Driver problemen Asus GL553VD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 14:57
Hoi,

Ik heb onlangs een SSD in deze laptop geplaatst, alles ging goed en de drivers zijn up-to-date. Maar ik heb 2 problemen.

Als ik de laptop opstart komt het "Asus ROG" logo even naar voeren en is het scherm zwart. Er gebeurt dan niks. Na een aantal keer opnieuw opstarten komt het logo 2x naar voren en start Windows op.. Totaal willekeurig.. Ik weet niet zo goed wat ik hieraan kan doen, ik heb al CMS in BIOS uitgezet en legacy boot. Hiervoor weet ik niet zo goed waar ik naar moet zoeken. (boot order staat ook goed en ik heb niks aan de laptop gekoppeld tijdens het opstarten)

Het andere probleem is dat de laptop af en toe een blue screen krijgt. Het gaat om: "video_tdr_failure nvlddmkm.sys". Nou heb ik dit gegoogeld en dit geprobeerd. Het komt allemaal een beetje neer op nieuwe drivers installeren maar dit heeft helaas geen baat.

Ik heb ook met driverpack een andere driver geïnstalleerd maar dan krijg ik bij het opstarten van een game "unable to start 3d acceleration" en dan sluit het spel af.. Dat werkt dus ook niet.

Ik heb daarna Windows nogmaals geïnstalleerd omdat er misschien toch niet iets goed is gegaan maar beide problemen doen zich nog steeds voort.. Mijn ideeën zijn een beetje op en misschien heeft iemand hier ervaring mee.

Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Klinkt als een defecte videokaart eerlijk gezegd, in ieder geval die bluescreens en die 3d error. Of de SSD hier überhaupt een variabele is valt te bezien.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
nelizmastr schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:28:
Klinkt als een defecte videokaart eerlijk gezegd, in ieder geval die bluescreens en die 3d error. Of de SSD hier überhaupt een variabele is valt te bezien.
Oké, dat zou kunnen.. Ik denk ook niet echt dat de SSD een variabel is in het bluescreen probleem maar het was sinds dat deze geïnstalleerd is. Ik denk dus meer dat het iets met Windows te maken heeft zeg maar. Want hiervoor had ik er namelijk geen last van.

Hoe zou ik de gpu kunnen testen op een defect?

En heb je enig idee wat er aan de hand is met het zwarte scherm tijdens het opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Verder iemand nog een idee? Of zal ik de laptop op laten halen door Asus als dat mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:37

Zorian

What the fox?

Hapkoek schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:22:
Verder iemand nog een idee? Of zal ik de laptop op laten halen door Asus als dat mogelijk is?
Probeer eerst eens een schone installatie van Windows 10 en installeer alle drivers netjes. Dus niet via rommel zoals driver booster ofzo. Gewoon van de site van de fabrikant halen.
Als je dan nog dezelfde problemen hebt zou ik hem opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Zorian schreef op maandag 16 april 2018 @ 22:56:
[...]

Probeer eerst eens een schone installatie van Windows 10 en installeer alle drivers netjes. Dus niet via rommel zoals driver booster ofzo. Gewoon van de site van de fabrikant halen.
Als je dan nog dezelfde problemen hebt zou ik hem opsturen.
Dit heb ik al gedaan, tweemaal Windows opnieuw geïnstalleerd en drivers van de fabrikant geïnstalleerd. Problemen blijven helaas nog steeds voordoen. (Zonder driver software oid)
Pagina: 1