Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordChaos73
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-01 14:45
Hallo allemaal,

De Boxee Box die ik nog steeds regelmatig gebruik is eigenlijk al een paar jaar aan vervanging toe, maar ik ben hier eigenlijk nooit aan toegekomen.
Ik ben dus op zoek naar een waardige opvolger die op zijn minst ook mijn films en series (via nfs of smb) die op mijn NAS staan, kan weergeven. Het apparaat moet een paar jaar meegaan, dus zaken als het ondersteunen van 4K, DTS e.d. moet standaard aanwezig zijn.
De mediaplayer moet een ethernet aansluiting hebben en als het er ook nog is een beetje gelikt uit ziet dan is dat mooi meegenomen. Dat laatste geldt ook voor de afstandsbediening.

Vrijheid van OS keuze op het apparaat zou heel mooi zijn, maar als er een kant- en klaar apparaat bestaat die naar alle waarschijnlijkheid de komende jaren goede support krijgt dan wil ik dat ook best overwegen.

Wat zouden jullie me aanraden?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De zoekfunctie/google te gebruiken er is echt genoeg informatie te vinden. Zelfs onder je eigen topic staan er genoeg topics met hetzelfde onderwerp........

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@LordChaos73, even een titel-fix gegeven aan dit topic want de oude titel:
Kennen jullie hem nog? De Boxee Box!
Sluit natuurlijk helemaal niet aan bij de strekking van het topic en zal je niet de reacties opleveren die je zoekt.

Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies dus het topic is die kant op geschoven. Kijk daar eens rond; zoals @Fietsbel al aangeeft zijn er talloze soortgelijke topics te vinden waar je informatie kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het ligt natuurlijk aan je wensen qua afspelen van formaten en de gekozen bronnen. Wil je ook gaan streamen van Netflix en Amazon; of bijv. enkel Kodi danwel Plex gebruiken met genoemde media op je NAS?

Je kunt mediaspelers gebruiken van bijv. Popcorn Hour, Roku, AC Ryan, HDI Dune en WD Mede8er, waarbij je in alle gevallen vast zit aan het besturingsysteem c.q. de afspeelsoftware van de fabrikant. Aan de ene kant goed, want alles (hardware + software) is geheel op elkaar afgestemd. Dat is ook de beperking: je kunt namelijk niet zomaar Netflix of Amazon bekijken en ook Kodi / Plex is vaak niet mogelijk.

Meer vrijheid en daarmee mogelijkheden heb je als je kiest voor een mediaspeler die draait op Android; Android TV, of iOS. Dan kan je wel gewoon de afspeelsoftware van je wensen zelf kiezen en ook Amazon en Netflix zijn dan goed mogelijk. Neem je een speler die draait op LibreElec of OpenElec (een aangepaste Linux-versie speciaal voor het draaien van Kodi) dan zit je er tussen in. Wel Kodi, maar weinig tot geen vrijheid. Een voorbeeld van een populaire mediaspeler met LibreElec is de Eminent 7680.

Mijn voorkeur zou het daarom hebben om te gaan voor een speler die draait op Android, Android TV, of iOS. De meest veelzijdige / krachtige mediaspelers van het moment zijn dan de NVidia Shield TV (die draait op Android TV); de Minix Neo U9-H (draait op normale Android) en de Apple TV 4 (iOS).

Al naar gelang je eigen wensen is de ene of de andere een betere keuze. Er is géén beste mediaspeler. Allemaal hebben ze hun goede eigenschappen en ook hun beperkingen. Kijk ook eens hier:
START HERE - Pick the Right Kodi Box (updated February 2018)
Hier wordt per situatie omschreven wat de meest geschikte mediaspelers van het moment zijn en waarom je sommige juist wel moet kopen, of liever helemaal niet.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even snel 2 dingen roepen: Vero 4K of Odroid C2... Draaien allebei Linux (respectievelijk Debian en Ubuntu, uit mijn hoofd), kunnen 10-bit HEVC 4K HDR uitspugen en Kodi (of forks) draaien erop.

De Vero zou ik wel uitzoeken met een goede Gbit-USB adapter; de C2 heeft zelf al Gbit aan boord. Dit is alleen nodig als je 100% zeker weet dat je regelmatig meer dan ~75Mbit zal gaan eisen voor je data.

Kosten? Grofweg 150 Euro per device en dan ben je helemaal klaar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof