Uitvallen van Macbook & Imac

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Sinds kort heb ik de Imac gekregen van mijn vader (uit 2011) en heb ik een kopie van mijn macbook overgezet op mijn Imac. Mijn macbook valt vaak ineens uit waarbij het lijkt alsof bepaalde programma's te zwaar voor hem zijn. Maar nu ik die kopie over heb gezet naar mijn Imac heeft deze er ook last van, terwijl dat volgens mijn vader eerst niet zo was.

Heeft iemand enig idee hoe ik het kan oplossen? Al honderd virus scanners gedaan, daar zouden ze geen last meer van moeten hebben.

Voor mijn gevoel heeft het te maken met mijn Adobe Creative pakket maar ik zou niet weten wat ik daar aan moet doen.

Alvast bedankt voor de reacties,

Mvg,
Eva

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 17:10
Wat bedoel je met uitvallen? Dat enkel het scherm uitvalt, of dat de hele machine opnieuw opstart? Kijk ook voor de zekerheid of alle updates wel zijn geinstalleerd en of je niet een hoek van het scherm als sluimermodus hebt gezet. Dat kan je nl. instellen, zodra de muis in die hoek komt, gaat je systeem op sluimerstand.

Ander punt: honderd virusscans, zouden ze geen last meer van moeten hebben, hebben ze dat wel gehad dan? Dan zou ik als test alles leeghalen, en opnieuw installeren. Kan zomaar zijn dat er ergens een cruciaal bestandje is verwijderd of dat er stiekem toch nog wat op staat.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:42
Wat elhopo hierboven zegt, je imac opnieuw installeren. Daarna alle essentiele zaken uit je backup overzetten met de migratie-assistent, een programma dat standaard in macos zit.