Bowers & Wilkins C5 S2 defect 3 maanden buiten garantie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kermak
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-05-2018
Hallo allemaal,

Bij het aanschaffen van (prijzige) apparatuur lees ik me in eerste instantie goed in over hetgeen ik ga aanschaffen. Vandaar dat ik mijn ervaring met de Bowers & Wilkins C5 Serie 2 met jullie wil delen en ik ben ook benieuwd naar jullie mening.

Ik heb dus een setje Bowers & Wilkins C5 Serie 2 oortjes die voorheen 199 euro kosten. Qua geluid ben ik erg tevreden, alhoewel er een duidelijk verschil merkbaar is als ik een apple telefoon gebruik in vergelijking met een android toestel.

Waar ik minder blij van word is dat een stukje van mijn oortje er gewoon afgevallen is. Het gaat om een stukje dat gelijmd is, naar mijn mening hoort dat niet bij een prijzige headset.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/cyoE2S/20180315_151112.jpg

Het stomme is dat mijn garantie net 3 maanden voorbij is en ik mijn headeet maar een jaar heb gebruikt aangezien ik eerst een Bose headset had.

Wat vinden jullie, niet zeuren want garantie is garantie of mag je van dergelijke producten wel wat meer verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Aangezien die meer een garantie dingetje is verhuis ik het topic naar Shopping Forum

CEA > SF

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

kermak schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:27:

...
Waar ik minder blij van word is dat een stukje van mijn oortje er gewoon afgevallen is. Het gaat om een stukje dat gelijmd is,
ff heel simpel gedacht, voordat er een hele storm aan al dan niet verontwaardigde reacties los komt... :+

Je zegt dat er een stukje afgevallen is, dat gelijmd was.
Ergo; drupje lijm, stukje er weer op: klaar! :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 14:54
Heb je al contact opgenomen met de fabrikant? Wellicht zijn ze coulant, en is heel dit topic niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:49

paQ

kermak schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:27:

Wat vinden jullie, niet zeuren want garantie is garantie of mag je van dergelijke producten wel wat meer verwachten?
Naja verwachten.. het is een soort akoestisch gaasje, waarschijnlijk om lucht bij de driver te laten komen zodat ie verder/sneller kan uitslaan. Als het het nog hebt, gewoon teruglijmen,

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 19:26
Brammos85 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:39:
Heb je al contact opgenomen met de fabrikant? Wellicht zijn ze coulant, en is heel dit topic niet nodig?
Stap 1: Verkoper.

Verder mee eens, in de tijd dat dit topic getypt is, kan een belletje gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@kermak Wat zei de winkel waar je het hebt gekocht ?
Wat is er defect, een gaasje wat gezegd wordt of ?

Edit: dit gaasje dus. Kun je zelf iets van kit of sieraden lijm op doen en plakken.
Afbeeldingslocatie: https://www.audicoonline.co.za/image/cache/data/bw/Bowers%20and%20Wilkins%20C5%20Series%202%20SA-800x800.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Hackus op 12-04-2018 21:48 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Je hebt minimal 2 jaar garantie(eu recht), je zegt het jaar gebruikt tehebben dus zou je nog 1 jaar garantie moeten hebben, ik zeg naar verkoper gaan en die moet dan maar zorgen voor een oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:49

paQ

devil-strike schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:50:
Je hebt minimal 2 jaar garantie(eu recht), je zegt het jaar gebruikt tehebben dus zou je nog 1 jaar garantie moeten hebben, ik zeg naar verkoper gaan en die moet dan maar zorgen voor een oplossing.
mja tikkeltje te kort door de bocht natuurlijk.
misschien is TS wel ergens (onbewust) ergens achter blijven hangen, heeft ie het eraf getrokken, enz enz enz
misschien is het gewoon zomaar losgekomen
misschien zat het initieel al niet echt goed vast

Garantie is geen joker die je kunt inzetten om alle problemen maar mee opgelost te krijgen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:51
devil-strike schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:50:
Dat is een misvatting. De Europese regel is wel twee jaar garantie maar dat is anders in de wet opgenomen in Nederland. Daar wordt gesteld dat je recht het op een deugdelijk product.. Neemt niet weg dat de TS recht heeft op garantie. Het lijkt me dat je van een dergelijk setje langer mee zou moeten gaan.

ZIe ook https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

en

https://www.consuwijzer.n...cht-op-deugdelijk-product

[ Voor 7% gewijzigd door Destiny op 12-04-2018 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Daarom zeg ik ook minimal 2 jaar garantie, nederland heeft daar boven op nog de verwachte levensduur etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
devil-strike schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:15:
Daarom zeg ik ook minimal 2 jaar garantie, nederland heeft daar boven op nog de verwachte levensduur etc.
Dat is niet juist. Er staat geen garantietermijn in de Nederlandse wet, dus op die twee jaar kun je je niet beroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Eu wet staat in deze toch boven de nl wet? of heb ik het altijd verkeerd begrepen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
devil-strike schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:19:
Eu wet staat in deze toch boven de nl wet? of heb ik het altijd verkeerd begrepen
Er is geen EU wet. Er is een richtlijn die moet worden opgenomen in de nationale wetgeving.
Nederland heeft daarvoor een ruimere interpretatie gekozen.

(herhaling) Zie ook:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Destiny schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:18:
[...]

Dat is niet juist. Er staat geen garantietermijn in de Nederlandse wet, dus op die twee jaar kun je je niet beroepen.
Destiny schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:26:
[...]

Er is geen EU wet. Er is een richtlijn die moet worden opgenomen in de nationale wetgeving.
Nederland heeft daarvoor een ruimere interpretatie gekozen.

(herhaling) Zie ook:
Wellicht even de sticky doorlezen, want de EU regelgeving werkt ook nog steeds door in Nederland ;)

Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
Vincentio schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:03:
[...]

[...]

Wellicht even de sticky doorlezen, want de EU regelgeving werkt ook nog steeds door in Nederland ;)

Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie
In de wet staat geen garantietermijn dus zomaar stellen dat je twee jaar garantie hebt is niet juist. Aangezien producten doorgaans langer dan twee jaar meegaan is de formulering in de Nederlandse wet gunstiger voor de consument dan de arbitraire periode van twee jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Destiny schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:10:
...
In de wet staat geen garantietermijn dus zomaar stellen dat je twee jaar garantie hebt is niet juist.
Aangezien producten doorgaans langer dan twee jaar meegaan is de formulering in de Nederlandse wet gunstiger voor de consument dan het arbritaire getal van twee jaar.
De formulering is alleen noodzakelijk gunstiger als de minimale termijn twee jaar is. Dat die zo moet zijn vloeit zoals aangegeven voort uit de richtlijnconforme interpretatie van de wet. Dat dat moet is vanuit Artikel 288 van Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie en Artikel 4 lid 3 Verdrag betreffende de Europese Unie en allerlei jurisprudentie daaromtrent duidelijk geworden. Het wordt dan mijns inziens ook zeker niet 'zomaar 'gesteld.

[ Voor 38% gewijzigd door begintmeta op 13-04-2018 14:22 ]

Pagina: 1