Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:21
Ik heb de volgende hardware:
Asus laptop
edgerouter x sfp

Probleem:
Ik krijg met geen mogelijkheid internet op de laptop, ik kom er maar niet achter waar het probleem zit.

Welke stappen voer ik uit?
• Ik open de website met de handleidng; https://help.ubnt.com/hc/...nners-Guide-to-EdgeRouter
• Ik sluit alles op de volgende manier aan:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/167rrs6.jpg
• Ik ga naar 192.168.1.1
• Ik voer een Firmware upgrade uit naar ER-e50.v1.10.1.5067582
• Daarna zet ik alles weer naar naar factory default (firmware blijft v1.10)
• Ik ga naar Wizards en ik kies Basic Setup en ik configureer alles als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/6jko5j.jpg
• Ik prik nu de kabel van de Caiway modem in eth0, de kabel van de laptop prik ik in eth4. Nu zie ik het volgende overzicht
Afbeeldingslocatie: http://oi67.tinypic.com/11v4bw9.jpg

Ik zou nu verwachten dat ik internet zou hebben, maar helaas. Ik heb de laptop op DHCP gezet maar dat lost het ook niet op.

Ik heb de caiway modem ook nog in ETH1 gedrukt maar ook dat lost het niet op

Ik ben al een paar uur bezig maar ik kom er niet uit :F

Wie wil mij op weg helpen?

Edit: ik kan nog proberen de naam servers in te voeren in de router, maar ik verwacht dat dat ook geen oplossing is omdat de naam servers al statisch in de laptop staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Isane op 12-04-2018 23:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:39
Toevallig dit weekend dezelfde router geconfigurereerd icm Ziggo. Ik koos voor WAN+2LAN2, ipv basic. Daarna moet je je modem resetten, en even 10 minuten geduld hebben. Duurde vreemd genoeg best lang voordat ik weer een IP kreeg. Die heb jij zo te zien ook nog niet gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Staat je ISP provided (kabel)modem wel in bridge mode?

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
iTeV schreef op donderdag 12 april 2018 @ 23:28:
Staat je ISP provided (kabel)modem wel in bridge mode?
Jep, ik heb er altijd een unifi router achter gehad dus dat mag t probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
renegrunn schreef op donderdag 12 april 2018 @ 23:17:
Toevallig dit weekend dezelfde router geconfigurereerd icm Ziggo. Ik koos voor WAN+2LAN2, ipv basic. Daarna moet je je modem resetten, en even 10 minuten geduld hebben. Duurde vreemd genoeg best lang voordat ik weer een IP kreeg. Die heb jij zo te zien ook nog niet gekregen.
Thhx. Binnenkort eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Isane schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:52:
... Nu zie ik het volgende overzicht
[afbeelding]
,,,,
Tja, hij verwacht kennelijk nog steeds "internet" op eth1 en die is down; althans niet aangesloten
Ik begrijp ook niet waarom je eerst die firmware upgrade doet met het modem op eth1

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:33

lier

MikroTik nerd

Brahiewahiewa schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 00:12:
Tja, hij verwacht kennelijk nog steeds "internet" op eth1 en die is down; althans niet aangesloten
Volgens mij heeft de TS dat al getest. In het overzicht staat bij eth0 nog wel een private ip adres, dus in je config lijkt ook iets niet helemaal goed te zitten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:44
Je netwerktekening klopt niet met de screenshot van de config.
Je geeft zelf aan dat je ETH1 als WAN wil gebruiken en je basis config stelt ETH0 in als WAN. Vervolgens stel je ETH0 keihard in op een lokaal ip adres terwijl dit volgens de config je WAN moet zijn.

Nu ben ik niet bekent met de config die de wizard zelf aanmaakt maar ervan uitgaande dat die config goed gegaan is moet je alleen nog de ETH0 zo instellen dat hij een ip adress verkrijgt en ervoor zorgen dat ETH1 en de rest de DHCP adressen uitdelen.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 22:54
De wizard zegt "connect eth0 or eth5/sfp to internet connection". Jij prikt de internetverbinding in eth1. Ik zou je modem aan eth0 hangen, de wizard nog een keer doorlopen en kijken wat er dan gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Het is opgelost, bedankt voor jullie input. Ik heb m geconfigureerd zonder de modemkabel in de router. Dat was t issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, heb je voor mij de juiste Instellingen. Ik heb hetzelfde probleem en router. Zou graag weten welke instellingen jij hebt gedaan om het werkend te krijgen.

Dank! Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het apparaat is slimmer dan dat de wizzard doet voorkomen kortom van begin af aan de kabels in de juiste poorten stoppen en niet meer veranderen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 00:08:
hoi, heb je voor mij de juiste Instellingen. Ik heb hetzelfde probleem en router. Zou graag weten welke instellingen jij hebt gedaan om het werkend te krijgen.

Dank! Hans
Ik heb zelf de router niet meer, zover ik nog weet heb ik alles aangesloten op de switch behalve de kabel naar de modem.

Vervolgens onder wizard de 1e optie gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 09:31
Isane schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 19:33:
[...]

Ik heb zelf de router niet meer, zover ik nog weet heb ik alles aangesloten op de switch behalve de kabel naar de modem.

Vervolgens onder wizard de 1e optie gekozen.
Dat was korte vreugde dan. Maar kom op Tweakers, zo moelijk is het niet. De wizard doet het meeste werk voor je. Eerst even 1 kabel van PC naar router, Wizard doorlopen, en vervolgens aansluiten zoals je het wilt. Daarna kun je lekker verder tweaken en finetunen met die edgerouters. Superfijne dingen, ik heb zelf de ER-lite.
Pagina: 1