Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe betaalbare laptop met m.2 Sata slot en ddr3L

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
Hoi,

Op dit moment heb ik een Dell 7559 waar ik zelf een m.2 samsung 850 EVO 500 GB SSD en 2x16 GB 1600 mhz DDR3L in heb gezet.

Nu is het punt dat deze laptop stuk is, hij start niet meer op, of wel, heel wisselend, ik word gek van dat ding. Hij geeft melding dat het LCD stuk is maar als ie aan is werkt hij prima. Opnieuw windows installeren hielp niet, nVidia uitschakelen ook niet, dus ik ben het zat met dat kreng (scharnier is ook afgebroken... dus goed

Nou wil ik graag een laptop ter vervanging aanschaffen maar ik wil ook heel graag mijn huidige SSD houden (en wat ram)

Hoe ik ook zoek in de PW of op google, selectern op én m.s Sata en DDR3L lukt (mij) niet... welke suggesties hebben jullie voor mij?

Bij voorkeur mat IPS LCD en Toetsenbord verlichting

Ik game niet dus APU is prima...

ik zoek iets onder de 600 euro bij voorkeur

Alle reacties

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zoek een 2dehands laptop, kans is groter dat je er daar 1 van vindt die nog ddr3L en M.2 sata gebruiken, ipv ddr4 en M.2 NVMe op de meeste nieuwe laptops. Vooral ddr3l is voor nieuwe laptops een gepasseerd station volgens mij.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• DeDooieVent
u_nix_we_all schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:19:
Zoek een 2dehands laptop, kans is groter dat je er daar 1 van vindt die nog ddr3L en M.2 sata gebruiken, ipv ddr4 en M.2 NVMe op de meeste nieuwe laptops. Vooral ddr3l is voor nieuwe laptops een gepasseerd station volgens mij.
Had ik ook bedacht (al hou ik niet zo van tweedehands met hardware) maar hier kan ik ook alleen maar filteren op "M.2" en niet "M.2 SATA" (toch?) dus dan weet ik het nog niet

Achteraf spijt dat ik niet gewoon een standaard SSD er in heb gezet ;(

kijk, zoals deze pricewatch: HP 15-bs170nd

Lijkt me best prima allemaal, maar wat voor SATA zit er in? Zelfs op de HP site kom ik er niet uit... maar ok, ik ben ook vrij dom ;(

[ Voor 18% gewijzigd door DeDooieVent op 12-04-2018 17:34 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57
Als er al een M2 disk in zit kan je die sowieso vervangen door je eigen. DDR3 wordt al een paar generaties niet meer gebruikt, dus dat zal je alleen op oudere modellen vinden.

• DeDooieVent
418O2 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:36:
Als er al een M2 disk in zit kan je die sowieso vervangen door je eigen. DDR3 wordt al een paar generaties niet meer gebruikt, dus dat zal je alleen op oudere modellen vinden.
Bedoel je dat PCIE m.2 per definitie backwards compatible is met m.2 SATA?