Ik heb de volgende hardware:
Asus laptop
edgerouter x sfp
Probleem:
Ik krijg met geen mogelijkheid internet op de laptop, ik kom er maar niet achter waar het probleem zit.
Welke stappen voer ik uit?
• Ik open de website met de handleidng; https://help.ubnt.com/hc/...nners-Guide-to-EdgeRouter
• Ik sluit alles op de volgende manier aan:

• Ik ga naar 192.168.1.1
• Ik voer een Firmware upgrade uit naar ER-e50.v1.10.1.5067582
• Daarna zet ik alles weer naar naar factory default (firmware blijft v1.10)
• Ik ga naar Wizards en ik kies Basic Setup en ik configureer alles als volgt:

• Ik prik nu de kabel van de Caiway modem in eth0, de kabel van de laptop prik ik in eth4. Nu zie ik het volgende overzicht

Ik zou nu verwachten dat ik internet zou hebben, maar helaas. Ik heb de laptop op DHCP gezet maar dat lost het ook niet op.
Ik heb de caiway modem ook nog in ETH1 gedrukt maar ook dat lost het niet op
Ik ben al een paar uur bezig maar ik kom er niet uit
Wie wil mij op weg helpen?
Edit: ik kan nog proberen de naam servers in te voeren in de router, maar ik verwacht dat dat ook geen oplossing is omdat de naam servers al statisch in de laptop staat.
Asus laptop
edgerouter x sfp
Probleem:
Ik krijg met geen mogelijkheid internet op de laptop, ik kom er maar niet achter waar het probleem zit.
Welke stappen voer ik uit?
• Ik open de website met de handleidng; https://help.ubnt.com/hc/...nners-Guide-to-EdgeRouter
• Ik sluit alles op de volgende manier aan:

• Ik ga naar 192.168.1.1
• Ik voer een Firmware upgrade uit naar ER-e50.v1.10.1.5067582
• Daarna zet ik alles weer naar naar factory default (firmware blijft v1.10)
• Ik ga naar Wizards en ik kies Basic Setup en ik configureer alles als volgt:

• Ik prik nu de kabel van de Caiway modem in eth0, de kabel van de laptop prik ik in eth4. Nu zie ik het volgende overzicht

Ik zou nu verwachten dat ik internet zou hebben, maar helaas. Ik heb de laptop op DHCP gezet maar dat lost het ook niet op.
Ik heb de caiway modem ook nog in ETH1 gedrukt maar ook dat lost het niet op
Ik ben al een paar uur bezig maar ik kom er niet uit

Wie wil mij op weg helpen?
Edit: ik kan nog proberen de naam servers in te voeren in de router, maar ik verwacht dat dat ook geen oplossing is omdat de naam servers al statisch in de laptop staat.
[ Voor 6% gewijzigd door Isane op 12-04-2018 23:03 ]