Wat betekent 'Reserveniveau voor batterijvoeding'?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2024
Beste mensen,

Ik heb een laptop en bij de geavanceerde energieinstellingen staat de optie de waarde van het 'reserveniveau voor batterijvoeding' in te stellen. Als omschrijving staat er bij 'het resterende batterijniveau in procenten waarbij de reservevoedingsmodus wordt ingeschakeld'.

Nu heb ik bij kritiek niveau al ingesteld dat de laptop in sluimerstand moet gaan zodat er geen gegevens verloren gaan als ik er niet bij ben en de accu het nog een tijdje volhoudt. Maar ik moet dus ook een waarde aangeven voor het reserveniveau. Ik weet echter niet wat het inhoudt want ik wordt niet veel wijzer van Windows' omschrijving dus vraag ik het hier maar. Ik heb 2 maal eerder hier een vraag gesteld over Windows en vanwege goede ervaringen heb ik voor dit forum gekozen en niet die van Windows omdat naar mijn idee hier meer mensen rondneuzen die bv nog weten hoe een floppy disk eruit ziet (bij wijze van spreke).

Een snelle Google zoekopdracht leverde dit op, waar ik ook niet veel mee opschoot:

Met de optie 'Reserveniveau voor accuvoeding' configureert u het percentage van de resterende accucapaciteit voordat de waarschuwing over het reserveniveau voor de accu wordt weergegeven.

Geeft dit nu alleen een melding weer of doet het nog meer, gezien het een 'modus' is? Bij voorbaad dank voor jullie reacties.

Groet,
Emiel

Beste antwoord (via Emiel op 13-04-2018 08:25)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:25
Hij gaat alleen in de slaapstand als je dat bij Kritiek hebt ingesteld. Zo niet, dan gaat hij gewoon door tot het niet meer kan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoezo is het geen modus?

Mijn laptop (die ondertussen al heftig aangepast is), gaat bij 20% accu automatisch minder fel het scherm laten zien. Alles is in te stellen en zelf te testen (!!) in je power settings.

Dus, zet maar eens een value van 95 neer en als aanverwante instellingen dat bijvoorbeeld je scherm uitgaat ofzo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel
@MAX3400 Ik gebruik de 'laag' en 'kritiek' batterijniveau's al, namelijk de eerste voor de melding en de 2de voor sluimerstand. Ik heb de waarde van het reserveniveau op 70% gezet beide voor netstroom en accu (accu is nu 60%) maar er gebeurt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Is het niet zo dat als je de waarde op bijvoorbeeld 70 zet, Windows aangeeft dat de accu 70% is bij 70%?

[ Voor 4% gewijzigd door pjot1 op 12-04-2018 22:22 ]

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel
pjot1 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:22:
Is het niet zo dat als je de waarde op bijvoorbeeld 70 zet, Windows aangeeft dat de accu 70% is bij 70%?
Ik heb het getest, maar nee de waarde voor het accupercentage blijft gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zwoerdvechter schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 08:10:
[...]

Ik heb het getest, maar nee de waarde voor het accupercentage blijft gelijk.
Je verandert ook niets aan het accupercentage ....
Je krijgt een waarschuwing op punt X

Net zoals een wekker zetten op 7u, krijg je een waarschuwing als je jouw percentage BEREIKT hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Als je 70% invult bij reserveniveau geeft windows deze melding bij 70%.

Afbeeldingslocatie: https://msdn.microsoft.com/dynimg/IC725829.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:33
Met de optie 'Reserveniveau voor accuvoeding' configureert u het percentage van de resterende accucapaciteit voordat de waarschuwing over het reserveniveau voor de accu wordt weergegeven.
Deze tekst is, voor mij, heel duidelijk: je stelt een percentage in waarop Windows een waarschuwing zal geven. That's it.

Windows zal die melding die jeroen3 post laten zien en meer niet. Er worden geen andere modi geactiveerd, er komen geen apen uit de kast om je lader uit je tas te halen, alleen een melding.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel
Ok dus naast deze melding gaat hij ook in sluimerstand... gaat hij dan ook kort na deze melding in sluimerstand als deze waarde op 70% is ingesteld?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Hij gaat alleen in de slaapstand als je dat bij Kritiek hebt ingesteld. Zo niet, dan gaat hij gewoon door tot het niet meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel
Hahn schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 08:22:
[...]

...er komen geen apen uit de kast om je lader uit je tas te halen, alleen een melding.
Misschien heb ik wel zo'n chimpansee geconditioneerd dat hij dat bij het horen van die Windows melding doet? Je weet het niet... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zwoerdvechter schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 08:24:
[...]

Misschien heb ik wel zo'n chimpansee geconditioneerd dat hij dat bij het horen van die Windows melding doet? Je weet het niet... :9
Dat krijg je met zulke vage topic-openingen, waar je niet alle info verstrekt.

Zo zie je maar dat niet iedereen een glazen bol heeft :+
Pagina: 1