Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:13
Hallo allemaal,

Ik ben, mede door hoge werkdruk, niet gehoord worden etc, eens rond gaan kijken op de arbeidsmarkt.

Mijn intentie is om 36 uur te gaan werken in plaats van mijn huidige 40 uur. Ik heb daarop wat rond gekeken en heb nu 2 succesvolle gesprekken afgerond bij een bedrijf. Deze heeft mij ook een salaris aanbod gedaan op basis van 36 uur.

Het aanbod is wel mooi: Ik krijg mijn huidige salaris bij dit bedrijf wat ik nu verdien met 40 uur.

Ik heb echter bij mijn huidige werkgever een calculatie aangevraagd voor 36 uur en ga hier toch merkbaar veel op achteruit.

Eigenlijk wil ik dit aanbod gebruiken, niet misbruiken, om het over mijn huidige salaris te gaan hebben. Dit ook om argumenten als hoge werkdruk, veel verantwoordelijkheid etc mee te nemen.

Hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken?

Beste antwoord (via Newjersey op 18-04-2018 10:27)

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Newjersey schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:01:
[...]
De reden waarom ik minder wil gaan werken is niet per sé vrije tijd, maar een gedeelde opvoeding met mijn vrouw. Dus 1 dag in de week (of in de twee weken) leuke dingen gaan doen met de kleine.

Daarnaast is het aanbod een aardige carrière move waar ik eigenlijk wel op zit te wachten. Meer networking en geen systeembeheer meer (thank god).

Maar mijn keuze is inmiddels een stuk makkelijker geworden. Ik heb zin in vernieuwing. Het reizen zal daar helaas bij horen, maar ik denk dat ik meer voldoening in dat werk ga krijgen dan dat ik nu heb.
Ik kan alleen maar uitgaan van wat je hier in het topic zelf hebt neergezet, maar het klinkt voor mij iig dat je de goede stap hebt gemaakt !

[removed]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je blijkbaar salaris belangrijker vindt dan werkdruk en niet in "uurloon" kan rekenen, dan is de enige onderhandeling dat je jezelf blijkbaar voor de gek weet te houden.

Van 40 naar 36 gaan is een andere rekensom dan 36 naar 40 omrekenen; zit je daar ook niet "fout"?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:31
Gesprek inplannen met je leidinggevende.

Vervolgens gewoon eerlijk zijn. Je bent om je heen gaan kijken omdat je niet tevreden bent op je huidige plek. Je kan dus aankaarten waarom je ontevreden bent en samen in gesprek gaan of dit mogelijk is om te veranderen. Als dit niet het geval is, dan maakt heel het salaris niet uit. Je ging om je heen kijken om dat je immers niet tevreden was over bepaalde zaken.

Mocht er echter een concreet plan van aanpak uit komen rollen om dit aan te passen, dan kan je ook je salaris meenemen. Je merkt snel genoeg of ze uberhaubt van plan zijn om mee te werken. Als ze dit zijn is een verhoging vast ook bespreekbaar.

Dit moet je dus alleen doen als je ook echt van plan bent over te stappen naar die andere werkgever. Bluffen kan ook, maar het kan prima zijn dat hier snoeihard doorheen wordt geprikt en dat je het hierdoor nog minder naar je zin krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Newjersey schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:34:
Eigenlijk wil ik dit aanbod gebruiken, niet misbruiken, om het over mijn huidige salaris te gaan hebben. Dit ook om argumenten als hoge werkdruk, veel verantwoordelijkheid etc mee te nemen.

Kun je iets meer achtergrond geven over je huidige werkzaamheden/taken en de taken die behoren bij het voorstel van de mogelijk nieuwe werkgever?

Zoals ik het nu interpreteer is het dat je graag blijft bij je huidige werkgever en puur een financiële stap wilt maken. Je huidige werkgever zal na dit voorstel zal je nog steeds opzadelen met een hoge werkdruk en niet naar je luisteren...

Wat is dus precfies wat je van mij/ons verwacht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
Eigenlijk is de vraag of je er voor jezelf uit bent dat je daadwerkelijk van werkgever wilt wisselen.
Oftewel, stel dat je met dit aanbod een gesprek aangaat met je huidige werkgever, en deze doet er niets mee wat ga jij dan doen ? Ga je dan in op het aanbod van het andere bedrijf.
Als je dit zeg maar alleen als leverage wilt gebruiken maar eigenlijk helemaal niet weg wilt van je huidige bedrijf (stel leuk werk, of leuke collega's enz enz) dan moet je rekening houden dat een dergelijke move best wel een zou kunnen backfire-en.
Ikzelf heb in dezelfde situatie gezeten en heb gewoon aangekaart dat ik eigenlijk niet per se weg wou maar dat mijn huidige salaris niet meer marktconform was, en dat ik dit, indien gewenst, kon onderbouwenaan de hand van een salarisaanbod van een andere bedrijf. Ik had daarbij een veranderende situatie thuis (kind erbij) waardoor ik het aanbod wel degelijk als een reële keuze zag en dat ik me dan voornamelijk door het economische aspect genoodzaakt zou voelen om een verder fijne organisatie te verlaten. Uiteindelijk hebben we een middenweg gevonden, ik kreeg inderdaad niet het volledige bedrag maar een mooie salarisverhoging van 15% voor minder werkuren (40 naar 36)...
Dus erg herkenbaar en ik heb altijd goede en korte lijnen gehad met onze directeur (bedrijf van 50 man dus iedereen kent elkaar) wat waarschijnlijk ook wel speelt.
Hou wel in je achterhoofd dat je daad bij woord moet houden in het geval je het als een soort van leverage wilt gebruiken en niet gaat krijgen wat je wilt, dus weet zeker dat je wel eens van het andere aanbod gebruik zal moeten maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
MAX3400 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:38:
Als je blijkbaar salaris belangrijker vindt dan werkdruk en niet in "uurloon" kan rekenen, dan is de enige onderhandeling dat je jezelf blijkbaar voor de gek weet te houden.

Van 40 naar 36 gaan is een andere rekensom dan 36 naar 40 omrekenen; zit je daar ook niet "fout"?
Ik snap niet exact wat je bedoelt? Ik zit prima op mijn plek bij mijn huidige werkgever. Alleen door het vertrekken van een collega krijg ik dubbel werk opgezadeld. Daar pas ik alleen voor.
Renzzie schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:41:
Gesprek inplannen met je leidinggevende.

Vervolgens gewoon eerlijk zijn. Je bent om je heen gaan kijken omdat je niet tevreden bent op je huidige plek. Je kan dus aankaarten waarom je ontevreden bent en samen in gesprek gaan of dit mogelijk is om te veranderen. Als dit niet het geval is, dan maakt heel het salaris niet uit. Je ging om je heen kijken om dat je immers niet tevreden was over bepaalde zaken.

Mocht er echter een concreet plan van aanpak uit komen rollen om dit aan te passen, dan kan je ook je salaris meenemen. Je merkt snel genoeg of ze uberhaubt van plan zijn om mee te werken. Als ze dit zijn is een verhoging vast ook bespreekbaar.

Dit moet je dus alleen doen als je ook echt van plan bent over te stappen naar die andere werkgever. Bluffen kan ook, maar het kan prima zijn dat hier snoeihard doorheen wordt geprikt en dat je het hierdoor nog minder naar je zin krijgt.
Goeie tip :) Ik neem hem mee.
Blankinho schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:43:
[...]

Kun je iets meer achtergrond geven over je huidige werkzaamheden/taken en de taken die behoren bij het voorstel van de mogelijk nieuwe werkgever?

Zoals ik het nu interpreteer is het dat je graag blijft bij je huidige werkgever en puur een financiële stap wilt maken. Je huidige werkgever zal na dit voorstel zal je nog steeds opzadelen met een hoge werkdruk en niet naar je luisteren...

Wat is dus precfies wat je van mij/ons verwacht??
Bij de eventuele nieuwe werkgever ga ik meer de netwerkkant op. Ik doe nu een combinatie van netwerk en systeembeheer. Mijn hart en passie liggen toch meer bij netwerkbeheer en IT security.

Echter zie ik bij mijn huidige werkgever ook kansen om dit te gaan doen, maar het is net alsof ze me niet begrijpen of het misschien niet willen. Erg frustrerend dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Newjersey schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:15:
[...]

Ik snap niet exact wat je bedoelt? Ik zit prima op mijn plek bij mijn huidige werkgever. Alleen door het vertrekken van een collega krijg ik dubbel werk opgezadeld. Daar pas ik alleen voor.
+
eens rond gaan kijken
+
heb daarop wat rond gekeken
+
2 succesvolle gesprekken
+
Het aanbod is wel mooi: Ik krijg mijn huidige salaris bij dit bedrijf wat ik nu verdien met 40 uur.
Wat begrijp je exact niet aan mijn uitspraak? Je bent zelf aktief en vergevorderd met andere werkgevers aan de slag maar "toch" wil je nog met je huidige werkgever om de tafel zitten om er "beter" van te worden.

Ergo, je vindt dus 36 uur en beter/meer geld voor je werk belangrijker dan het naar je zin hebben bij blijkbaar 2 andere bedrijven waar je met veel motivatie & inzet 2 goede gesprekken hebt gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Newjersey schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:15:
[...]
Bij de eventuele nieuwe werkgever ga ik meer de netwerkkant op. Ik doe nu een combinatie van netwerk en systeembeheer. Mijn hart en passie liggen toch meer bij netwerkbeheer en IT security.

Echter zie ik bij mijn huidige werkgever ook kansen om dit te gaan doen, maar het is net alsof ze me niet begrijpen of het misschien niet willen. Erg frustrerend dus.
Dan is dit toch de primaire motivatie om bij die andere werkgever te gaan werken?

Waarom zou je dan nog moeilijk gaan zitten doen over het salaris bij jouw huidige werkgever?

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Newjersey
MAX3400 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:20:
[...]

+

[...]

+

[...]

+

[...]

+

[...]

Wat begrijp je exact niet aan mijn uitspraak? Je bent zelf aktief en vergevorderd met andere werkgevers aan de slag maar "toch" wil je nog met je huidige werkgever om de tafel zitten om er "beter" van te worden.

Ergo, je vindt dus 36 uur en beter/meer geld voor je werk belangrijker dan het naar je zin hebben bij blijkbaar 2 andere bedrijven waar je met veel motivatie & inzet 2 goede gesprekken hebt gehad?
Ik snap je nu :) Echter 1 nadeel: reistijd. Waar ik nu binnen 20 minuten op mijn werk ben zal ik er dan 1 uur over doen, enkele reis welteverstaan.
Lethalis schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:25:
[...]

Dan is dit toch de primaire motivatie om bij die andere werkgever te gaan werken?

Waarom zou je dan nog moeilijk gaan zitten doen over het salaris bij jouw huidige werkgever?
Omdat ik toch wel een band met mijn werkgever en de klant waar ik voor werk heb opgebouwd. Denk dat dat toch één van de drijfveren is. En de reistijd zoals hierboven genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Newjersey schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:33:
[...]

Ik snap je nu :) Echter 1 nadeel: reistijd. Waar ik nu binnen 20 minuten op mijn werk ben zal ik er dan 1 uur over doen, enkele reis welteverstaan.

[...]

Omdat ik toch wel een band met mijn werkgever en de klant waar ik voor werk heb opgebouwd. Denk dat dat toch één van de drijfveren is. En de reistijd zoals hierboven genoemd.
Bedenk wel dat meer geld de rest van je problemen niet op gaat lossen. Sterker nog, ga er maar van uit dat als je van 40 naar 36 uur gaat je hetzelfde werk in minder tijd mag gaan doen. Daarnaast lijkt het er ook sterk op dat je bij de huidige werkgever niet mag gaan doen wat je echt wilt gaan doen.

Bedenk dus eens goed waarom je verder bent gaan kijken en of het reeel het is dat je huidige werkgever dit op gaat lossen (je wilt meer geld, minder werkdruk en ook een verandering in je taken)

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Newjersey schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:33:
[...]
Reistijd van 2 uur per dag ga je niet lang volhouden. Ik heb het 2 jaar gedaan en ben toen maar verhuisd voor mijn werk.

Dus dan wordt de vraag eigenlijk: hoe gesteld ben je op jouw huidige woonplaats? Als je bereid bent om te verhuizen, maakt die reistijd natuurlijk minder uit. Dan kun je over een jaar ofzo gewoon die kant op verhuizen.
Omdat ik toch wel een band met mijn werkgever en de klant waar ik voor werk heb opgebouwd. Denk dat dat toch één van de drijfveren is.
Tsja, dan vraag ik me af waarom het niet bespreekbaar is om meer met "de netwerkkant" te doen.

Overigens ben ik dan wel benieuwd naar wat je daarmee bedoelt. In principe doe je dingen omdat ze nodig zijn. De ene situatie vraagt nou eenmaal een andere aanpak dan de andere.

Als de huidige situatie dus niet vraagt om geavanceerdere netwerkapparatuur en oplossingen, hoe wil je dan iemand ervan overtuigen dat het nodig is?

Ik verzin nu even wat, maar ben dus benieuwd wat je probeert te bereiken bij jouw huidige werkgever.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Lethalis schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:44:
[...]

Reistijd van 2 uur per dag ga je niet lang volhouden. Ik heb het 2 jaar gedaan en ben toen maar verhuisd voor mijn werk.
Mietje... ;) Ik heb al jarenlang een enkele reistijd "netto" van 45 tot 60 minuten en door de toegenomen filedruk is dat ondertussen 80 tot 100 minuten geworden. En met jarenlang zou je kunnen zeggen; van begin van de crisis tot nu (dus al 10 jaar).

Ja, je hebt gelijk dat je soms gesloopt uit de auto komt of weeeeeer zit te balen dat je in een file staat of een stoplicht niet meewerkt maar als je wel voldoening uit je werk haalt, de werkgever niet lastig doet over "te laat binnen / te vroeg weg" in sommige gevallen en je ook nog eens goed/voldoende beloond wordt, is een uur reistijd absoluuut geen obstakel.

Het is wel essentieel dat je een goede auto hebt met nadruk op een fantastische stoel; of natuurlijk een OV-reis met zo min mogelijk overstap/aansluitingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:56
Een uur is inderdaad prima te overzien....
Leuk is anders en 5 minuten is een stuk fijner.

Je wilt minder werken, meer verdienen, maar vooral minder werkdruk.

Hoe realistisch is het dat je deze 3 punten bij je huidige werkgever ziet veranderen tov het aanbod van een potentiële nieuwe werkgever.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Bedankt voor alle antwoorden. Maakt mijn keuze weer iets makkelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:37

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik zou eerst voor jezelf heel duidelijk vaststellen waar bij jou de grens ligt wat betreft het wisselen van werkgever....
Je klinkt een beetje alsof je sterk 'aarzelt' om van baan te wisselen, dat kan soms goede gronden hebben, maar ook soms gewoon een karaktertrek zijn van het angst hebben voor een verandering van je bekende omgeving.

Vervolgens zou ik ee duidelijk gesprek aangaan met je direkte verantwoordelijke en daarin heel duidelijk jouw wensen aangeven.
Daarbij kun je ook aangeven dat je zelf een bepaalde keuze wil maken voor je toekomst (ik zou niet letterlijk gan zeggen dat je ergens anders gesolliciteerd hebt en een aanbod hebt, maar wel de onmiskenbare hint geven dat je een eventueel vertrek zeker overweegt)

Er kunnen eigenlijk meerdere dingen dan gebeuren:
A) Je chef begrijpt die hint, en zal jou aangeven dat hij aan je wensen wil proberen te voldoen en jullie gaan daarover dan praten
B) Je chef begrijpt die hint maar gaat er verder niet op in
C) Je chef begrijpt je hints niet en negeert je wensen verder

in zowel B als C zou ik zelf zeggen dat de keuze daar dan weg te gaan eigenlijk je ook voorgegeven wordt, juist een bepaalde wens die je duidelijk aangeeft en dat is dat je door het bedrijf geapprecieerd wodt en er naar je geluisterd wordt blijft dan uit....
Bij zulk een werkgever moet je niet willen blijven.

in geval A is het voral kwestie wat er gebeurt bij de onderhandeling, daarvoor is het belang dat je zelf heel duidelijk je wensen op orde hebt en ook zelf kunt afwegen wat voor jou essentieel is en wat niet...
Zorg ok dat je dat duidelijk aangeeft.
Bv als je korter wil werken maar geen salaris wil opgeven, geef dat duidelijk aan.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:48
Mijn intentie is om 36 uur te gaan werken in plaats van mijn huidige 40 uur.
Als je van 20 naar 60 min enkele reis gaat, kost je dit aan reistijd 80 min extra per dag. Doe dit x 5 en je hebt het over 400 min, dus 6.67 uur. Als je van 40 naar 36 werkbare uren ben je dus wel 4 uur minder op de zaak, echter langer met werk bezig door de extra reistijd.
TIGER79 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:46:
Oftewel, stel dat je met dit aanbod een gesprek aangaat met je huidige werkgever, en deze doet er niets mee wat ga jij dan doen ? Ga je dan in op het aanbod van het andere bedrijf.
Als je dit zeg maar alleen als leverage wilt gebruiken maar eigenlijk helemaal niet weg wilt van je huidige bedrijf (stel leuk werk, of leuke collega's enz enz) dan moet je rekening houden dat een dergelijke move best wel een zou kunnen backfire-en.
Ikzelf heb in dezelfde situatie gezeten en heb gewoon aangekaart dat ik eigenlijk niet per se weg wou maar dat mijn huidige salaris niet meer marktconform was, en dat ik dit, indien gewenst, kon onderbouwenaan de hand van een salarisaanbod van een andere bedrijf. Ik had daarbij een veranderende situatie thuis (kind erbij) waardoor ik het aanbod wel degelijk als een reële keuze zag en dat ik me dan voornamelijk door het economische aspect genoodzaakt zou voelen om een verder fijne organisatie te verlaten. Uiteindelijk hebben we een middenweg gevonden, ik kreeg inderdaad niet het volledige bedrag maar een mooie salarisverhoging van 15% voor minder werkuren (40 naar 36)...
Dus erg herkenbaar en ik heb altijd goede en korte lijnen gehad met onze directeur (bedrijf van 50 man dus iedereen kent elkaar) wat waarschijnlijk ook wel speelt.
Hou wel in je achterhoofd dat je daad bij woord moet houden in het geval je het als een soort van leverage wilt gebruiken en niet gaat krijgen wat je wilt, dus weet zeker dat je wel eens van het andere aanbod gebruik zal moeten maken....
Eens met bovenstaande :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:07
Herkenbaar verhaal.
Momenteel zit ik ook bij een werkgever waar op een gegeven moment de werkdruk toe nam, maar het loon naar mijn mening niet in proportie was.
Werkgever/klanten altijd erg positief over het functioneren.
Vooral het gevoel bij het stuk waarbij je zegt "niet gehoord worden" gaat niet veranderen op het moment dat je een paar tientjes erbij krijgt op je loon.

Ook het gevoel van loyaliteit naar je werkgever en klanten ken ik.

Ikzelf heb toch de stap genomen om verder te gaan kijken en ga 1 mei bij mijn nieuwe werkgever beginnen.
Uiteraard draait het niet enkel om loon, maar het is uiteindelijk wel de reden waarom je werkt.

Maar het gevoel dat je je niet gehoord voelt gaat niet zomaar weg, dus kijk gewoon verder rond maar dan wat dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jckw
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:31
belly89 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 16:25:
[...]

Als je van 20 naar 60 min enkele reis gaat, kost je dit aan reistijd 80 min extra per dag. Doe dit x 5 en je hebt het over 400 min, dus 6.67 uur. Als je van 40 naar 36 werkbare uren ben je dus wel 4 uur minder op de zaak, echter langer met werk bezig door de extra reistijd.

[...]
Dit dus inderdaad. Ik neem aan dat je 36 uur wilt gaan werken om meer vrije tijd te hebben. Met de langere reistijd krijg je effectief minder vrije tijd.
Ik heb eenzelfde situatie gehad waarin ik van 15 minuten fietsen naar 1 uur (excl. files!!!) enkele reis ging. Na ruim een jaar kwam er een kans dicht bij huis langs en nu fiets ik weer 20 minuten. Scheelt me een werkdag (8 uur) aan reistijd iedere week.
(Houdt overigens ook de files in de gaten, mijn sollicitatie gesprekken waren buiten spitstijd dus dan heb je geen last van files, die je in je dagelijkse woon-werk verkeer waarschijnlijk wel hebt.)

There are two types of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:04

Barrycade

Through the...

het liefst meer salaris voor minder werken ipv meer werk voor het zelfde salaris
Wie wil dat niet, meer loon voor minder werk...

Als je meer loon wilt afdwingen bij je huidige werkgever moet je je potentiele nieuwe werkgever niet vragen naar een 36 uurs contract waarin je nu gelijk betaald krijgt als in je huidige 40 uur. Dan moet je vragen wat je daar zou gaan verdienen bij 40. En met dat bedrag naar je huidige werkgever van hé je betaald me 10% minder dan de markt.

4 uur minder werken is dus 10% minder salaris in beginsel. Tenzij je dus onder de markt wordt betaald.

Dat is een heel ander probleem. Als je richting je manager communiceert zoals hier op het forum heb ik wel een idee waarom je kansen niet opgepikt worden. (Ik denk dat ze je hints niet helemaal begrijpen).

Dus je gedachten eens goed op een rijtje zetten, met om te beginnen of de reistijd de enige reden zou zijn om bij je huidige werkgever te blijven. Of dat er wellicht andere zaken zijn die positief uitvallen.
Want je bent om een reden al een keer bij 2 andere bedrijven gaan praten. En je wilde die info gebruiken om salarisverhoging af te gaan dwingen. Bij blijkbaar een bedrijf waar je eigenlijk bij wilt blijven voor de korte reistijd. Of eventueel voor 10% meer salaris (als je baas daarna niet meer naar je om kijkt zoals blijkbaar nu het geval is is die 10% echt niet meer dan een doekje voor het bloeden).

Als mijn medewerkers dit zouden doen weet ik eigenlijk al dat ze geestelijk afscheid hebben genomen van het bedrijf. En er een klein wonder moet gebeuren om de eventuele motivatie en betrokkenheid terug te vinden.

Dus als je je gevoelens op een rijtje hebt: 1:1 aanvragen bij je manager.
Als je wilt aangeven dat je liever de netwerk + security binnen het bedrijf op wil gaan binnen het bedrijf, zou ik niet gaan schermen met ik heb ook al met 2 andere bedrijven gesproken. Want waarom zou je manager dan energie er in gaan stoppen? En dan zal ie qua loon ook niet zo happig zijn.

Dus je moet (zoals hierboven ook gemeld) accepteren dat als je je gesprekken wil gebruiken voor salaris. Je ook te horen krijgt dat je dan dat aanbod maar moet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
jckw schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 17:12:
[...]

Dit dus inderdaad. Ik neem aan dat je 36 uur wilt gaan werken om meer vrije tijd te hebben. Met de langere reistijd krijg je effectief minder vrije tijd.
Ik heb eenzelfde situatie gehad waarin ik van 15 minuten fietsen naar 1 uur (excl. files!!!) enkele reis ging. Na ruim een jaar kwam er een kans dicht bij huis langs en nu fiets ik weer 20 minuten. Scheelt me een werkdag (8 uur) aan reistijd iedere week.
(Houdt overigens ook de files in de gaten, mijn sollicitatie gesprekken waren buiten spitstijd dus dan heb je geen last van files, die je in je dagelijkse woon-werk verkeer waarschijnlijk wel hebt.)
De reden waarom ik minder wil gaan werken is niet per sé vrije tijd, maar een gedeelde opvoeding met mijn vrouw. Dus 1 dag in de week (of in de twee weken) leuke dingen gaan doen met de kleine.

Daarnaast is het aanbod een aardige carrière move waar ik eigenlijk wel op zit te wachten. Meer networking en geen systeembeheer meer (thank god).

Maar mijn keuze is inmiddels een stuk makkelijker geworden. Ik heb zin in vernieuwing. Het reizen zal daar helaas bij horen, maar ik denk dat ik meer voldoening in dat werk ga krijgen dan dat ik nu heb.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Newjersey schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:01:
[...]

Ik kan alleen maar uitgaan van wat je hier in het topic zelf hebt neergezet, maar het klinkt voor mij iig dat je de goede stap hebt gemaakt !

[removed]

Pagina: 1