Middelste scherm heeft een gele wit weergaven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasbosch
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 11:33
Vorige week heb ik een 3 tal schermen van het zelfde typen gekocht. Mijn doel is ook een triple monitor setup te hebben met de zelfde kleur weergaven. Voor mij is het niet belangrijk dat de kleuren juist worden weergegeven als elk scherm maar het zelfde weergeeft. Momenteel loop ik tegen het probleem aan dat de buitenste monitoren wit heel mooi weer geven maar de middelste heeft er een gele toon door heen zitten waar ik me nogal aan irriteer.

Foto:

https://gyazo.com/72155ad8865260ede5c5f8752c20a7c2

De schermen:

#ProductPrijsSubtotaal
3Asus VN279QL Zwart€ 237,60€ 712,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 712,80

Wat ik zelf al heb geprobeerd:

Ik heb geprobeerd via de verschillende keuze opties te kijken over het veranderd dit zonder succes. Ik heb een andere kabel geprobeerd geen succes. Ook heb ik hem op het moederbord aangesloten ook zonder succes.

Hebben jullie nog ideeën zelf zat ik nog te denken aan een Spyder 5 of zal dat geen zin hebben? Ik hoor graag jullie ideeen.

Relevante Hardeware:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 335,-€ 335,-
1Asus ROG Strix Z370-F GAMING€ 195,-€ 195,-
1Gigabyte GV-N960WF2OC-4GD€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 40,65€ 40,65
1Cooler Master MasterCase H500P€ 130,95€ 130,95
3Asus VN279QL Zwart€ 237,60€ 712,80
1Audio-Technica ATH-M50X (Zwart)€ 132,-€ 132,-
1Corsair Hydro H100i v2€ 105,95€ 105,95
1Logitech G510s Gaming Keyboard QWERTY€ 129,99€ 129,99
1Logitech G502 Proteus Spectrum€ 59,-€ 59,-
1DXRacer King Gaming Chair (KF57-serie) Zwart/Grijs€ 0,-€ 0,-
1G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR€ 193,-€ 193,-
1Corsair RM650x Zwart€ 94,90€ 94,90
1Crucial BX100 250GB€ 0,-€ 0,-
1Sitecom Wi-Fi Homeplug 500Mbps Dual Pack (NL/EU-stekker)€ 93,62€ 93,62
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.222,86

Ps. ik weet dat ik nog een 960 heb maar wacht tot de prijzen zaken of op de volgende generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En wat gebeurt er als je links & midden wisselt qua scherm? Dus voedingskabels en signaalkabels laten liggen maar even de schermen wisselen.

Wordt dan de linker geel, lijkt me het scherm gewoon "defect" (want je zegt dat je al had gespeeld met instellingen). Wordt de middelste geel, dan is de kabel of GPU ergens niet lekker (instellingen of hardware).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-10 22:05
Heb je al eens alle schermen teruggezet naar de fabrieksinstellingen? En een beetje met de kleurtemperatuur gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasbosch
MAX3400 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:06:
En wat gebeurt er als je links & midden wisselt qua scherm? Dus voedingskabels en signaalkabels laten liggen maar even de schermen wisselen.

Wordt dan de linker geel, lijkt me het scherm gewoon "defect" (want je zegt dat je al had gespeeld met instellingen). Wordt de middelste geel, dan is de kabel of GPU ergens niet lekker (instellingen of hardware).
Ik heb de schermen om gewisseld het voorheen middelste scherm die nu links staat is mooi wit. het voorheen linker scherm wat nu midden staat geeft nu een geel tint.
Pyramiden schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:06:
Heb je al eens alle schermen teruggezet naar de fabrieksinstellingen? En een beetje met de kleurtemperatuur gespeeld?
Ja ik heb alle 3 de schermen naar fabriek instelling gerest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

thomasbosch schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:19:
[...]

Ik heb de schermen om gewisseld het voorheen middelste scherm die nu links staat is mooi wit. het voorheen linker scherm wat nu midden staat geeft nu een geel tint.
Dan is het dus kabel, GPU en/of driver... De schermen lijken dus goed te functioneren :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
En als je daarna de kleurtemperatuur aanpast op dat ene scherm? Of is hij écht heel geel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:29
thomasbosch schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:19:
[...]

Dan is dus de volgende stap de voedingskabels wisselen, gaat het probleem mee, dan ligt het aan de kabel. Zo niet, wissel de signaalkabels. Gaat daar het probleem ook niet mee dan ligt het aan de poort van de grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Digitaal aangesloten? Dan maakt kabel niks uit en moet je het bij de videokaart zoeken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasbosch
Pyramiden schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:22:
En als je daarna de kleurtemperatuur aanpast op dat ene scherm? Of is hij écht heel geel?
Waar kan ik die setting vinden?
Thy... schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:30:
[...]

Dan is dus de volgende stap de voedingskabels wisselen, gaat het probleem mee, dan ligt het aan de kabel. Zo niet, wissel de signaalkabels. Gaat daar het probleem ook niet mee dan ligt het aan de poort van de grafische kaart.
Ik heb de een andere voedingskabel gebruikt blijft de gele gloed houden. Heb de signaal kabel gewisseld dan blijft het middelste scherm een gele gloed houden. Pak ik het linker scherm weer naar het middel is de voorheen middelste weer goed en de voorheen linker als die in het midden staat weer die gele gloed.

Misschien goed om te weten ik gebruik de standaard mee geleverde kabel van dvi naar hdmi. Of is het een goed idee dat ik displaypoort kabels ga kopen?

is het niet een software matig probleem omdat voor zover ik het zie niet aan de kabels / schermen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
thomasbosch schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:38:
[...]

Waar kan ik die setting vinden?
Dat zit anders bij elke monitor. Even het menu openen en door de instellingen spitten tot je iets van witbalans of kleurtemperatuur tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:59
Staat de optie nachtlamp oid toevallig aan in Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

thomasbosch schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:38:
is het niet een software matig probleem omdat voor zover ik het zie niet aan de kabels / schermen ligt.
Aan de kabels kan het niet liggen aangezien het om een digitaal signaal gaat, daar hoef je het dus sowieso niet te zoeken. De schermen sluit je uit omdat twee schermen wisselen het probleem verplaatst, de middelste aansluiting krijgt dus een verkeerd signaal.

Dan moet je het zoeken in je videokaart drivers of binnen windows. Kijk eens even naar Night Light modus.
You can find the Windows 10 Night Light setting in Settings > System > Display. It can either be turned off and on, or it can be scheduled.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasbosch
Tsurany schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:56:
[...]

Aan de kabels kan het niet liggen aangezien het om een digitaal signaal gaat, daar hoef je het dus sowieso niet te zoeken. De schermen sluit je uit omdat twee schermen wisselen het probleem verplaatst, de middelste aansluiting krijgt dus een verkeerd signaal.

Dan moet je het zoeken in je videokaart drivers of binnen windows. Kijk eens even naar Night Light modus.
You can find the Windows 10 Night Light setting in Settings > System > Display. It can either be turned off and on, or it can be scheduled.
Alle schermen en kabels nogmaals maar is omgewisseld het blijft steeds in het midden zitten wat ik ook doe. Kan het misschien aan de kijk hoek van de schermen liggen?

Nacht modus is niet actief in Windows daar kan het dus niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

thomasbosch schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:05:
[...]

Alle schermen en kabels nogmaals maar is omgewisseld het blijft steeds in het midden zitten wat ik ook doe. Kan het misschien aan de kijk hoek van de schermen liggen?

De kijkhoek kan je toch zelf testen door vanuit een andere hoek te kijken?

Wat als je de kabels in je videokaart wisselt? Ik neem namelijk aan dat het aan een van de aansluitingen ligt.

Edit: En zijn alle schermen op je videokaart aangesloten of zitten ook schermen op je moederbord aangesloten?

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 12-04-2018 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasbosch
Tsurany schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:06:
[...]

De kijkhoek kan je toch zelf testen door vanuit een andere hoek te kijken?

Wat als je de kabels in je videokaart wisselt? Ik neem namelijk aan dat het aan een van de aansluitingen ligt.
Ik heb de hdmi kabel vanuit me moederbord in beiden schermen gehad geen succes. De kabels op de videokaart omgewisseld ook geen succes.

enigste waar ik nu nog aan kan denken is Nvidea maar daar staat alles op standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
Ook al Windows kalibreren gebruikt? Windows toets en dan Kalibreren/calibrate in zoekvak ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasbosch
Sibrand schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:23:
Ook al Windows kalibreren gebruikt? Windows toets en dan Kalibreren/calibrate in zoekvak ingeven.
Heb ik zojuist gedaan maakt geen verschil zo ver ik kan zien.

Nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je een ander scherm in het midden zet en het probleem verplaatst zich dan naar de zijkant dan zit het in het scherm. Als je een scherm wisselt en het probleem is er nog dan zit het in de kijkhoek.

Wanneer het niet in de kijkhoek zit maar echt in het scherm zelf dan heb je waarschijnlijk een ander paneel. Niet ieder paneel is hetzelfde ook al is het type scherm wel hetzelfde. Ooit eens 2 schermen besteld waarvan er 1tje duidelijk een ander paneel had. Die ging ik dus nooit gelijk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
thomasbosch schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:31:
[...]

Heb ik zojuist gedaan maakt geen verschil zo ver ik kan zien.

Nog andere ideeën?
Grafische driver(s) Al een keer opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasbosch
PilatuS schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:35:
Als je een ander scherm in het midden zet en het probleem verplaatst zich dan naar de zijkant dan zit het in het scherm. Als je een scherm wisselt en het probleem is er nog dan zit het in de kijkhoek.

Wanneer het niet in de kijkhoek zit maar echt in het scherm zelf dan heb je waarschijnlijk een ander paneel. Niet ieder paneel is hetzelfde ook al is het type scherm wel hetzelfde. Ooit eens 2 schermen besteld waarvan er 1tje duidelijk een ander paneel had. Die ging ik dus nooit gelijk krijgen.
wat ik ook verander het probleem blijft bij het middelste scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
thomasbosch schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:05:
[...]

duh ok het blijft het middelste scherm ik moet beter lezen negeer dit..

[ Voor 17% gewijzigd door maratropa op 12-04-2018 15:42 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasbosch
Sibrand schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:38:
[...]

Grafische driver(s) Al een keer opnieuw geïnstalleerd?
ben ik nu mee bezig ik doe een schone installatie om alle voorgaande profielen te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
thomasbosch schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:41:
[...]

wat ik ook verander het probleem blijft bij het middelste scherm.
Als je schermen gaat wisselen en het probleem blijft dan moet het wel de kijkhoek zijn. Het ligt niet aan het scherm en niet aan de kabels, dan blijft er niets anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasbosch
PilatuS schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:47:
[...]

Als je schermen gaat wisselen en het probleem blijft dan moet het wel de kijkhoek zijn. Het ligt niet aan het scherm en niet aan de kabels, dan blijft er niets anders over.
Wat zou de ideale hoogte voor een scherm zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

thomasbosch schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:10:
[...]

Ik heb de hdmi kabel vanuit me moederbord in beiden schermen gehad geen succes. De kabels op de videokaart omgewisseld ook geen succes.

enigste waar ik nu nog aan kan denken is Nvidea maar daar staat alles op standaard.
Kan je een simpel overzicht geven hoe alles is aangesloten en welk scherm dan problemen geeft? Ik vermoed dat het middelste scherm namelijk of op de onboard GPU is aangesloten of juist op de GPU en de rest op de onboard CPU. Dat lijkt mij de meest logische verklaring voor een kleurverschil.
thomasbosch schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:51:
[...]

Zet ze allemaal recht naast elkaar en ga er voorstaan, dan zie je het toch direct?

[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 12-04-2018 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasbosch
Tsurany schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:52:
[...]

Kan je een simpel overzicht geven hoe alles is aangesloten en welk scherm dan problemen geeft? Ik vermoed dat het middelste scherm namelijk of op de onboard GPU is aangesloten of juist op de GPU en de rest op de onboard CPU. Dat lijkt mij de meest logische verklaring voor een kleurverschil.

[...]

Zet ze allemaal recht naast elkaar en ga er voorstaan, dan zie je het toch direct?
Het linker scherm GPU HDMI -> HDMI Scherm
Het middelste scherm GPU DVI -> HDMI Scherm
Het rechter scherm GPU DVI -> HDMI scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
thomasbosch schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:51:
[...]

Heeft niets met hoogte te maken, het gaat om de kijkhoek. Dus of je er recht tegenaan kijkt of onder een hoek. De meeste schermen geven een ander beeld onder een andere hoek. Zet ze inderdaad naast elkaar zodat je op alle schermen er recht tegenaan kijkt en dan zou er geen verschil moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasbosch
PilatuS schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:58:
[...]

Heeft niets met hoogte te maken, het gaat om de kijkhoek. Dus of je er recht tegenaan kijkt of onder een hoek. De meeste schermen geven een ander beeld onder een andere hoek. Zet ze inderdaad naast elkaar zodat je op alle schermen er recht tegenaan kijkt en dan zou er geen verschil moeten zijn.
Het lijkt er op dat als je er recht op kijkt hij een gele gloed heeft terwijl als je er schuin opkijkt wel gewoon wit weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
thomasbosch schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:02:
[...]

Het lijkt er op dat als je er recht op kijkt hij een gele gloed heeft terwijl als je er schuin opkijkt wel gewoon wit weergeeft.
Dan ligt het dus aan de kijkhoek en zijn alle schermen gelijk aan elkaar. Mogelijk kan je het middelste scherm iets witter krijgen door iets aan de instellingen te doen, maar volledig gelijk krijgen zal lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:06
Alle 3 de schermen naast elkaar zetten zonder een hoek erin en dan moet je toch kunnen zien qua kleur verschil of ben ik nou gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasbosch
Arn0uDz schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:02:
Alle 3 de schermen naast elkaar zetten zonder een hoek erin en dan moet je toch kunnen zien qua kleur verschil of ben ik nou gek.
Dat heb ik ook geprobeerd als je er recht op kijkt heeft een gele gloed kijk je er vanuit een hoek op is het wel gewoon wit. snap er zelf ook niks van maar het is wel zo moet denk ik met de middelste monitor de witbalans aanpassen enkel kan ik de setting niet vinden |:( .
Pagina: 1