Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noob_pc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 29-09-2022
Voorwoord: Mijn kennis over pc's hardware is klein.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ik zou graag een gaming pc willen maken die de nieuwste AAA games kan spelen in HD (60fps is een bonus, maar niet noodzakelijk)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst wil ik alles (inclusief monitor) <€1000 ervoor uitgeven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik bezit nog een oude monitor die vga kabel gebruikt, ik zou graag als het mogelijk is die nog gebruiken als een 2de scherm

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Een SSD groot genoeg voor Windows 10 en een aantal Adobe programma's. (enkel voor OS en bepaalde software)
- Een HDD waar ik al mijn bestanden en games op kan plaatsen.
- Behuizing die goedkoop is en waarin alle onderdelen inpassen.
- Mogelijkheid om Wi-Fi en Bluetooth te gebruiken.
- De mogelijkheid om makkelijk bepaalde zaken te upgraden zoals videokaart zonder problemen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
-Processor: Intel i5
-Nvidia Videokaart.

Voor de rest maakt het mij niet uit, als ik veel kan uitsparen voor iets goedkoper dan hoor ik het graag.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Standaard denk ik aan een PC die still is of op ten minst bestand is tegen stof. Grootte van de pc maakt mij niet uit is zoek naar de goedkoopste optie

Ga je overklokken?
Ik heb interesse om dit in de nabije toekomst te doen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Hieronder vinden jullie een lijst van onderdelen voor mijn PC.

#ProductPrijs
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 166,95
1ASRock B360M Pro4€ 83,01
1EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 6GB€ 321,50
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 65,50
1MS-Tech CA-0335€ 19
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 157,99
1Cooler Master MasterWatt Lite 500W€ 43
1Kingston A400 120GB€ 33,50
TOTAAL890.45

Omdat het mijn eerste bouw is zijn er bepaalde zaken waarover ik onzeker ben:

- Zullen alle onderdelen (moederbord, videokaart ssd en hdd) in de behuizing (MS-Tech CA-0335) die ik gekozen passen?
- Zijn er nadelen met de moederbord (ASRock) die ik gekozen heb waarvoor ik moet opletten?
- Is de videokaart goed of zijn er betere alternatieven (er waren verschillende 1060 beschikbaar tijdens mijn zoektocht).
- Is de SSD (Kingston) die ik gekozen heb goed/snel genoeg, zijn er nadelen in tegenstelling tot andere SSD
- Is de voeding (Cooler Master MasterWatt) voldoende?
- De RAM die ik gekozen heb (G. Skill Aegis) is het goed of slecht in tegenstelling tot andere ram? Zijn er alternatieven? Deze ram is DDR4, is er een groot verschill tussen DDR3?
- Is het mogelijk deze bouw te upgraden zonder problemen in de toekomst?
- Is het mogelijk om een OS van een laptop op mijn Desktop PC te plaatsen? Zoniet waar kan ik goedkoop Windows 10 verkrijgen?

Als er bepaalde zaken zijn die jullie opmerken die niet kunnen OF op bepaalde zaken nog meer kan uitsparen, laat mij weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09 22:00
Je hebt je wenslijstje gekopieerd? Je kan genereer RML doen.
Ten eerste, je monitor moet je nieuw kopen. VGA zit nergens meer op, is traag. Je wilt een nieuwe. Ervanuitgaande dat je 1080p wilt spelen binnen je budget heb je niet veel uit te geven: pricewatch: BenQ GW2470H Zwart

Je build verder: i5-8400 is een prima keuze, misschien een H310 bordje erbij om nog meer te besparen.
Je videokaart is prima, maar wel erg prijzig nog momenteel. Prijzen zijn al aan het zakken gelukkig.
Heb je 3TB perse nodig? RAM is prima. Voeding is kut. Koop dan pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W voor betere kwaliteit. Kast is niet beschikbaar voor die prijs als je erop klikt. Zitten ook geen fans bij. Goedkoop en kwaliteit: pricewatch: Fractal Design Focus G Zwart
In een lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 168,10€ 168,10
1ASRock B360 Pro4€ 87,50€ 87,50
1MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC€ 279,-€ 279,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 40,65€ 40,65
1Fractal Design Focus G Zwart€ 45,95€ 45,95
1LG 24MP59G-P Zwart€ 139,-€ 139,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 157,99€ 157,99
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
1Kingston A400 120GB€ 32,99€ 32,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.001,05

Gekozen voor een AMD kaart. Scherm met Freesync (google even als je niet weet wat het is). IPS-paneel voor mooier beeld dan TN, iets meer input lag. Windows 10 kun je downloaden en gratis gebruiken zonder activatie. Activeren kan soms al vanaf 20€.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noob_pc
untflanked schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:00:
Je hebt je wenslijstje gekopieerd? Je kan genereer RML doen.
Ten eerste, je monitor moet je nieuw kopen. VGA zit nergens meer op, is traag. Je wilt een nieuwe. Ervanuitgaande dat je 1080p wilt spelen binnen je budget heb je niet veel uit te geven: pricewatch: BenQ GW2470H Zwart

Je build verder: i5-8400 is een prima keuze, misschien een H310 bordje erbij om nog meer te besparen.
Je videokaart is prima, maar wel erg prijzig nog momenteel. Prijzen zijn al aan het zakken gelukkig.
Heb je 3TB perse nodig? RAM is prima. Voeding is kut. Koop dan pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W voor betere kwaliteit. Kast is niet beschikbaar voor die prijs als je erop klikt. Zitten ook geen fans bij. Goedkoop en kwaliteit: pricewatch: Fractal Design Focus G Zwart
In een lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 168,10€ 168,10
1ASRock B360 Pro4€ 87,50€ 87,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 40,65€ 40,65
1Fractal Design Focus G Zwart€ 45,95€ 45,95
1LG 24MP59G-P Zwart€ 139,-€ 139,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 157,99€ 157,99
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
1Kingston A400 120GB€ 32,99€ 32,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.001,05

Gekozen voor een AMD kaart. Scherm met Freesync (google even als je niet weet wat het is). IPS-paneel voor mooier beeld dan TN, iets meer input lag. Windows 10 kun je downloaden en gratis gebruiken zonder activatie. Activeren kan soms al vanaf 20€.
Paar vragen:
- Hoe doe je RML waarover je sprak?
- Wat was er mis met de voeding die ik opgaf? en is degene die je gaf, is het goed genoeg voor overklokken?
- Kunt je mij overtuigen waarom de AMD videokaart beter is? is er groot verschil tussen de twee? ik hoor graag uw mening hierover.
- De behuizing die je koos, is het de goedkoopste (aangeraden) product of zijn er nog goedkopere alternatieven?
voor mij maakt het niet uit hoe het eruit ziet, zolang alles erin kan.
-Wat is H310 bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
-Wenslijstje, daaronder staat genereer RML.
-Je voeding is van zeer slechte kwaliteit en onderdelen. Elke voeding is geschikt voor overklokken, maar wat wil je precies overklokken?
- De amd kaart heeft freesync mogelijkheden, samen met een freesync scherm levert dat heel soepele beelden. Voor benchmarks even zelf googlen.
- Er zijn goedkopere opties, vooral Sharkoon. Dan heb je nog enigszins een combi van fans en voldoende koeling.
- Het goedkoopste soort bord voor cpu’s 8xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noob_pc
- bedoel je deze moederbord? pricewatch: ASRock H310M-HDV zijn bepaalde voordelen of bepaalde zaken die verdwijnen moest ik voor een goedkopere bord gaat? zijn er ook nadelen?
- wat is volgens jou een deftige behuizing? welke zaken zijn noodzakelijk en waarom?
- behalve de freesync is er anders veel verschil tussen de Videokaarten?

Ik dacht aan de CPU te overklokken, zijn er andere zaken die dit ook kunnen?
Sorry als mijn vragen dom klinken, mijn kennis is nog gelimiteerd.

[ Voor 14% gewijzigd door noob_pc op 12-04-2018 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
- Zoiets ja. Dat bordje is formaat mATX. Dan kun je in principe een kleinere kast kopen, anders ziet het in een open kast niet zo mooi uit.
- Goede airflow, 1 fan voor, 1 fan achter en genoeg intake aan de voorkant. Dus geen compleet dichte voorkant.
- Ander merkje, AMD vs NVidia. Niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noob_pc
untflanked schreef op donderdag 12 april 2018 @ 19:10:
- Zoiets ja. Dat bordje is formaat mATX. Dan kun je in principe een kleinere kast kopen, anders ziet het in een open kast niet zo mooi uit.
- Goede airflow, 1 fan voor, 1 fan achter en genoeg intake aan de voorkant. Dus geen compleet dichte voorkant.
- Ander merkje, AMD vs NVidia. Niet echt.
Dus de videokaarten zijn hetzelfde ongeveer maar de AMD heeft een extra bonus.

[ Voor 72% gewijzigd door noob_pc op 12-04-2018 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
noob_pc schreef op donderdag 12 april 2018 @ 19:37:
[...]

Dus de videokaarten zijn hetzelfde ongeveer maar de AMD heeft een extra bonus.
Nou, voor hoeveel fps ze geven bij de games die je speelt moet je even benchmarks opzoeken. Nvidia heeft gsync, maar die techniek is een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAvZ
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-08 11:43
noob_pc schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:59:
- bedoel je deze moederbord? pricewatch: ASRock H310M-HDV zijn bepaalde voordelen of bepaalde zaken die verdwijnen moest ik voor een goedkopere bord gaat? zijn er ook nadelen?
- wat is volgens jou een deftige behuizing? welke zaken zijn noodzakelijk en waarom?
- behalve de freesync is er anders veel verschil tussen de Videokaarten?

Ik dacht aan de CPU te overklokken, zijn er andere zaken die dit ook kunnen?
Sorry als mijn vragen dom klinken, mijn kennis is nog gelimiteerd.
De processor die is gekozen is niet geschikt voor overklokken, daarvoor heb je een -K versie nodig, bijvoorbeeld:

product: Intel Core i5-8600K

product: Intel Core i3-8350K

Overklokken kan ook op de GPU of werkgeheugen slaan.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noob_pc
DAvZ schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:59:
[...]

De processor die is gekozen is niet geschikt voor overklokken, daarvoor heb je een -K versie nodig, bijvoorbeeld:

product: Intel Core i5-8600K

product: Intel Core i3-8350K

Overklokken kan ook op de GPU of werkgeheugen slaan.

Succes!
is er verschil tussen een overklokte i3 en i5 (niet overklokt)
wat is jou gedachte op de amd ryzen, is er groot vershil tussen de twee

[ Voor 6% gewijzigd door noob_pc op 13-04-2018 01:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• untflanked
Laat ik in ieder geval melden dat het met jouw kennis waarschijnlijk nog geen goed idee is om te overklokken. Daarnaast, google je vragen, zijn allemaal vrij standaard antwoorden op te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noob_pc
untflanked schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 02:32:
Laat ik in ieder geval melden dat het met jouw kennis waarschijnlijk nog geen goed idee is om te overklokken. Daarnaast, google je vragen, zijn allemaal vrij standaard antwoorden op te vinden.
doe ik ook, maar het kan geen kwaad om aan experts zoals jullie te vragen voor verduidelijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:02
Ik zou in dit geval denk ik voor een ryzen 3 of 5 gaan zodat je wat meer geld kan uitgeven aan ssd (min. 250gig) en een betere monitor.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAvZ
noob_pc schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 00:49:
[...]

is er verschil tussen een overklokte i3 en i5 (niet overklokt)
wat is jou gedachte op de amd ryzen, is er groot vershil tussen de twee
Hierbij een beknopt overzicht van wat ik in mijn speurtocht naar een eerste eigen build ben tegengekomen:

i3 heeft 4 cores, i5 heeft er 6. Beide hebben geen hyperthreading dus de i3 heeft ook 4 threads en i5 heeft er 6. Hierin is meer beter :-)
Gaming profiteert vooralsnog over het algemeen het meeste van een hogere kloksnelheid per core, hierbij kun je het beste kijken naar de turboboost, maar dan wel de waarde bij alle cores (staat niet bij de specificaties op tweakers), niet hoe ver ze er één kunnen pushen omdat dat gewoon niet realistisch is onder praktijksituaties.
i3 kun je weliswaar overklokken maar dit is voor beginners zoals ons toch wel complex en moet je echt wel wat onderzoek voor doen, bovendien vereist dit weer duurdere andere componenten zoals een betere processorkoeler en geavanceerder moederbord.
Hier zie je de twee naast elkaar:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1051079;1051069/

Als je tussen deze twee zou kiezen gaat mijn voorkeur uit naar de i5 8400, benchmarks die je online kunt vinden zijn niet slecht!

Dat gezegd hebbende zou ik zeker onderstaande goed overwegen:
Ramon schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 08:27:
Ik zou in dit geval denk ik voor een ryzen 3 of 5 gaan zodat je wat meer geld kan uitgeven aan ssd (min. 250gig) en een betere monitor.
Niet leuk als je grafische power in je PC stopt en dit dan vervolgens op een simpel schermpje (als die alleen VGA heeft lijkt het me dat hij wat ouder is) wil gaan tonen. Ik heb zelf net een nieuw scherm en het verschil met mijn oude beeldscherm ernaast is schokkend (helderheid, scherpte, maar ook grootte :*) )
In deze prijsklasse zie ik dat anderen dan ook vaak bij de AMD processors uitkomen omdat die voor dit geld vaak net wat meer bieden en standaard functionaliteit bieden waar je bij intel voor betaalt:

https://tweakers.net/pric...are/745893;883917;883915/

De koeler die erbij komt schijnt goed genoeg te zijn voor alles behalve overklokken (en zelfs dan soms oké?), dus dat scheelt en de moederbordjes zijn ook weer wat goedkoper. Kies er hierbij inderdaad voor om je op je monitor en een grotere SSD te richten.

Hou wel rekening met het feit dat ik ook recentelijk aan het speuren ben geweest, de experts halen fouten/onwaarheden er als het goed is uit voor je!

En even wachten wat er op 19 april vanuit AMD gepresenteerd gaat worden aan nieuws, dit kan je keuze nog beïnvloeden of ervoor zorgen dat de prijzen van de huidige processors dalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noob_pc
DAvZ schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:21:
[...]

Hierbij een beknopt overzicht van wat ik in mijn speurtocht naar een eerste eigen build ben tegengekomen:

i3 heeft 4 cores, i5 heeft er 6. Beide hebben geen hyperthreading dus de i3 heeft ook 4 threads en i5 heeft er 6. Hierin is meer beter :-)
Gaming profiteert vooralsnog over het algemeen het meeste van een hogere kloksnelheid per core, hierbij kun je het beste kijken naar de turboboost, maar dan wel de waarde bij alle cores (staat niet bij de specificaties op tweakers), niet hoe ver ze er één kunnen pushen omdat dat gewoon niet realistisch is onder praktijksituaties.
i3 kun je weliswaar overklokken maar dit is voor beginners zoals ons toch wel complex en moet je echt wel wat onderzoek voor doen, bovendien vereist dit weer duurdere andere componenten zoals een betere processorkoeler en geavanceerder moederbord.
Hier zie je de twee naast elkaar:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1051079;1051069/

Als je tussen deze twee zou kiezen gaat mijn voorkeur uit naar de i5 8400, benchmarks die je online kunt vinden zijn niet slecht!

Dat gezegd hebbende zou ik zeker onderstaande goed overwegen:

[...]

Niet leuk als je grafische power in je PC stopt en dit dan vervolgens op een simpel schermpje (als die alleen VGA heeft lijkt het me dat hij wat ouder is) wil gaan tonen. Ik heb zelf net een nieuw scherm en het verschil met mijn oude beeldscherm ernaast is schokkend (helderheid, scherpte, maar ook grootte :*) )
In deze prijsklasse zie ik dat anderen dan ook vaak bij de AMD processors uitkomen omdat die voor dit geld vaak net wat meer bieden en standaard functionaliteit bieden waar je bij intel voor betaalt:

https://tweakers.net/pric...are/745893;883917;883915/

De koeler die erbij komt schijnt goed genoeg te zijn voor alles behalve overklokken (en zelfs dan soms oké?), dus dat scheelt en de moederbordjes zijn ook weer wat goedkoper. Kies er hierbij inderdaad voor om je op je monitor en een grotere SSD te richten.

Hou wel rekening met het feit dat ik ook recentelijk aan het speuren ben geweest, de experts halen fouten/onwaarheden er als het goed is uit voor je!

En even wachten wat er op 19 april vanuit AMD gepresenteerd gaat worden aan nieuws, dit kan je keuze nog beïnvloeden of ervoor zorgen dat de prijzen van de huidige processors dalen...
wat is hypertreading?

ken je toevallig website waar je benchmarks kunt testen aan de hand van filters (bv. keuze cpu, gbu en ram)?

VGA scherm wou ik enkel gebruiken als een 2de monitor, het was nooit bedoeld als mijn hoofd monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 22:02

OverloadOfRed

Bla, blabla

noob_pc schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 02:12:
[...]

wat is hypertreading?

ken je toevallig website waar je benchmarks kunt testen aan de hand van filters (bv. keuze cpu, gbu en ram)?

VGA scherm wou ik enkel gebruiken als een 2de monitor, het was nooit bedoeld als mijn hoofd monitor.
Geen enkele moderne videokaart heeft VGA, check of je scherm niet toevallig wat moderner is dan je denkt en dvi-d of hdmi heeft. Zo niet, koop een nieuw scherm.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaeston
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-09 17:38
Je zal nooit direct de benchmarks van precies jouw systeem vinden. Maar wel de benchmarks van de huidige cpu's, waarbij de testers de gpu gelijk houden. Of waar ze de nieuwe lijn gpus testen adhv dezelfde cpu.

Google gewoon op benchmarks gaming GTX 1060 of op benchmarks gaming i5-8400. Dan kom je al een heel eind.

Dan kun je hyperthreading ook direct even googelen.

@DAvZ voor de goede orde, i3 en i5 cpu's hebben niet per definitie 4 en 6 cores, respectievelijk. Het gaat hier echt om de laatste generatie 8xxx processoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAvZ
Phaeston schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 08:06:

@DAvZ voor de goede orde, i3 en i5 cpu's hebben niet per definitie 4 en 6 cores, respectievelijk. Het gaat hier echt om de laatste generatie 8xxx processoren.
Bedoelde inderdaad de product: Intel Core i3-8350K en product: Intel Core i5-8400 voor bovenstaande vergelijking (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
What about this?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1500X Boxed Wraith Spire koeler€ 146,-€ 146,-
1Gigabyte GA-AB350M-DS3H€ 67,50€ 67,50
1Seagate Barracuda, 1TB€ 40,49€ 40,49
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Acer BE240Y Zwart€ 220,-€ 220,-
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D26BFSC€ 91,92€ 91,92
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 49,95€ 49,95
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 71,74€ 71,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.036,50

- Ryzen want ja, goedkoper...
- RX570; performance ligt tussen de 1050 en 1060Ti in.
- Mooi, goed beoordeelt Acer scherm met IPS (omdat je het hebt over adobe programma's, ligt de focus toch meer op gaming zou ik een sneller TN scherm aanschaffen; voor 5 euro meer heb je deze pricewatch: AOC G2460PF Rood, Zwart met TN paneel, 144Hz en 1ms responsetijd)
- 8GB geheugen, maar moederbord bied mogelijkheid tot uitbreiden
- 250GB SSD want 120GB is met een paar games al vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noob_pc
Ramon schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:20:
What about this?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1500X Boxed Wraith Spire koeler€ 146,-€ 146,-
1Gigabyte GA-AB350M-DS3H€ 67,50€ 67,50
1Seagate Barracuda, 1TB€ 40,49€ 40,49
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Acer BE240Y Zwart€ 220,-€ 220,-
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D26BFSC€ 91,92€ 91,92
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 49,95€ 49,95
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 71,74€ 71,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.036,50

- Ryzen want ja, goedkoper...
- RX570; performance ligt tussen de 1050 en 1060Ti in.
- Mooi, goed beoordeelt Acer scherm met IPS (omdat je het hebt over adobe programma's, ligt de focus toch meer op gaming zou ik een sneller TN scherm aanschaffen; voor 5 euro meer heb je deze pricewatch: AOC G2460PF Rood, Zwart met TN paneel, 144Hz en 1ms responsetijd)
- 8GB geheugen, maar moederbord bied mogelijkheid tot uitbreiden
- 250GB SSD want 120GB is met een paar games al vol.
- kan er nog bespaard worden op de casing, waarin de nuttige zaken overblijven? Voor mij maakt het niet uit hoe het eruit ziet.
- voor de ssd had ik gedacht aan om het gewoon te gebruiken voor de os en programma's en in hdd bewaar ik de games. later zou ik gaan voor een SSD als hogere GB prijzen dalen.
- bij het vergelijken van videokaart bedoel je niet 1060Ti? is het mogelijk om HD te gamen met 60fps met videokaart die heb voorgesteld?
- is 8GB RAM niet te weinig aangezien ik andere programma's zou open hebben tijdens het gamen? of maakt het niet uit?
- Maakt een goeie moederbord veel verschil uit in perfomance?
- hebben bluetooth en wifi extra componenten nodig?

Hoe krachtig is de PC die u voorgesteld heb? kunt u misschien een voorbeeld geven?

ik heb gehoord dat intel het moeilijker gaat maken voor het upgraden van je pc omdat je nieuwe moederbord zal moeten kopen, ryzer lijkt de langdurige optie te zijn, maar ik ben niet van plan om direct te upgraden. De pc die ik wil moet een tijd lang meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
noob_pc schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:59:
[...]

- kan er nog bespaard worden op de casing, waarin de nuttige zaken overblijven? Voor mij maakt het niet uit hoe het eruit ziet.
Kan, fractal design heeft ook nog de product: Fractal Design Focus G bijvoorbeeld
- voor de ssd had ik gedacht aan om het gewoon te gebruiken voor de os en programma's en in hdd bewaar ik de games. later zou ik gaan voor een SSD als hogere GB prijzen dalen.
Is een optie. Maar juist games laden van de SSD is wat het leuk maakt. Anders ben je continu aan het wachten tegenwoordig en ben je sowieso als een van de laatste in de server als je online gamed.
- bij het vergelijken van videokaart bedoel je niet 1060Ti? is het mogelijk om HD te gamen met 60fps met videokaart die heb voorgesteld?
Met de instellingen op medium bij de nieuwere spellen moet dat wel lukken verwacht ik (hangt ook wel van het spel af). Je kan natuurlijk ook even op youtube rondkijken, dan zie je meteen hoe dat er dan uit ziet.
- is 8GB RAM niet te weinig aangezien ik andere programma's zou open hebben tijdens het gamen? of maakt het niet uit?
Hangt er vanaf welke programma's dat zijn.
- Maakt een goeie moederbord veel verschil uit in perfomance?
Niet echt, zal misschien een paar % schelen door dingen als XFR.
- hebben bluetooth en wifi extra componenten nodig?
Ja, gewoon een USB stickie daarvoor aanschaffen. Sowieso; online gamen via Wifi is een slecht idee.[quote]
Hoe krachtig is de PC die u voorgesteld heb? kunt u misschien een voorbeeld geven?
Misschien kan je op youtube eens wat trefwoorden uit de lijst intypen; dan krijg je wellicht een idee.
ik heb gehoord dat intel het moeilijker gaat maken voor het upgraden van je pc omdat je nieuwe moederbord zal moeten kopen, ryzer lijkt de langdurige optie te zijn, maar ik ben niet van plan om direct te upgraden. De pc die ik wil moet een tijd lang meegaan.
Het is aan jou om te bepalen waar je de focus wilt leggen natuurlijk. Ik heb geprobeerd om met het gegeven budget een gebalanceerd systeem te maken waarmee je een tijd vooruit kunt en die je goed kunt updaten. Je kan bijvoorbeeld beslissen om een goedkoper scherm te nemen waardoor er budget vrij komt om andere dingen te "verzwaren". Dan raad ik je wel aan om even te gaan kijken en vergelijken in een fysieke computerwinkel indien mogelijk. (Persoonlijk doe ik nu al 8 jaar met mijn monitor en ging hij dus al 2 systemen mee, vandaar het relatief hoge bedrag voor de monitor, maar voor hetzelfde geld sloop jij 2 monitoren per jaar, dan zou ik sowieso een goedkopere aanschaffen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noob_pc
Ramon schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 20:33:
[...]
Kan, fractal design heeft ook nog de product: Fractal Design Focus G bijvoorbeeld
[...]
Is een optie. Maar juist games laden van de SSD is wat het leuk maakt. Anders ben je continu aan het wachten tegenwoordig en ben je sowieso als een van de laatste in de server als je online gamed.

[...]
Met de instellingen op medium bij de nieuwere spellen moet dat wel lukken verwacht ik (hangt ook wel van het spel af). Je kan natuurlijk ook even op youtube rondkijken, dan zie je meteen hoe dat er dan uit ziet.

[...]
Hangt er vanaf welke programma's dat zijn.

[...]
Niet echt, zal misschien een paar % schelen door dingen als XFR.

[...]
Ja, gewoon een USB stickie daarvoor aanschaffen. Sowieso; online gamen via Wifi is een slecht idee.[quote]

[...]
Het is aan jou om te bepalen waar je de focus wilt leggen natuurlijk. Ik heb geprobeerd om met het gegeven budget een gebalanceerd systeem te maken waarmee je een tijd vooruit kunt en die je goed kunt updaten. Je kan bijvoorbeeld beslissen om een goedkoper scherm te nemen waardoor er budget vrij komt om andere dingen te "verzwaren". Dan raad ik je wel aan om even te gaan kijken en vergelijken in een fysieke computerwinkel indien mogelijk. (Persoonlijk doe ik nu al 8 jaar met mijn monitor en ging hij dus al 2 systemen mee, vandaar het relatief hoge bedrag voor de monitor, maar voor hetzelfde geld sloop jij 2 monitoren per jaar, dan zou ik sowieso een goedkopere aanschaffen)
ik heb nog een vraag over de ram klok snelheid, hebben moederborden vastgelegde limieten waardoor rams met hogere kloksnelheid niet hun max kunnen gebruikt worden? bv moederbord limiet 2.66 terwijl je een lat van 3.00 gebruikt.
Pagina: 1