigen berichten interpreteert. Dat of je had beter kunnen onderbouwen waarom je zo een aanname zou maken.

Nogmaals het gaat niet erom dat ik bitter ben, het gaat mij om het principe.

@emnich Ik ben van mening dat er een alternatief bestaat en dat kan net zo goed het huidige duimpjes systeem zijn die ook te zien is in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

*knip*

[ Voor 79% gewijzigd door Dirk op 13-04-2018 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Phntm schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:45:

Dat is een aanname, eentje die persoonlijk is. Lijkt mij dan lastig te rectiferen als je vergeet dat je zo iets hebt gezegd. En het is nogal een aanval dan.
Dat is geen aanname. Ik zie hoe je hier reageert. Dat is een feit. Als je op nieuwsartikelen ook zo reageert zal je niet veel plusjes krijgen. Nog een feit.

Geen aannames hier.

[ Voor 16% gewijzigd door WEBGAMING op 13-04-2018 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Topicstarter
Meg schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:47:
@Phntm maar een alternatief - wat nog niet is voorgesteld - aanbrengen doe je niet. Ga terug naar fok.
Is er wat gebeurt op Fok dat je er zo tegen op bent? Ik heb namelijk nooit gebruik van gemaakt dus ik weet eerlijk gezegd ook niet waar je het over hebt. 8)7 Liever goed gejat dan slecht bedacht zeg ik maar.

Dit is meer een roep geworden nu dat er naar gekeken moet worden. Als het aan mij ligt, knikkeren ze dat systeem eruit. Maar dan heb je geen plaatsvervangend systeem, noem de duimpjes maar een pleister mocht het echt zo ver komen.
WEBGAMING schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:49:
[...]

Dat is geen aanname. Ik zie hoe je hier reageert. Dat is een feit. Als je op nieuwsartikelen ook zo reageert zal je niet veel plusjes krijgen. Nog een feit.

Geen enkele aannames hier.
offtopic:
Laten we zeggen dat het inderdaad een feit is: Ik snap dan niet waarom ik normaal kan discussiëren met anderen maar niet met jou en Meg..? Misschien omdat je meer bezig bent met argumentum ad hominem dan de inhoud van de topic zelf. Ik doe mijn best om te onderbouwen waarom, jij blijft kijken naar hoe ik een reactie plaats. Jij ondervindt dat als niet fijn, net als hoe ik jouw berichten niet als respectabel of fijn ervaar. Waarom is dat zo? Omdat ik niet het onderwerp ben van dit topic. Dat wordt toch wel gedaan enkel door jou en Meg.(feit)

Bovendien wat jij normaal vind kan een ander niet normaal vinden(feit), ik zou je willen vragen om "normaal" uit te leggen volgens jouw standaard. Ik kan je vertellen dat als doorsnee Amsterdammer zelfs jouw manier van praten ondanks de respectvolle toon, het passief aggressief over komt met een hint van sarcasme. En dat is voor mij een feit.

Ik denk dat we hieruit kunnen halen dat jouw observatie geen feiten bevat maar een waarneming, en wat jij neerlegt is een duiding. Een feit is onderbouwd, ik ben het daarom ook zelf niet mee eens met wat jij een feit noemt. De toon waarop jij het ontvangt is anders, en dat is het mooie aan een individu. Ik denk dat ik nu wel voldoende heb uitgelegd, en ik hoop natuurlijk dat je het hebt kunnen lezen en wat meer begrip hebt gekregen. Is dat niet zo, dan kun je net als Meg kiezen om geen onderdeel meer te zijn van dit topic omdat er zoals ik al aangaf naar mijn gevoel niet meegedacht wordt, maar kritiek op basis van persoonlijke waarnemingen wordt gegeven.

[ Voor 59% gewijzigd door Phntm op 13-04-2018 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

.

[ Voor 98% gewijzigd door Meg op 13-04-2018 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Meg schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:51:
Hier heb je een link naar de website waar je hoort: http://forum.fok.nl
Als ik nog een keer zie dat jij op deze manier een topic laat ontsporen stuur ik jou naar Fok. Op de manier zoals jij hier reageert gaan we hier niet met elkaar om. Hou je fatsoen of hou je mond, of je het nou eens bent met degene waar je mee praat of niet. Je zet vanaf Meg in "Modsysteem comments" en Meg in "Modsysteem comments" zélf de toon.

Ik ben het zelf ook niet eens met de TS maar dat wil niet zeggen dat hij zijn zegje niet mag doen of niet mag proberen mij en anderen te overtuigen van zijn standpunt.

[ Voor 25% gewijzigd door NMe op 13-04-2018 22:17 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Het moderatie systeem is in het leven geroepen om een schifting te maken tussen nuttige en zinloze reacties onder artikelen op de frontpage.

Iedereen heeft daarin een mening en wat de een een +2 vind kan door de ander als +1 of misschien wel een +3 worden gevonden.

Het systeem is niet k.u.d of slecht maar gewoon complex omdat er in de richtlijnen benoemd word dat:
1. Er verschillende rangen zijn die moderwren die dan weer verschillend wegen op de totaal score
2. Er bij bepaalde type reacties rekening gehouden moet worden met de score die je geeft

In de modfaq staan een boel regels en richtlijnen die modereren soms erg ingewikkeld maken.

Dan heb je nog een mismoderatie topic, powermods en promods.

Kortom ingewikkeld.

Nadeel van het uitschakelen is dat je door de hoeveelheid reacties op bepaalde items niet meer weet wat wel en niet relevant en interessant is.

Het systeem mag blijven maar ik denk dat het wel wat simpeler kan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De oplossing is er wel, de modbot, maar die staat uit. Je hoeft mensen niet direct de modrechten te ontnemen, maar bij grote afwijkingen zou je ook automatisch een DM kunnen sturen met daarin bijvoorbeeld een kort stukje over hoe te modden en de FAQ. Het schijnt dat dat vaak helpt, dus waarom niet dat automatiseren, scheelt veel werk.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1