Toon posts:

plex naar de maan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

ik heb hier 2 branders ligen, waarvan 1 dienst wiegert.

Als ik hem installeer, inl. software, wordt hij zowel door bios als door win/linux herkend. Op het moment dat ik er een cdtje ingooi (een gewoone of een cdr/rw) dan probeert hij hem te lezen, en het lijkt wel of hij dat blijft doen. Als ik de cd wil openen vraagt hij om de cd erin te doen, dit terwijl hij er al in zit.

Zet ik de zelfde cd in een compleet andere brander/cdrom, dan wordt hij zonder problemen herkend, aan de cds kan het niet liggen. Ikzelf denk dat de brander problemen heeft.

Is dit op te lossen door een firmware (schrijf ik het goed :? )te doen, of moet ik hem wegbregen voor reparatie?

Verwijderd

wat voor plex is het :? dan kunnen we misschien beter helpen

Verwijderd

Topicstarter
het is een 16*10*40a

heb het ding hier naast me en zit nu ff bij plex zelf te zoeken....

Verwijderd

is nog een recente dus niet moeilijk doen en opsturen naar plextor :) ga er verder niet zelf aan klooien, het klinkt als een writerkop die zich niet goed positioneert.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Die is redelijk nieuw, dus je heb een grote kans dat er nog grantie op zit.

Maar probeer eerst gewoon even een nieuwe firmware te flashen. misschien dat het helpt

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 12:59
Hoi, die Plext(ering)or is een kl*te brander.
Kijk hier maar een naar.

http://www.cdrinfo.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5046&FORUM_ID=98&CAT_ID=59&Topic_Title=Plextor+stops+making+drives+that+can+last%3F&Forum_Title=Hardware

Jij bent dus niet de enigste met een Plexprobleem.

• LeonT
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zondag 15 juli 2001 16:25 schreef MEGATRON het volgende:
Kijk hier maar een naar.

http://www.cdrinfo.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5046&FORUM_ID=98&CAT_ID=59&Topic_Title=Plextor+stops+making+drives+that+can+last%3F&Forum_Title=Hardware

Ten eerste, plextor is geen brander maar een merk. Ten tweede is dit waarschijnlijk een slechte serie, ok, niet echt prettig maar het kan gebeuren, daar is garantie voor uitgevonden. Ik zou in iedergeval zo weer een plextor kopen want mijn 8x2x20 doet het nog steeds en er zijn al aardig wat cd's mee gefikt.

No offence en nee ik werk niet voor plextor ;)

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Ik heb ook dat probleem gehad. Als je hem er in doet, spint hij dan 4* up zachtjes om daarna oranje te knipperen?

Moet je hem weer opsturen. Repareren ze het voor je en heb je binnen een week na opsturen je eigen brander gerepareerd terug

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 16:25 schreef MEGATRON het volgende:
Kijk hier maar een naar.

Megatron heeft waarschijnlijk veel ervaring met Plextors. Of heeft het alleen maar ergens gelezen of gehoord.

Ik brand al 3 jaar met een Plextor en heb er nog nooit problemen mee gehad.
Je hebt gewoon pech als ie het niet meer doet, het blijft tenslotte een electronisch en mechanisch apparaat.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:38
Same here, dat geblaat over Plextor is gewoon dom, ik heb eerst (iets van 5 jaar geleden een non-plextor gehad), maar daarna altijd plextor, nog nooit problemen mee gehad. Dus niet zeuren. Wel vind ik het jammer dat het snelste SCSI model nog steeds de 12 speed is. Dit omdat SCSI toch wel JE van HET is. Dat BURN proof sucks maar een beetje vind ik, branden duurt ineens een stuk langer.

Verwijderd

Topicstarter
thx.

denk dat ik ff contact op neem met plextor in belgie...

thx all..

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Als 'ie nog onder de garantie valt, gewoon opsturen.
Heb eens 2 weken voor het verlopen van de garantieperiode iets doms gedaan met mijn plexwriter. Opgestuurd naar de winkel met een briefje waarop de symptomen werden beschreven.
Het duurde wel al gauw een maand maar toen had ik een nieuwe in huis.

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:37

Flexx

This side up

Die 16/10/40 heb ik ook probleemem mee gehad, hij schijnt heel gevoelig te zijn. Pas na 3x omruilen had ik een goede.
Pagina: 1