Hoe te zoeken naar afbeelding op eigen pc?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2024
Beste mensen,

Ik wil graag weten of ik mbv bijvoorbeeld de Google zoekmachine een afbeelding kan zoeken die ik op mijn pc (en Google Drive) heb staan.

Ik heb meer dan 2000 Marktplaats advertenties en die allemaal iedere 16 weken (handmatig) opnieuw moeten worden gezet (want je mag geen 3rd party software gebruiken) en ik heb alle afbeeldingen in een Google Drive account staan want ik werk met 2 pc's (en het is gelijk een gratis back up). Af en toe ben ik echter een afbeelding kwijt maar het is nogal een gedoe 40.000 afbeeldingen door te kijken in welke map het staat. Daarom de vraag: kan ik ->zonder titel of andere foto-eigenschappen<- een afbeeldingslocatie op mijn pc opsporen dmv alleen de foto zelf? Want als die op mijn pc kwijt is moet ik die van de oude advertentie gebruiken, en daar is alle detail info zoals datum van aanmaak etc. verloren gegaan.

Ik heb al eens geprobeerd de foto's openbaar beschikbaar te maken op internet door dat in te stellen in Drive maar toen vond ik ze niet als ik met de Google zoekmachine op een van de afbeeldingen zocht.

Ik gebruik Windows 10 laatste updates.

Groet Emiel

Beste antwoord (via Emiel op 13-04-2018 18:02)

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:07
zou een tool als deze niet werken?
(zelf geen ervaring mee)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:57
Google zoekt niet op jouw computer, en instellen dat je afbeeldingen op Google Drive openbaar zijn, betekent niet dat je ze in Google Images gaat vinden.

Ik denk dat je beter een manier kunt bedenken waardoor je je afbeeldingen wel gewoon kunt vinden. Of misschien contact opnemen met Marktplaats of zij iets kunnen betekenen voor je, want 2000 advertenties klinkt alsof je een leuk zaakje hebt lopen via Marktplaats en wie weet hebben ze daar wel wat voor ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Gebruik anders een watermerk in je foto waarmee je ze kan identificeren ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
DukeBox schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:35:
Gebruik anders een watermerk in je foto waarmee je ze kan identificeren ?
Wat zou 'ie daarmee precies bereiken :? Als zijn advertenties verlopen, dan wil hij de originele afbeeldingen gebruikt voor die advertentie weer terug kunnen vinden. Ik zie niet hoe een watermerk hem daarmee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Hahn schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:37:
Als zijn advertenties verlopen, dan wil hij de originele afbeeldingen gebruikt voor die advertentie weer terug kunnen vinden.
Want als die op mijn pc kwijt is moet ik die van de oude advertentie gebruiken, en daar is alle detail info zoals datum van aanmaak etc. verloren gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Hoe gaat een watermerk hem helpen zijn originele afbeeldingen te vinden?

Mogelijk mis ik gewoon wat, kan je uitleggen hoe je een workflow met een watermerk voor je ziet?

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 12-04-2018 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Hahn schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:40:
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Hoe gaat een watermerk hem helpen zijn originele afbeeldingen te vinden?
Dan snap ik je vraag niet. Je kan toch een identificatie toevoegen aan de afbeelding ? Desnoods iets als /folder123/file456.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
DukeBox schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:42:
[...]

Dan snap ik je vraag niet. Je kan toch een identificatie toevoegen aan de afbeelding ? Desnoods iets als /folder123/file456.jpg
Mijn vraag, nu nog steeds is: ik snap niet wat jij bedoelt met watermerk of 'identificatie toevoegen aan de afbeelding', kan je het in wat meer detail uitleggen?

edit:
Aah, de folder toevoegen aan het plaatje snap ik inmiddels wel. Maar lijkt me een vreemd iets om op een foto te zetten :P Maar misschien plaatjes een bepaald uniek nummer geven en dat als watermerk erop zetten. Dat zou kunnen werken, ja :)

[ Voor 23% gewijzigd door Hahn op 12-04-2018 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Hahn schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:44:
Mijn vraag, nu nog steeds is: ik snap niet wat jij bedoelt met watermerk of 'identificatie toevoegen aan de afbeelding', kan je het in wat meer detail uitleggen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eC3j83CGf2MmnI9gkarc3Y2L/medium.png

zie linksonder.. komt ff ongunstig uit met witte letters maar het gaat om het idee.

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 12-04-2018 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
DukeBox schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:48:
[...]

[afbeelding]

zie rechtsonder.. komt ff ongunstig uit met witte letters maar het gaat om het idee.
Voor mij is dat linksonder :+ ;) Maar zie edit, ik snapte 'm inmiddels al. Geen gekke oplossing inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Je kan het ook omdraaien, de folders hernoemen naar het advertentie ID op marktplaats. Bij herplaatsing moet je dat dan wel telkens aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel
Bedankt voor jullie imput.

Het is een leuk idee om de foto's een watermerk te geven met de map waar ze in moeten staan. Maar omdat de foto's soms worden verplaatst naar een andere map en hierbij wel eens iets mis gaat vanwege slordigheid moet ik de foto's dan toch nog gaan zoeken.

Is er geen desktop software die net als Google op afbeelding kan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Zwoerdvechter schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 08:09:
Bedankt voor jullie imput.

Het is een leuk idee om de foto's een watermerk te geven met de map waar ze in moeten staan. Maar omdat de foto's soms worden verplaatst naar een andere map en hierbij wel eens iets mis gaat vanwege slordigheid moet ik de foto's dan toch nog gaan zoeken.
Dan geef je de plaatjes unieke namen/nummers en zet je die op de afbeelding, zonder de folder. Dan maakt het niet uit waar je de afbeeldingen heen verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel
@Hahn Als ik een afbeelding kwijt raak, kan ik hem dan toch nog steeds niet terugvinden adhv het nummer /id nummer wat er in de foto staat gebrandmerkt? Het gaat specifiek om het zoek raken en terug willen vinden van een (reeks) afbeelding(en).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:07
zou een tool als deze niet werken?
(zelf geen ervaring mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Wat je inderdaad wilt, is op duplicaten zoeken...

Alhoewel ik meer geneigd ben om je te adviseren om te voorkomen dat je tig-duizend bestanden moet doorzoeken en je dus veel beter kunt zorgen dat je bestands- en foldernamen die zoekopdracht onnodig maken.
Mocht je nou iets kwijt zijn, dan kun je inderdaad met iets als uit de post van breew aan de gang.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:40
Gebruik maken van logische mapindeling en naamgeving zodat je foto's überhaupt niet zoek raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakpot
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-06 13:17
Ik zou zeggen Picasa picture viewer, die toont alle afbeeldingen die jij op je pc hebt, moet hij wel eerst speuren eerste keer dat je boot, deze worden ook op datum e.d. gesorteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

plakpot schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:30:
Ik zou zeggen Picasa picture viewer, die toont alle afbeeldingen die jij op je pc hebt, moet hij wel eerst speuren eerste keer dat je boot, deze worden ook op datum e.d. gesorteerd
Met 40.000 afbeeldingen denk je dat dat een oplossing is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:02
Picasa is geen bestaand product meer maar een tijd geleden opgeschort ivm het bestaan van Google Photos ;)

De duplicate tool van breeew is denk ik een betere optie. Nog beter is het om een goed systeem voor jezelf te bedenken waardoor je administratie gewoon op orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:31
Dit lijkt me inderdaad een gevalletje eigen administratie op orde hebben. Met zoveel advertenties mag ik aannemen dat je de producten die je aanbied ook netjes ergens geregistreerd hebt? Dan zou ik gewoon een vaste logica aannemen bij het benamen van je folders en foto's en deze koppelen aan het systeem dat je (hoop ik) al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:28

Ursamajor

Astrofotograaf

Je kunt foto's taggen met de verkenner of met een ander programma. vervolgens kun je gewoon de foto's doorzoeken op tagnamen met de verkenner, of je foto app, zoals die standaard in windows 10 zit.

Gadgets FTW!

Pagina: 1