Beste tweakers,
Een vriend heeft mijn hulp gevraagd bij het aansluiten van zijn boxen op de TV.
Situatie:
Eerst was er de nieuwe tv (Sony 4K ) het model weet ik niet uit men hoofd.
Hier is een Belgacom decoder op aangesloten via een HDMI en werkt naar behoren via de
boxen op de tv.
Dan werd er een goedkope soundbar bijgekocht met bluetooth en 3.5mm jack aansluiting.
Ik heb deze dan via de 3.5mm jack van de tv naar de soundbar aangesloten daar er geen
bluetooth aanwezig is op de tv en dit werkt goed.
Nu heeft hij nog vier boxen die al in het plafond zitten en de draden liggen net bij zen tv.
Dit gewoon met plus en min draad dus zonder tulp aansluiting ofzo.
Hoe krijg ik die vier boxen nu nog bij op zen tv en dit indien mogelijk zonder al teveel extra kosten?
De bedoeling is dat de vier boxen + de soundbar geluid geven.
Er komt misschien nog een goedkope bluray speler bij in de toekomst.Ik vermoed dat ik deze dan
gewoon via een HDMI in de tv plug en het geluid dan ook gewoon langs de boxen kan komen?
Er zijn RCA aansluitingen achterop de tv (dus rood,wit en geel) maar weet niet of dit uit of in is.
Dit moet ik nakijken.Optische aansluiting is wel aanwezig.
Mvg.
Een vriend heeft mijn hulp gevraagd bij het aansluiten van zijn boxen op de TV.
Situatie:
Eerst was er de nieuwe tv (Sony 4K ) het model weet ik niet uit men hoofd.
Hier is een Belgacom decoder op aangesloten via een HDMI en werkt naar behoren via de
boxen op de tv.
Dan werd er een goedkope soundbar bijgekocht met bluetooth en 3.5mm jack aansluiting.
Ik heb deze dan via de 3.5mm jack van de tv naar de soundbar aangesloten daar er geen
bluetooth aanwezig is op de tv en dit werkt goed.
Nu heeft hij nog vier boxen die al in het plafond zitten en de draden liggen net bij zen tv.
Dit gewoon met plus en min draad dus zonder tulp aansluiting ofzo.
Hoe krijg ik die vier boxen nu nog bij op zen tv en dit indien mogelijk zonder al teveel extra kosten?
De bedoeling is dat de vier boxen + de soundbar geluid geven.
Er komt misschien nog een goedkope bluray speler bij in de toekomst.Ik vermoed dat ik deze dan
gewoon via een HDMI in de tv plug en het geluid dan ook gewoon langs de boxen kan komen?
Er zijn RCA aansluitingen achterop de tv (dus rood,wit en geel) maar weet niet of dit uit of in is.
Dit moet ik nakijken.Optische aansluiting is wel aanwezig.
Mvg.