Vraag

• C-Pepper
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-11 16:16
Vandaag de dag heb ik een Oneplus Two met Android 6.0.1 (pricewatch: OnePlus 2 64GB Zwart) van Februari 2016. De batterij begint het te laten afweten én daarbij komt ook nog eens dat de gsm niet meer naar behoren reageert op wat ik doe op het scherm. Hij is ook wat trager aan het worden, uiteraard. En ja, meer dan Android 6.0.1 zal ik niet krijgen....

Ik zoek een?
- Een smartphone die beter of gelijkaardig is dan het huidig toestel. (4gig ram is goed, 64Gig geheugen is goed.
- Een toestel waarvan de fabrikant privacy en security als een belangrijk aspect ervaart.
- Een toestel waarbij de batterij toch makkelijk de 8 a 9 uur aan intensief gebruik aan kan.
- Een degelijke camera want ik durf al eens een fotootje te nemen! ;-)
- Een headphone jack of toch de mogelijkheid tot het aansluiten van...

Wat is je budget?
400euro? Tenzij je me echt gegronde reden kan geven om meer uit te geven voor een specifiek toestel.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben een podcast addict dus vaak luister ik op mijn werk uren aan podcasts waardoor de GSM overuren draait. Dat intensief gebruik moet hij wel aankunnen. De typische sociale media apps én daarnaast ook apps zoals Slack, trello, todoist.

Wat heb je zelf al gevonden?
De Huawei P20 Lite heeft mijn interesse die oogt echt scherp. Alleen zit die batterij onder de 3300 mAh. Waardoor die slechter gaat scoren als mijn huidige Oneplus Two.
Maar ik sta open voor elke suggestie.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben een Apple Fanboy die nu al twee jaar een Android heeft. Ik kan het niet laten hier over te zeuren tegen jan en alleman. Maar de nieuwe iPhones zijn te duur... Of is er iemand die zou zeggen wacht op de nieuwe SE? Of refurbished.

Kortom raad me iets degelijk aan en ik ben u alvast zeer dankbaar

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:18
Waarom ga je niet iets over budget voor een iPhone 6s of 7 als je zo'n fan ben? Daar zul je vast 3 jaar mee door kunnen?

En anders, kijk naar de Nokia 7+

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
En waarom niet de huidige SE? Want die heeft nog een headphone jack, een nieuwer model mogelijk niet meer. Batterij van de SE is ook prima.
Of wil je persé een groter scherm? Al zie ik daarvan niets in je eisen staan...

Refurbished hangt er heel erg vanaf, waar je koopt, er zitten goede en mindere tussen, kan je helaas geen verkoper aanraden, omdat ik er geen ervaring mee heb.
Helaas zijn Apple's eigen refurbished telefoons: 'Apple certified pre-owned' blijkbaar niet meer in NL verkrijgbaar. Met nieuwe behuizing, scherm, batterij én accessoires, uiteraard alles origineel, waren die hun geld wel waard, enkele familieleden hebben er nog steeds een, destijds gekocht bij Coolblue..

Een 'eerlijke' gebruikte, die nog helemaal origineel is, van een betrouwbare verkoper hier op V&A, heeft dan misschien nog de voorkeur boven een toestel dat refurbished is met niet-originele onderdelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Marly op 13-04-2018 04:05 . Reden: aanvulling ]

• C-Pepper
swhnld schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:57:
Waarom ga je niet iets over budget voor een iPhone 6s of 7 als je zo'n fan ben? Daar zul je vast 3 jaar mee door kunnen?

En anders, kijk naar de Nokia 7+
Ik zou dan al voor de 7 gaan omdat je daar toch echt zeker nog drie jaar mee zal toekomen.
Maar dan zit ik zo ongeveer 300euro boven het vooropgestelde budget én dat is best veel.
Nu zal ik de Nokia al eens bekijken ;-)

• C-Pepper
Marly schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 03:59:
En waarom niet de huidige SE? Want die heeft nog een headphone jack, een nieuwer model mogelijk niet meer. Batterij van de SE is ook prima.
Of wil je persé een groter scherm? Al zie ik daarvan niets in je eisen staan...

Refurbished hangt er heel erg vanaf, waar je koopt, er zitten goede en mindere tussen, kan je helaas geen verkoper aanraden, omdat ik er geen ervaring mee heb.
Helaas zijn Apple's eigen refurbished telefoons: 'Apple certified pre-owned' blijkbaar niet meer in NL verkrijgbaar. Met nieuwe behuizing, scherm, batterij én accessoires, uiteraard alles origineel, waren die hun geld wel waard, enkele familieleden hebben er nog steeds een, destijds gekocht bij Coolblue..

Een 'eerlijke' gebruikte, die nog helemaal origineel is, van een betrouwbare verkoper hier op V&A, heeft dan misschien nog de voorkeur boven een toestel dat refurbished is met niet-originele onderdelen.
De iPhone SE is, als ik me niet vergis, in 2016 op de markt gekomen. Sindsdien heeft Apple geen tweede versie uitgebracht... Of dat daar momenteel de beste hardware in zit voor enige tijd door te kunnen betwijfel ik ten zeerste. Plus gaat Apple dit jaar niet een nieuwe aankondigen? Dan zou ik daarop moeten wachten én ik ben niet eens zeker of ze dit jaar wel een gaan aankondigen.

Daarnaast heeft de SE maar 32Gig geheugen tenzij ik een stap hoger ga maar dan betaal ik +€500 voor een toestel dat volgens mij aan het einde van zijn cyclus zal zitten? Of vergis ik me?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:18
C-Pepper schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:30:
[...]
Ik zou dan al voor de 7 gaan omdat je daar toch echt zeker nog drie jaar mee zal toekomen.
Maar dan zit ik zo ongeveer 300euro boven het vooropgestelde budget én dat is best veel.
iPhone 7 staat op de pricewatch voor 572 Euro (172 Euro boven budget, net iets minder dan 300 ;) :
pricewatch: Apple iPhone 7 32GB Zwart
Pagina: 1