Toon posts:

Monitor advies nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dus...ik heb een nieuwe (16:9) monitor nodig waarop ik mijn PC en PS4 pro wil aansluiten. Echter kan ik wel wat advies gebruiken want ik kom er niet uit.
Tacky uitziende 'gaming' monitoren zie ik niet zo zitten; het moet esthetisch wel een beetje clean en volwassen ogen. In principe is een 60hz paneel al genoeg aangezien ik niet competitive game

Momenteel heb ik de LG 32ud99 (4k-resolutie) op het oog. Het wordt gepromoot als een HDR-monitor maar is nog altijd een 8-bit IPS paneel met een peak brightness van 'slechts' 550 nits. Iemand een idee hoe dit zich verhoudt tot een 10-bit hdr paneel van een tv? De prijs is ook niet niks (~950-1000 euro). Daar heb je tegenwoordig al bijna een B-serie OLED TV voor.

De Samsung 32" CHG70 had ik ook op het oog met zijn qled VA paneel en hdr ondersteuning. Voordeel is dat hij 144hz heeft maar helaas slechts 1440p ondersteunt waardoor gamen met de PS4 Pro niet optimaal is. In hoeverre is qled voor monitoren een toegevoegde waarde? Hoeveel beter zijn de kleuren?

Idealiter zou ik voor een OLED monitor kopen maar die zijn er nog niet. Een tv is te groot voor een bureau en niet praktisch. Iemand die suggesties/advies heeft?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:20

br00ky

Moderator Harde Waren

Verwijderd

Topicstarter
Excuus! Dank voor het schopje :)

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 22:39
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:45:
Momenteel heb ik de LG 32ud99 (4k-resolutie) op het oog. Het wordt gepromoot als een HDR-monitor maar is nog altijd een 8-bit IPS paneel met een peak brightness van 'slechts' 550 nits. Iemand een idee hoe dit zich verhoudt tot een 10-bit hdr paneel van een tv? De prijs is ook niet niks (~950-1000 euro). Daar heb je tegenwoordig al bijna een B-serie OLED TV voor.
8-bit FRC heb ik helemaal niets mee. Ik vind 950 euro voor dit paneel veel te veel. Een grove meerprijs betalen voor 10 bit zonder te weten wat je hiermee wilt vind ik overigens sowieso wel wat voorbarig.
De Samsung 32" CHG70 had ik ook op het oog met zijn qled VA paneel en hdr ondersteuning. Voordeel is dat hij 144hz heeft maar helaas slechts 1440p ondersteunt waardoor gamen met de PS4 Pro niet optimaal is. In hoeverre is qled voor monitoren een toegevoegde waarde? Hoeveel beter zijn de kleuren?
De huidige QLED techniek zijn gewoon LCD's met wat quantum dots er overheen gestrooid. Het lijkt iets te helpen, maar heeft niets te maken met de techniek waarbij quantum dots gebruikt worden om licht te produceren. Wel lijkt het qua marketing lekker op OLED; maar marketing is dan ook het enige waar ze goed in zijn in Korea. 8)7 Ik ben qua Samsung niet helemaal objectief, maar ik zou er gewoon niet aan beginnen.
Idealiter zou ik voor een OLED monitor kopen maar die zijn er nog niet. Een tv is te groot voor een bureau en niet praktisch. Iemand die suggesties/advies heeft?
Daar is ook een goede reden voor. Die dingen die branden in als een malle. Je zou binnen no-time een vastgebrande taakbalk in je peperdure OLED hebben.

Ik zou persoonlijk in jouw geval een goedkope 4k zoals pricewatch: LG 27UD59-B Zwart kopen. Een monitor van 1000 euro ga je toch lang mee willen doen. Als er na 5 jaar wel iets OLED of echte QLED is, zit je dan met een 'ouderwets' ding.