Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Powerlines met G.nh norm aankopen voor gebruik bij Telenet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hansie9999
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-10 11:53
Hallo iedereen,

Telenet heeft momenteel nieuwe powerlines die werken met de G.nh norm. (NIET compatible met homeplugAV/2 powerlines)

Zij zelf verhuren deze enkel aan 2,- euro / maand

Zoals een goede drugdealer is de eerste set natuurlijk gratis, mogelijkheid tot aankopen is er niet, alle volgende sets zijn 2,- euro / maand en enkel bij hun te krijgen.

Hun zusterbedrijf Ziggo verkoopt exact dezelfde set voor EUR 99,- (met enkel achteraan ZG ipv TN)
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-stopcontact/

Aan die prijs te zien moet het zeker mogelijk zijn om een gewone powerline (zonder wifi) bij te kopen voor EUR 19.99 of 29.99

Ik vind wel enkele merken die ook powerlines hebben met dezelfde G.nh norm, maar vind nergens een invoerder of verkooppunt. (ik heb Ingram micro, Techdata, wave-computers en Kosatec ook al geprobeerd)

Weet er iemand waar we iets compatible zouden kunnen verkrijgen ? want ik weiger echt wel om 2,- euro / maand te gaan betalen voor iets dat misschien 20,- - 30,- euro waard is !!!!

Misschien dat er iemand van Tweakers.net of Hardware.info eens kan informeren bij de vrienden van Telenet over deze "drugdealer" praktijken en of er niets aan te wijzigen valt :)

Alvast bedankt voor alle tips,

Hans

Alle reacties

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-11 22:56
er staan er enkele op 2ehands.be (de 9073 moet je hebben)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hansie9999 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:37:
Hallo iedereen,

Telenet heeft momenteel nieuwe powerlines die werken met de G.nh norm. (NIET compatible met homeplugAV/2 powerlines)

Zij zelf verhuren deze enkel aan 2,- euro / maand

Zoals een goede drugdealer is de eerste set natuurlijk gratis, mogelijkheid tot aankopen is er niet, alle volgende sets zijn 2,- euro / maand en enkel bij hun te krijgen.

Hun zusterbedrijf Ziggo verkoopt exact dezelfde set voor EUR 99,- (met enkel achteraan ZG ipv TN)
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-stopcontact/

Aan die prijs te zien moet het zeker mogelijk zijn om een gewone powerline (zonder wifi) bij te kopen voor EUR 19.99 of 29.99

Ik vind wel enkele merken die ook powerlines hebben met dezelfde G.nh norm, maar vind nergens een invoerder of verkooppunt. (ik heb Ingram micro, Techdata, wave-computers en Kosatec ook al geprobeerd)

Weet er iemand waar we iets compatible zouden kunnen verkrijgen ? want ik weiger echt wel om 2,- euro / maand te gaan betalen voor iets dat misschien 20,- - 30,- euro waard is !!!!

Misschien dat er iemand van Tweakers.net of Hardware.info eens kan informeren bij de vrienden van Telenet over deze "drugdealer" praktijken en of er niets aan te wijzigen valt :)

Alvast bedankt voor alle tips,

Hans
Drugs are bad mmkay...

Je roept hier heel makkelijk dat die dingen maar EUR 20 a 30 waard zouden zijn. Waar baseer je dat op? Het zijn G.hn apparaten (vergelijkbaar met Homeplug AV 2.0) met MIMO. De goedkoopste Homeplug AV 2.0 sets met MIMO in de Pricewatch kosten EUR 64, maar dat is zonder WiFi. Met WiFi - dus vergelijkbaar met deze Telenet sets - is de goedkoopste set welgeteld EUR 108.

Nu wil dat nog niet zeggen dat je afkeur van huurmodel voor die dingen onterecht is, maar je uitspraak dat ze maar EUR 20 a 30 waard zouden zijn zit er een factor vier of vijf naast.

Oslik blyat! Oslik!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:42
TS wil een losse zonder wifi, geen setje. Dan lijkt me een euro of 30 wel degelijk een redelijke aanname.

• Hansie9999
dion_b schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:00:
[...]

Drugs are bad mmkay...

Je roept hier heel makkelijk dat die dingen maar EUR 20 a 30 waard zouden zijn. Waar baseer je dat op? Het zijn G.hn apparaten (vergelijkbaar met Homeplug AV 2.0) met MIMO. De goedkoopste Homeplug AV 2.0 sets met MIMO in de Pricewatch kosten EUR 64, maar dat is zonder WiFi. Met WiFi - dus vergelijkbaar met deze Telenet sets - is de goedkoopste set welgeteld EUR 108.

Nu wil dat nog niet zeggen dat je afkeur van huurmodel voor die dingen onterecht is, maar je uitspraak dat ze maar EUR 20 a 30 waard zouden zijn zit er een factor vier of vijf naast.
Zoals je kunt zien op de link van Ziggo zegt Ziggo zelf dat ze deze volledige set (1x lan, en 1x Wifi AC) verkopen aan 99,- euro wat volgens hun de inkoopprijs is.

dan lijkt het me wel zeker mogelijk dat enkel 1 LAN model 20 - 30 euro kost (dat dan dus de Wifi AC model 80 - 70 euro kost)

en zelfs al was het 50 ,- euro dan is het nog een pak beter dan ENKEL huur model zoals het nu het geval is.

• Hansie9999
ijske schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:25:
er staan er enkele op 2ehands.be (de 9073 moet je hebben)
Hmm,

die kunnen momenteel dus enkel gehuurd worden, dat wilt dus zeggen dat die mensen zolang ze deze niet bij telenet binnen doen de huur gaan blijven betalen.

+ het feit dat de serienummers geregistreerd zijn per klant en dat deze modellen communiceren via de modem zodat telenet exact weet welke powerline and welke modem op welk adres hangt zou dit ook wel eens voor problemen kunnen zorgen indien dit gestolen powerlines zouden zijn :)

dus zolang die officieel niet te kopen zijn ga ik me daar niet echt aan wagen :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hansie9999 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:45:
[...]

Zoals je kunt zien op de link van Ziggo zegt Ziggo zelf dat ze deze volledige set (1x lan, en 1x Wifi AC) verkopen aan 99,- euro wat volgens hun de inkoopprijs is.

dan lijkt het me wel zeker mogelijk dat enkel 1 LAN model 20 - 30 euro kost (dat dan dus de Wifi AC model 80 - 70 euro kost)

en zelfs al was het 50 ,- euro dan is het nog een pak beter dan ENKEL huur model zoals het nu het geval is.
Wat ik me afvraag: waarom gebruik je met deze emoties überhaupt apparatuur van je provider?

Ik kan er prima inkomen dat je een gezonde wantrouwen koestert jegens je provider, dat doe ik ook - maar in plaats van te klagen over hun verkoop/verhuurmodellen en slechte interoperability/verkrijgbaarheid onder voorwaarden die ik wens, heb ik gewoon na de modem van m'n provider een eigen router, eigen netwerkapparatuur en eigen WiFi-AP's.

Providers proberen vooral te ontzorgen. Ze leveren een totaalpakket waar je mede betaalt voor gemak. Bij Telenet is dat heel duidelijk: de randapparatur die je bij hen koopt/huurt krijgt automatisch dezelfde instellingen als apparaten die je al in huis hebt, Telenet levert er actief support op. Dat - en niet het kastje zelf - is waar je maandelijks voor betaalt. Als je dat niet wilt, prima, maar dan is het raar om wel de ene helft bij hen te betrekken en de andere helft vervolgens per se niet zo te willen.

Mbt PG-9073 units in NL kopen: Ziggo levert inderdaad dezelfde hardware, maar bedenk dat die ingesteld zijn om contact op te nemen met de Ziggo server, niet die van Telenet. Het zal waarschijnlijk wel technisch werken, maar je zult in beide de instellingen handmatig moeten doen en ik vraag mij af of de pairing goed zal gaan tussen die twee. Hou er sowieso rekening mee dat NL en BE andere soorten stekkers gebruiken...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1