Voorwoord: Mijn kennis over pc's hardware is klein.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ik zou graag een gaming pc willen maken die de nieuwste AAA games kan spelen in HD (60fps is een bonus, maar niet noodzakelijk)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst wil ik alles (inclusief monitor) <€1000 ervoor uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik bezit nog een oude monitor die vga kabel gebruikt, ik zou graag als het mogelijk is die nog gebruiken als een 2de scherm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Een SSD groot genoeg voor Windows 10 en een aantal Adobe programma's. (enkel voor OS en bepaalde software)
- Een HDD waar ik al mijn bestanden en games op kan plaatsen.
- Behuizing die goedkoop is en waarin alle onderdelen inpassen.
- Mogelijkheid om Wi-Fi en Bluetooth te gebruiken.
- De mogelijkheid om makkelijk bepaalde zaken te upgraden zoals videokaart zonder problemen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
-Processor: Intel i5
-Nvidia Videokaart.
Voor de rest maakt het mij niet uit, als ik veel kan uitsparen voor iets goedkoper dan hoor ik het graag.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Standaard denk ik aan een PC die still is of op ten minst bestand is tegen stof. Grootte van de pc maakt mij niet uit is zoek naar de goedkoopste optie
Ga je overklokken?
Ik heb interesse om dit in de nabije toekomst te doen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Hieronder vinden jullie een lijst van onderdelen voor mijn PC.
Omdat het mijn eerste bouw is zijn er bepaalde zaken waarover ik onzeker ben:
- Zullen alle onderdelen (moederbord, videokaart ssd en hdd) in de behuizing (MS-Tech CA-0335) die ik gekozen passen?
- Zijn er nadelen met de moederbord (ASRock) die ik gekozen heb waarvoor ik moet opletten?
- Is de videokaart goed of zijn er betere alternatieven (er waren verschillende 1060 beschikbaar tijdens mijn zoektocht).
- Is de SSD (Kingston) die ik gekozen heb goed/snel genoeg, zijn er nadelen in tegenstelling tot andere SSD
- Is de voeding (Cooler Master MasterWatt) voldoende?
- De RAM die ik gekozen heb (G. Skill Aegis) is het goed of slecht in tegenstelling tot andere ram? Zijn er alternatieven? Deze ram is DDR4, is er een groot verschill tussen DDR3?
- Is het mogelijk deze bouw te upgraden zonder problemen in de toekomst?
- Is het mogelijk om een OS van een laptop op mijn Desktop PC te plaatsen? Zoniet waar kan ik goedkoop Windows 10 verkrijgen?
Als er bepaalde zaken zijn die jullie opmerken die niet kunnen OF op bepaalde zaken nog meer kan uitsparen, laat mij weten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ik zou graag een gaming pc willen maken die de nieuwste AAA games kan spelen in HD (60fps is een bonus, maar niet noodzakelijk)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst wil ik alles (inclusief monitor) <€1000 ervoor uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik bezit nog een oude monitor die vga kabel gebruikt, ik zou graag als het mogelijk is die nog gebruiken als een 2de scherm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Een SSD groot genoeg voor Windows 10 en een aantal Adobe programma's. (enkel voor OS en bepaalde software)
- Een HDD waar ik al mijn bestanden en games op kan plaatsen.
- Behuizing die goedkoop is en waarin alle onderdelen inpassen.
- Mogelijkheid om Wi-Fi en Bluetooth te gebruiken.
- De mogelijkheid om makkelijk bepaalde zaken te upgraden zoals videokaart zonder problemen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
-Processor: Intel i5
-Nvidia Videokaart.
Voor de rest maakt het mij niet uit, als ik veel kan uitsparen voor iets goedkoper dan hoor ik het graag.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Standaard denk ik aan een PC die still is of op ten minst bestand is tegen stof. Grootte van de pc maakt mij niet uit is zoek naar de goedkoopste optie
Ga je overklokken?
Ik heb interesse om dit in de nabije toekomst te doen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Hieronder vinden jullie een lijst van onderdelen voor mijn PC.
# | Product | Prijs |
1 | Intel Core i5-8400 Boxed | € 166,95 |
1 | ASRock B360M Pro4 | € 83,01 |
1 | EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 6GB | € 321,50 |
1 | Toshiba DT01ACA300, 3TB | € 65,50 |
1 | MS-Tech CA-0335 | € 19 |
1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 157,99 |
1 | Cooler Master MasterWatt Lite 500W | € 43 |
1 | Kingston A400 120GB | € 33,50 |
TOTAAL | 890.45 |
Omdat het mijn eerste bouw is zijn er bepaalde zaken waarover ik onzeker ben:
- Zullen alle onderdelen (moederbord, videokaart ssd en hdd) in de behuizing (MS-Tech CA-0335) die ik gekozen passen?
- Zijn er nadelen met de moederbord (ASRock) die ik gekozen heb waarvoor ik moet opletten?
- Is de videokaart goed of zijn er betere alternatieven (er waren verschillende 1060 beschikbaar tijdens mijn zoektocht).
- Is de SSD (Kingston) die ik gekozen heb goed/snel genoeg, zijn er nadelen in tegenstelling tot andere SSD
- Is de voeding (Cooler Master MasterWatt) voldoende?
- De RAM die ik gekozen heb (G. Skill Aegis) is het goed of slecht in tegenstelling tot andere ram? Zijn er alternatieven? Deze ram is DDR4, is er een groot verschill tussen DDR3?
- Is het mogelijk deze bouw te upgraden zonder problemen in de toekomst?
- Is het mogelijk om een OS van een laptop op mijn Desktop PC te plaatsen? Zoniet waar kan ik goedkoop Windows 10 verkrijgen?
Als er bepaalde zaken zijn die jullie opmerken die niet kunnen OF op bepaalde zaken nog meer kan uitsparen, laat mij weten.