6- kanaals geluid en dig.geluid vragen.

Pagina: 1
Acties:

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik zie door de bomen het bos niet meer dus heb nu wat branden vraagjes wat betreft 6 kanaals- en dig. geluid

Ik heb nu een SBLive 5.1 geluidskaart en een Videologic Sirocco Crossfire speakerset niet (5.1)

Wat wordt er bedoeld met zeskanaalsgeluid, is dat de 5.1 set dus 5 speakers + 1 sub =6?

Heeft het zin om zes kanaals geluid te gebruiken voor games, wordt dat uberhaupt wel ondersteund in games (zo niet toekomst?)

Ik heb de SBlive nu geinst. voor 4 speakers tijdens inst. bij de win9x drivers.

Dan mijn vraag over digitaal geluid in games, ik heb nu de front- en rearuitgangen van m'n SBLive in de desbetreffende ingangen zitten in m'n versterker 2 verloop stekkers, dus in 4 ingangen op de verstrkersr aangesloten.

Heeft het zin in games zin om de digitale uitgang te gebruiken?
En is dat een kwestie van gewoon een digtaal kabeltje in de (oranje) dig.uitgang van de SBLive te prikken en dan de AC3 LFE van de versterker?
Blijven dan de vorige 4 (input)aansluitingen gewoon zitten?

En wat is eigenlijk LFE?

Niet op voorraad.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 15 juli 2001 15:25 schreef edward2 het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet meer dus heb nu wat branden vraagjes wat betreft 6 kanaals- en dig. geluid

Ik heb nu een SBLive 5.1 geluidskaart en een Videologic Sirocco Crossfire speakerset niet (5.1)

Wat wordt er bedoeld met zeskanaalsgeluid, is dat de 5.1 set dus 5 speakers + 1 sub =6?
Ja
Heeft het zin om zes kanaals geluid te gebruiken voor games, wordt dat uberhaupt wel ondersteund in games (zo niet toekomst?)
Nee, spellen kunnen voor zover ik weet geen AC/3 geluid produceren, omdat dit gewoon ongelooflijk veel processorkracht kost. Nvidia komt met een chipset waarin een geluidskaart zit die dit wel kan doen, maar ik heb nog niets gehoor van spellen die het ondersteunen (gaat vast wel komen).
Heeft het zin in games zin om de digitale uitgang te gebruiken?
Nou, niet echt dus. Spellen ondersteunen geen "real life" Dolby digital. Er zou hooguit een stukje muziek met dolby digital opgenomen kunnen zijn, en daar wordt je nou niet echt wijzer van, vind ik. Liever EAX of A3D.
En is dat een kwestie van gewoon een digtaal kabeltje in de (oranje) dig.uitgang van de SBLive te prikken en dan de AC3 LFE van de versterker?
Blijven dan de vorige 4 (input)aansluitingen gewoon zitten?
Jah, ik denk dat je dan op je speakersetje zou moeten kunnen schakelen tussen de digitale en analoge ingang.
En wat is eigenlijk LFE?
Dat is het subwoofer kanaal, het 5.1e kanaal dus. :P

Low Field Effect.

Ik wil nog even toevoegen dat je alleen wat aan dolby digital hebt, als je DVD's kijkt. Voor de rest helemaal niets. 5.1 is (voorlopig) alleen maar voor films met digitaal geluid (Dolby digital, dus DVD of een hippe DivX (zeldzaam!!)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ok, bedankt voor de duidelijke uitleg :)

Niet op voorraad.

Verwijderd

Volgens mij zit er bij LiveWare 3.0 een optie om Live Surround aan te zetten. Volgens Creative word het 4.1 geluid dan omgezet in iets wat je kunt door sturen naar een dd receiver. Zodat je toch een beetje surround hebt in spellen met een 5.1 set.

Ik heb dit zelf alleen nog nooit geprobeerd.