Rgb controller van LED strip

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Janssen
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-12-2022
Hallo,
Ik heb een Cooler Master Masterbox lite 5 RGB.
Nu heb ik net mijn pc erin gebouwt allen mijn moederbord(GA-H270M-DS3H) heeft geen RGB header.
Maar ik heb wel een Led strip controller(voor op de muur) en nu dacht ik kan ik niet gwn die controller op mijn Fans aansluiten. Maar ik wou eerst weten of dit wel mogelijk was...
Grt Robin

Beste antwoord (via Robin Janssen op 12-04-2018 18:26)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jeetje, wat een wanhoop opeens. Ik zou beginnen met een blik in de handleiding. Daar staat vast en zeker de pin-aansluiting van de LED's. Je LED-strip (en dus waarschijnlijk ook je controller) hebben een gedeelde +12V en per kleur een gescheiden min of ground.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
"gwn"? Je hoeft hier niet binnen 280 tekens te blijven, hoor :o

Waarom niet gewoon aan de 12V of 5V rail van je power supply? Wat voor specs heeft de LED-strip en de controller? Kan de controller voldoende A (of mA) leveren voor de LED-strip? Hoeveel V heeft de controller nodig?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Janssen
Room42 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:54:
offtopic:
"gwn"? Je hoeft hier niet binnen 280 tekens te blijven, hoor :o

Waarom niet gewoon aan de 12V of 5V rail van je power supply? Wat voor specs heeft de LED-strip en de controller? Kan de controller voldoende A (of mA) leveren voor de LED-strip? Hoeveel V heeft de controller nodig?
Nee nee ik bedoel dat ik de controller van de led strip op mijn fans kan aansluiten zodat de leds aan gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Oh, niet op de ventilator zelf maar op de LED's in de fans. Got it. Dan blijven mijn laatste vragen staan, behalve dat je het woordje LED-strip mag vervangen door de LED's :P

Voor wat voor LED-strip is die controller bedoeld? WS8205 (driepolig, vcc, ground en data) of simpele RGB (met vier aders dus). En in het laatste geval, wat is de polarisatie? Is het 3x plus en 1x min of andersom? En komt dit overeen met de LED's in de fans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Janssen
Room42 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:00:
Oh, niet op de ventilator zelf maar op de LED's in de fans. Got it. Dan blijven mijn laatste vragen staan, behalve dat je het woordje LED-strip mag vervangen door de LED's :P

Voor wat voor LED-strip is die controller bedoeld? WS8205 (driepolig, vcc, ground en data) of simpele RGB (met vier aders dus). En in het laatste geval, wat is de polarisatie? Is het 3x plus en 1x min of andersom? En komt dit overeen met de LED's in de fans?
Wel als ik heel eerlijk moet zijn snap ik niet zo heel veel van wat je daar allemaal hebt geschreven dus ik heb maar foto's gemaakt :P
Afbeeldingslocatie: https://photos.app.goo.gl/mwfJBjCDe1SH7Nef1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
Je kunt niet een website toevoegen als afbeelding, dan kun je beter gewoon het linkje plakken ;)

De input van de controller is dus 12V. Dat zit dus goed. Nu moet je dus controleren of de LED's op de fans gelijke aansluiting hebben als de output van de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Janssen
Room42 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:16:
offtopic:
Je kunt niet een website toevoegen als afbeelding, dan kun je beter gewoon het linkje plakken ;)

De input van de controller is dus 12V. Dat zit dus goed. Nu moet je dus controleren of de LED's op de fans gelijke aansluiting hebben als de output van de controller.
En hoe kan ik dat vinden???

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Jeetje, wat een wanhoop opeens. Ik zou beginnen met een blik in de handleiding. Daar staat vast en zeker de pin-aansluiting van de LED's. Je LED-strip (en dus waarschijnlijk ook je controller) hebben een gedeelde +12V en per kleur een gescheiden min of ground.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Janssen
Room42 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:21:
[...]

Dus als de pinout hetzelfde is dan kan het dus werken he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Robin Janssen schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:22:
[...]

Dus als de pinout hetzelfde is dan kan het dus werken he?
En de voltage, ja :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin Janssen
Heb net in Handleiding van mijn kast gekeken en ind daar staat het bedankt voor je tijd aan mij :P :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin Janssen
Yes het werkt bedankt!!
Pagina: 1