Nu al een hele tijd aan het klooien:
ik loop vast op de dikgedrukte regel. Dit komt omdat hier gezocht wordt in de kolom waar verwijzingen staan naar een adressentabblad. Het lukt me niet om de find functie "door de verwijzing heen" te laten kijken en te zoeken op de waarde van de verwijzing.
Wanneer ik gewoon de adreswaarde in kolom A invul dan werkt de zoekfunctie wel.
Kortom hoe kan ik de zoekfunctie laten werken als het zoekbereik uit verwijzingen naar cellen bestaat? Mijn vermoeden is dat ik iets niet goed doe met de variabelen definities....
Dim Transporteur As String
Dim finalrow As String
Dim finalrow2 As String
Dim I As Integer
Dim j As Integer
Dim k As Integer
Dim l As Integer
finalrow = Sheets("Voorraadcontracten").Range("A2").End(xlDown).Row 'definieer het aantal nieuwe contracten
finalrow2 = Sheets("SaldoVoorraadcontracten").Range("A2").End(xlDown).Row 'definieer het aantal bestaande transporteurs met een contract
For I = 3 To finalrow
Transporteur = Sheets("Voorraadcontracten").Cells(I, 1)
j = Sheets("SaldoVoorraadcontracten").Range("A:A").Find(Transporteur).Row
l = Sheets("SaldoVoorraadcontracten").Range("A:AA").Find("n/b").Column
ik loop vast op de dikgedrukte regel. Dit komt omdat hier gezocht wordt in de kolom waar verwijzingen staan naar een adressentabblad. Het lukt me niet om de find functie "door de verwijzing heen" te laten kijken en te zoeken op de waarde van de verwijzing.
Wanneer ik gewoon de adreswaarde in kolom A invul dan werkt de zoekfunctie wel.
Kortom hoe kan ik de zoekfunctie laten werken als het zoekbereik uit verwijzingen naar cellen bestaat? Mijn vermoeden is dat ik iets niet goed doe met de variabelen definities....
Dim Transporteur As String
Dim finalrow As String
Dim finalrow2 As String
Dim I As Integer
Dim j As Integer
Dim k As Integer
Dim l As Integer
finalrow = Sheets("Voorraadcontracten").Range("A2").End(xlDown).Row 'definieer het aantal nieuwe contracten
finalrow2 = Sheets("SaldoVoorraadcontracten").Range("A2").End(xlDown).Row 'definieer het aantal bestaande transporteurs met een contract
For I = 3 To finalrow
Transporteur = Sheets("Voorraadcontracten").Cells(I, 1)
j = Sheets("SaldoVoorraadcontracten").Range("A:A").Find(Transporteur).Row
l = Sheets("SaldoVoorraadcontracten").Range("A:AA").Find("n/b").Column