Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Ter informatie, recente video van Louis Rossmann over iPhone 8 scherm reparatie. Zelfs de schermen van Apple zelf bricked je telefoon.

https://www.youtube.com/watch?v=r2z4pjgP-AM

Quote:

"This is being done for a very specific reason. It is being done to figure out he: how far can we push the envelope, just how dickisch can we be, and get away with it. Wat can we... What will our customer base tolerate before there is push back. What will the government tolerate before there is push back. What will the technology community tolerate before there is push back. Just how much can we get away with. How many times cheat on wife before she divorces me. How many times can I not pay my employee on time and skimp on the Christmas bonus before they quit and work for my lead competitor. How many times can I kick my dog before he runs away while I'm on a walk. That's what this is. Its about figuring out that threshold. And this is very important, don't be fooled"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:38

Blokker_1999

Full steam ahead

Dit was reeds bekend en gemeld in een nieuwspost op de FP gisteren. Tenzij je hem bij Apple laat vervangen (of door een goedgekeurde hersteldienst) vertonen schermen sinds de recente software update problemen.

nieuws: 'Automatische helderheid werkt niet meer na schermreparatie nieuwe iP...

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Oh, gemist, bedankt!

Louis meld ook nog dat reparatie met een 3rd party scherm eerst werkt, totdat je IOS update en je telefoon bricked. Dat kan dus wel een half jaar later zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=FeUBdMU2qA0

[ Voor 136% gewijzigd door pe1dnn op 12-04-2018 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:12
Hm, lijkt me niet dat dat intentioneel is, zeker als het dus soms ook gebeurd met door Apple gerepareerde iPhone's...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Wat is je doel met dit topic? Het lijkt meer op een melding voor het iPhone topic :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:41

SuBBaSS

-has Ryzen

Hoewel ik graag en vaak naar Rossman kijk, schiet hij hier wel een beetje door hoor als je het mij vraagt.
Het is nou niet zo alsof apple al niet eerder veel gezeik over zich heen heeft gekregen. Zelf zie ik apple niet als zo masochistisch dat ze dit zo met opzet doen.
Bij nader inzien (filmpje nog even aandachtig bekeken) daar toch niet zo zeker van, zie edit

Wil het verder absoluut niet goed praten, hoewel ik zelf een gebruiker ben moet ik toch ook bekennen dat ze flink wat meer steken hebben laten vallen dan je mag verwachten van een merk dat zich in alles als 'premium' presenteert.
Zelf heb ik bijv. een SE met zo'n irritante rammelende sluimerknop (nieuw uit de doos al).
Als de QA in orde was geweest dan had zoiets niet gekund. Kan met geen mogelijkheid iets "premiums" aan zo'n rammel bedenken.

Dit probleem met de iphone 8 is ook echt een hele slechte. Dat je iphone over z'n theewater gaat van een hokkietokkie replacement display is ergens nog wel te begrijpen. Dat nu zelfs met "authentic/premium/original/authorized/.." parts je iphone bricked kan worden is wmb. een nieuwe stap in de teloorgang van dit bedrijf.
Filmpje nog even gekeken, verkeerd begrepen. :X
Apple staat hier wel in z'n recht maar het is wel een lelijke actie. Laat dit (~kiezen voor niet-originele onderdelen) toch een keuze van de klant blijven. Dit op deze manier afdwingen vind ik (vooral van een bedrijf met zo'n cash-reserve, ze hebben het niet nodig om te overleven ofzo) totaal niet sjiek en het is voor mij wederom een knabbel in het vertrouwen dat ik toch wel in het bedrijf had.
Die appel in dat logo mag wat mij betreft dan ook wel wat meer 'happen' krijgen. >:)

In meerdere video's heeft Louis het trouwens ook over het keyboard van de laatste macbook pro's gehad. Hij heeft er zelf eentje uit elkaar gesloopt om te laten zien hoe 'apart' apple z'n keuzes maakt.
Al zou je maar 1 toets kapot hebben, dan moet alsnog de hele behuizing waar het toetsenbord in zit vervangen worden.
Dat wordt weer zo'n achterlijk dure reparatie voor iets wat in theorie voor een paar centen opgelost had kunnen worden....

[ Voor 18% gewijzigd door SuBBaSS op 13-04-2018 00:31 . Reden: Filmpje gekeken, mening aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:06
Als we nu gewoon eens afwachten wat hier precies het probleem is. We kunnen wel lekker met z'n allen gaan Apple-bashen, maar misschien heeft het een reden.

Het lijkt erop dat de display en de kabel dus een eigen ID hebben, en dat die wordt gecontroleerd bij het opstarten (omdat in het filmpje te zien is dat de sensor van een gehotswapped display wel werkt). En wat gebeurt er dan? Dan werkt de lichtsensor niet. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat Apple dit met opzet doet namelijk. Als ze hadden willen afdwingen dat iedereen z'n reparaties uitsluitend bij Apple zelf laat doen, dan hadden ze het wel zo gemaakt dat het toestel helemaal niet meer werkte of alleen een foutmelding gaf. Maar in plaats daarvan cripplen ze de lichtsensor? Alsof dat wat uitmaakt, veel mensen hebben dat ding uberhaupt niet aan staan en merken hier dus nooit iets van. Daarom denk ik dat het een bug in de software is.

Maar ik kan me ook voorstellen dat Apple wil kunnen zien of een display oorspronkelijk bij een telefoon hoort of dat een beun die erin geknutseld heeft. Zodat ze in sommige gevallen frauduleuze garantie-claims kunnen opsporen. Of dat ze diefstal van iPhones minder aantrekkelijk willen maken. Sinds de iCloud lock worden gestolen toestellen voornamelijk in onderdelen verkocht. Maar als dat het doel is, dan had ik verwacht dat ze a. een drastischere maatregel zouden nemen dan de sensor uitschakelen en b. dat ze dit hadden aangekondigd zodat dieven ook weten dat ze hun gejatte displays straks niet meer kwijt kunnen. Tenslotte kan het ook nog iets met de calibratie te maken hebben, misschien kan de sensor alleen met het moederbord samenwerken als deze goed is gecalibreerd.

Zolang we geen details weten lijkt Apple-bashing een beetje voorbarig. Maar ja, ik ben een fanboy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Ik vindt het persoonlijk een beetje gek.
Ik koop een werken onderdeel. Alles doet het prima tot er een software update komt en iets onklaar maakt, puur omdat het niet corect volgens de normen van hun vervangen is....... Dus eigenlijk zit 't zo. Jij koopt of laat het door iemand anders doen, Apple denkt wij verdienen niks dus maken je telefoon onklaar. Ik vindt het persoonlijk consumenten pesterij wat geen enkel bedrijf moet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Ik zie het nut er wel van in. Zo stop je malafide reparateurs die gebruik maken van gestolen onderdelen, en wordt dus ook de markt voor gestolen iPhones veel minder interessant.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
ATS schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:32:
Ik zie het nut er wel van in. Zo stop je malafide reparateurs die gebruik maken van gestolen onderdelen, en wordt dus ook de markt voor gestolen iPhones veel minder interessant.
Als je alle reparateurs die niet bij jou onderdelen kopen direct malafide reparateurs vind die gebruik maken van gestolen onderdelen dan heb jij gelijk.

De markt voor gestolen iPhones zal een Apple echt niets interesseren tov de markt voor niet Apple-branded onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoffaboyS
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-04-2023
Dit gebeurde eerder ook met de 7 dacht ik. Dat werdt opgelost met een update misschien dat Apple weer een update daarvoor gaat uitbrengen?

https://www.twitch.tv/roffaboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Gomez12 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:35:
[...]

Als je alle reparateurs die niet bij jou onderdelen kopen direct malafide reparateurs vind die gebruik maken van gestolen onderdelen dan heb jij gelijk.

De markt voor gestolen iPhones zal een Apple echt niets interesseren tov de markt voor niet Apple-branded onderdelen.
Dat zeg ik toch niet? Dat maak jij er van. Overigens kan je je wel afvragen hoe niet-geauthoriseerde reparateurs aan originele Apple onderdelen komen. Die levert Apple namelijk niet zomaar.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
SuBBaSS schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 00:08:
Hoewel ik graag en vaak naar Rossman kijk, schiet hij hier wel een beetje door hoor als je het mij vraagt.
Het is nou niet zo alsof apple al niet eerder veel gezeik over zich heen heeft gekregen. Zelf zie ik apple niet als zo masochistisch dat ze dit zo met opzet doen.
Bij nader inzien (filmpje nog even aandachtig bekeken) daar toch niet zo zeker van, zie edit

Wil het verder absoluut niet goed praten, hoewel ik zelf een gebruiker ben moet ik toch ook bekennen dat ze flink wat meer steken hebben laten vallen dan je mag verwachten van een merk dat zich in alles als 'premium' presenteert.
Zelf heb ik bijv. een SE met zo'n irritante rammelende sluimerknop (nieuw uit de doos al).
Als de QA in orde was geweest dan had zoiets niet gekund. Kan met geen mogelijkheid iets "premiums" aan zo'n rammel bedenken.

Dit probleem met de iphone 8 is ook echt een hele slechte. Dat je iphone over z'n theewater gaat van een hokkietokkie replacement display is ergens nog wel te begrijpen. Dat nu zelfs met "authentic/premium/original/authorized/.." parts je iphone bricked kan worden is wmb. een nieuwe stap in de teloorgang van dit bedrijf.
Filmpje nog even gekeken, verkeerd begrepen. :X
Apple staat hier wel in z'n recht maar het is wel een lelijke actie. Laat dit (~kiezen voor niet-originele onderdelen) toch een keuze van de klant blijven. Dit op deze manier afdwingen vind ik (vooral van een bedrijf met zo'n cash-reserve, ze hebben het niet nodig om te overleven ofzo) totaal niet sjiek en het is voor mij wederom een knabbel in het vertrouwen dat ik toch wel in het bedrijf had.
Die appel in dat logo mag wat mij betreft dan ook wel wat meer 'happen' krijgen. >:)

In meerdere video's heeft Louis het trouwens ook over het keyboard van de laatste macbook pro's gehad. Hij heeft er zelf eentje uit elkaar gesloopt om te laten zien hoe 'apart' apple z'n keuzes maakt.
Al zou je maar 1 toets kapot hebben, dan moet alsnog de hele behuizing waar het toetsenbord in zit vervangen worden.
Dat wordt weer zo'n achterlijk dure reparatie voor iets wat in theorie voor een paar centen opgelost had kunnen worden....
Dus als het 3rd party Touchscreen problemen geeft. Dan is Apple de sjaak (volgens de persoon die het toestel gebruikt) omdat het touchscreen niet naar behoren werkt.

Dit is geen aanval.
Maar heb jij gezien hoe vaak Windows de schuld krijgt van een bluescreen? Terwijl dat meestal een driver is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:41

SuBBaSS

-has Ryzen

Berlinetta schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:50:
[...]

Dus als het 3rd party Touchscreen problemen geeft. Dan is Apple de sjaak (volgens de persoon die het toestel gebruikt) omdat het touchscreen niet naar behoren werkt.

Dit is geen aanval.
Maar heb jij gezien hoe vaak Windows de schuld krijgt van een bluescreen? Terwijl dat meestal een driver is?
Nee, dat is niet wat ik bedoel te zeggen. Verre van dat zelfs. Bij gebruik van 3rd party parts (bijv. een scherm voor 5 tientjes bij Jantje op de hoek) neemt de gebruiker een risico. Laat dat risico voor de gebruiker zijn. Ik vind het niet kies dat Apple dat op deze manier moeilijk(er) maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutervOorschot
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 14:18
Misschien is het wel om die kraak manier van dat israelische bedrijf tegen te gaan (wat de fbi schijnt te gebruiken). Ik meen gelezen te hebben dat die de iPhone openmaken en aan een of ander kastje hangen die pin codes dan bruteforced. Misschien is het wel fake touch input en dat werkt dan natuurlijk niet meer als het scherm niet meer werkt als het niet het origineel is.

Misschien is Apple gewoon user hostile met reparaties, dat kan ook natuurlijk.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Update mbt dit onderwerp:

Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.cc/f89r3ou81/AD063_B0_C-1_AC9-4258-_BF42-14337423_E864.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Hackus op 24-04-2018 20:29 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1