Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-06 15:22
Dit is eigenlijk een soort aankoopadvies vraag, gezien ik weinig affiniteit met monitoren heb.

Ik gebruik al jaren een U2412 DELL naar volle tevredenheid maar omdat ik veel met technische programma's werk zoals AutoCad, Dialux, in combinatie met Photoshop en Office 365 lijkt mij het handig een tweede monitor te gebruiken

Omdat de U2412 nog steeds te koop is dacht ik simpelweg een tweede te kopen maar deze monitor is al wat jaartjes oud en wellicht zijn er betere alternatieven inmiddels ?

Ik wil wel graag 2 identieke monitoren dus als de U2412 anno 2018 niet meer aan te raden is zou ik deze kunnen verkopen en 2 nieuwe kopen.

Het is puur voor zakelijk gebruik, geen gaming.

Iemand suggesties ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:28
Zelf ben ik overgestapt van 2 Dells U2410 naar 1 Dell U3417W, en ik ga nooit meer terug naar 2 losse schermen.

[ Voor 3% gewijzigd door Von Henkel op 12-04-2018 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
Ik heb op deze ook wel eens twee documenten naast elkaar open staan en los van dat het qua formaat wat krap is werkt dat toch niet prettig.

Als je het PDF je dan te ver naar rechts schuift gaat deze weer maximaliseren of je drukt iedere keer weer andere schermen naar de achtergrond. Het lijkt mij ideaal dat ik een plattegrond van een pand gewoon rechts op full screen kan laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:55
Ik zou dan naar 2x volledig nieuw gaan kijken en gelijk een hogere resolutie, minimaal 1440p... sowieso als jij nu een nieuwe U2412 naast eentje gaat plaatsen die al een aantal jaren in gebruik is dan ga je niet blij worden van het verschil in beeld door dat de huidige monitor al de nodige degradatie in o.a. helderheid zal hebben ondergaan.

Of zoals @Von Henkel zegt, een ultrawide kan ook een uitkomst zijn alhoewel die nog flink aan de prijs zijn als je een paneel van goede kwaliteit wil.

[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 12-04-2018 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
Degradatie is een dingetje inderdaad.

Ik heb de helderheid slechts op 33 procent staan en ik ben in het bezit van een degelijke luxmeter dus ik zou de helderheid wel gelijk moeten kunnen krijgen.

En een ultrawide is inderdaad aan de prijs. In principe maak het me niet zo veel uit wat het kost maar dat heb ik er niet voor over.

[ Voor 25% gewijzigd door jjonkie op 12-04-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik had een tijdje geleden mijn 6+ jaar oude monitors vervangen door nieuwe. Toen ik de nieuwe had geïnstalleerd merkte ik pas hoe slecht het beeld van de oude was geworden, echt om te huilen. Ik zou dus zeker geen nieuwe naast je oude monitor zetten.

Als je overstapt naar een hogere resolutie wil je ook nooit meer terug.

[ Voor 14% gewijzigd door mstx op 12-04-2018 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
Dan kan ik wellicht beter 2 nieuwe monitoren kopen. Maar ja welke.

Resolutie die ik nu heb bevalt me op zich prima en de monitor ook. Het moet ook niet veel groter dan wat ik nu heb ivm ruimte.

Ik kan natuurlijk eigenwijs een tweede nieuwe kopen en als het verschil heel groot de oude verkopen en er nog een nieuwe bijkopen.

Met 200 euro zijn de 2412's prima niet te duur meer.
Pagina: 1