Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurensPP
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-02 14:37
Hallo,

Een tijdje geleden is mijn videokaart doorgebrand. Ik zat er met m'n neus op toen het gebeurde, en ik zou toch zweren dat er iets in mijn moederbord ook doorbrandde. Nu heb ik een nieuwe GPU gekregen maar bij het terugsturen van het moederbord naar Azerty, troffen ze geen moeilijkheden aan.

Toen ik zei dat ik iets heb zien roken hebben ze hem naar Gigabyte doorgestuurd, maar die konden ook niks vinden en hebben 'm dan ook teruggestuurd naar Azerty. Bijgevoegd een link naar een foto van waar ik denk dat er iets doorgebrand is, links in het midden zie je een bruin plekje. Kan ik dit moederbord gewoon nog veilig blijven gebruiken of moet er echt iets vervangen worden?

Bedankt!

https://imgur.com/a/apgDj

Beste antwoord (via LaurensPP op 12-04-2018 16:28)

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08 16:42

Lappieboy

voltijd nerd

Is het niet een ledje van de verlichte heatsink die is doorgebrand?

Truth is, the game was rigged from the start.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:51
(jarig!)
LaurensPP schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:17:
Toen ik zei dat ik iets heb zien roken hebben ze hem naar Gigabyte doorgestuurd, maar die konden ook niks vinden en hebben 'm dan ook teruggestuurd naar Azerty.
Als Gigabyte het board heeft gehad en niets heeft kunnen vinden... kunnen wij dat zeker ook niet adhv een foto (welke mij ook nog vrij weinig zegt).

Of het dus veilig is of niet... ik zou zeggen van wel aangezien Gigabyte zegt dat er niets aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:02
Wat zit er onder op de videokaart, ik neem aan dat hij boven die heatsink hing, in dat pcie slot (pcie gelijk naast de cpu)

[ Voor 25% gewijzigd door Mel33 op 12-04-2018 16:22 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 18:28
Zo te zien zit die vlek op de heatspreader, ik vermoed door de doorgebrande gpu, maar kan niet zien waar het pci-e slot zit.
Het lijkt me in ieder geval stug dat die plek komt omdat er onder de heatspreader iets mis is gegaan, want dan zou ik niet geloven dat het bord nog werkt...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
zie iets bruins op de heatsink? zat de videokaart daar niet bij?

Als azerty en gigabyte zeggen dat ie goed is waarom zou dat niet zo zijn dan? Ik zie geen reden daaraan te twijfelen. die bruine plek zegt ook geen bal. een heatsink is geen actief component ofzo

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurensPP
Nouja, als je iets ziet knetteren en roken in je moederbord is het toch nooit fijn. De PCI zit direct links van deze heatsink.

https://www.google.nl/sea...720#imgrc=yiF2Rei4AutXNM:

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Lappieboy

Lappieboy

voltijd nerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurensPP
Lappieboy schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:24:
Ja dat zou inderdaad kunnen. Dat maakt me niet zo gek veel uit, ik gebruik die RGB toch niet. Wel bang dat ik Azerty moet gaan betalen voor het testen en versturen dan. Meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Nou het is wel een onderdeel wat evt stuk is, je kan ze er op duiden, als het de LED is.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurensPP
Mel33 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:33:
Nou het is wel een onderdeel wat evt stuk is, je kan ze er op duiden, als het de LED is.
Ja dat is waar. Overigens best vies hoe ze je hardware 'ontvoeren' en losgeld vragen, wanneer ze geen mankementen vinden. Maarja, we zien hoe het loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
LaurensPP schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:38:
[...]

Ja dat is waar. Overigens best vies hoe ze je hardware 'ontvoeren' en losgeld vragen, wanneer ze geen mankementen vinden. Maarja, we zien hoe het loopt.
Je ging er niet meer mee doorwerken? begrijp ik dat goed, of hebben ze jou het advies gegeven hem te laten opsturen.

Heb je niet gekeken en hem weer aangedaan? bijv
Ligt er een beetje aan hoe je dit met hun besproken hebt, vooraf

[ Voor 37% gewijzigd door Mel33 op 12-04-2018 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

LaurensPP schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:38:
[...]

Garantie is geen service om te kijken of iets kapot is. Dus ergens wel logisch dat als je garantie claimed en er niks kapot is er onderzoekskosten aan verbonden zijn (behalve als je de pc als geheel heb besteld, maar gezien je verhaal ga ik daar niet vanuit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurensPP
@Mel33 Hij is momenteel onderweg van Gigabyte naar Azerty. Als het echt alleen een LEDje is, waar het wel op lijkt, want ik heb er nog even op gewerkt zonder videokaart (ik wist dat er niks mee aan de hand leek te zijn, de rook had me natuurlijk wel een beetje zorgen gebaard) dan accepteer ik het wel zoals het is.
Enige wat ik nog zou kunnen doen is om een nieuwe heatsink vragen. Het is een modulaire heatsink en zit vast met een enkel stekkertje, had ik al gezien. Maar ergens vind ik dat de moeite niet.

@-36- Ja klopt, ik snap het ook wel. Alleen hoe het dit keer ging was dat Azerty zei: "we hebben niks gevonden, dat wordt dan €35-, alstublieft." Terwijl ik toch echt rook uit de heatsink heb zien komen. Toen ik dat nog een keer aan hun duidelijk had gemaakt hebben ze 'm opgestuurd naar Gigabyte. Het is dat RGB me niet heel veel uitmaakt, maar de definitie van 'mankementen' of 'defect' is natuurlijk enigszins fluide.

[ Voor 8% gewijzigd door LaurensPP op 12-04-2018 16:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
ik zou het dan bij de LED leggen, kijken wat ze zeggen. en geef aan dat de rook er was, en dat genoeg reden is om het technisch te laten onder zoeken, (die led brand niet zomaar door, vervangen ze het, maar het is wel een vitaal onderdeel, die jou kaart dus wel had kunnen beschadigen.
Wat zeggen ze daarop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lappieboy

Lappieboy

voltijd nerd

Mel33 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:56:
ik zou het dan bij de LED leggen, kijken wat ze zeggen. en geef aan dat de rook er was, en dat genoeg reden is om het technisch te laten onder zoeken, (die led brand niet zomaar door, vervangen ze het, maar het is wel een vitaal onderdeel, die jou kaart dus wel had kunnen beschadigen.
Wat zeggen ze daarop?
Precies dit!
Gewoon opnieuw contact opnemen en vragen waarom zij dit niet geconstateerd hebben.
Dat de kosten ook niet terecht zijn omdat er wel degelijk een defect is, ook al is dit alleen een ledje.
Valt ook gewoon onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurensPP
Yes, goeie tips ga ik doen. Rook uit je MOBO lijkt me inderdaad reden genoeg om RMA te vragen. Bedankt allen!

[ Voor 7% gewijzigd door LaurensPP op 12-04-2018 17:12 ]

Pagina: 1