Betaal automaat parkeerplek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-08 04:30
Mijn vraag
Je hebt parkeer plekken die zijn van 21:00 tot 9:00 gratis, overdag is betaald parkeren en maximaal 2 uur achter elkaar.

Nu heb je ook een app, dan kan je van afstand instellen dat je geparkeerd staat daar.

Nu heb ik eigenlijk 2 vragen:
1. Ik heb vandaag mijn wekker gezet 9:00 en betaald voor een kaartje tot 11:00. Niet handig, had liever geslapen tot 11:00.
Achteraf had ik miss gister avond al een kaartje kunnen kopen tot 11:00. Iemand tips?

2. Je mag dus maximaal 2 uur parkeren. Maar je kan na die 2 uur ook weer opnieuw 2 uur betalen. Nadeel is dat je dan weer naar je auto moet lopen. Maar met die app kan je dan toch langer parkeren door alleen even op je telefoon wat aan te klikken na 2 uur?

Alle reacties

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:27

D4NG3R

kiwi

:)

Kan je geen ontheffing/vergunning krijgen voor een redelijk tarief?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Parkmobile, Qpark, Yellowpark ?

Maar als er een 2uurs beleid is, zal dat niet onder "apps" vallen.
2uurs zones zijn vaak drukke plekken met te weinig parkeerplaatsen ( centrum of overlast van bedrijven in de omgeving )

Daarom wordt er een ontmoedigingsbeleid gevoerd, wil je de hele dag staan ?
Prima, dan loop je om de 2uur op en neer ( weinig werkgevers die dat accepteren )
Wil je niet, moet je verder weg gaan staan, OF een duur abo aanschaffen

[ Voor 64% gewijzigd door FreshMaker op 12-04-2018 10:16 ]

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:35
Canon_nl3 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:12:
2. Je mag dus maximaal 2 uur parkeren. Maar je kan na die 2 uur ook weer opnieuw 2 uur betalen. Nadeel is dat je dan weer naar je auto moet lopen. Maar met die app kan je dan toch langer parkeren door alleen even op je telefoon wat aan te klikken na 2 uur?
Je zult volgens mij je auto tussendoor moeten verplaatsen, al rij je maar even het parkeervak uit en er weer in.
Is eigenlijk hetzelfde waarom je bijvoorbeeld geen automatisch draaiende parkeerschijf mag hebben, of de schijf ook niet handmatig mag verzetten zonder deel te nemen aan het verkeer.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:57
Dat iets kan wil niet zeggen dat het mag. Net zoals je een parkeermeter in dit geval niet mag bijvullen. Je moet ook niet raar opkijken als je tegen een boete aanloopt. Parkeerwachten zetten in relevante gebieden wel eens een krijtstreep op band+weg ter ondersteuning om vast te stellen dat de auto er continue geparkeerd was.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mijn vraag
Je hebt parkeer plekken die zijn van 21:00 tot 9:00 gratis, overdag is betaald parkeren en maximaal 2 uur achter elkaar.

Nu heb je ook een app, dan kan je van afstand instellen dat je geparkeerd staat daar.

Nu heb ik eigenlijk 2 vragen:
1. Ik heb vandaag mijn wekker gezet 9:00 en betaald voor een kaartje tot 11:00. Niet handig, had liever geslapen tot 11:00.
Achteraf had ik miss gister avond al een kaartje kunnen kopen tot 11:00. Iemand tips?
Je zou het even goed moeten nakijken / navragen hoe de verschillende apps daar mee om gaan, maar het kan prima zijn dat je gewoon gisterenavond een parkeeractie had kunnen starten en die door laten lopen en dan tegen 11:00u stoppen. Waarbij de app zelf bijhoudt dat er alleen van 9-11 betaald moet worden.
Dat kan wel geloof ik (tenzij ze dat tegenwoordig hebben aangepast, ik heb al een poosje niet meer in dergelijke zones geparkeerd), maar mag uiteraard niet en je loopt dus het risico dat de controleurs alsnog vaststellen dat je daar meer dan 2 uur gestaan hebt en gewoon een boete uitschrijven.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-08 04:30
Aha, de auto staat gewoon in straat, dus niet dat ik een poortje door moet rijden. Ik heb de app niet en parkeer bijna nooit betaald (omdat dat in onze eigen plaats niet is).

Maar waarschijnlijk zal die app dus niet werken op dit gebied.

Zal zo nog 1x naar die automaat toe lopen en betalen voor 2 uur. Daarna met gierende banden weg uit zo’n betaald gebied. Niet handig.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die apps werken prima in dergelijke zones. Als er op die betaalpaal zo'n zone nummer voor mobiel betalen staat, werken de apps ook.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:52
Ik heb wel eens geparkeerd in een gebied waarbij je via de app niet direct weer een parkeeractie kan starten. Dit is niet overal zo.

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:09

empy

Rijdt rondjes

ALs je volgens de APV maximaal 2 uur geparkeerd mag staan, zal de app blokkeren en aangeven dat een parkeeractie starten niet mogelijk is. Pas na 2 uur mag jij met dat kenteken dan weer een actie instarten.

Je kan volgens mij wel vooraf al een parkeeractie starten, die blijft lopen tot het niet meer kan/mag, of tot een zelf ingestelde eindtijd als ik mij niet vergis.

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-10 15:40
Terugkomend op je eerste vraag, parkeerwachters snappen sommige praktijken wel.
Ik kan bij mijn studentenkamer ook niet gratis parkeren (betaald 9:00-21:00). Als ik met vrienden op stap wil dan kopen we wel eens 2 dagkaartjes en leggen deze in de auto. De parkeerwachters snappen in dat geval dat je voor twee dagen betaalt en zullen geen boete uitschrijven.
Je kan dus de avond van tevoren al een kaartje kopen.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-11 10:14
Toen ik nog in betaald gebied woonde kon ik 's avonds betalen voor een kaartje dat pas de volgende ochtend begon te tellen.

De maximale parkeerduur is niet van toepassing op tijden dat je niet hoeft te betalen. Of er moet ook nog een blauwe zone zijn :').

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:06
shadvet schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:19:
Terugkomend op je eerste vraag, parkeerwachters snappen sommige praktijken wel.
Ik kan bij mijn studentenkamer ook niet gratis parkeren (betaald 9:00-21:00). Als ik met vrienden op stap wil dan kopen we wel eens 2 dagkaartjes en leggen deze in de auto. De parkeerwachters snappen in dat geval dat je voor twee dagen betaalt en zullen geen boete uitschrijven.
Je kan dus de avond van tevoren al een kaartje kopen.
Kun je dan niet beter een vergunning regelen?

• shadvet
Marcel Br schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:42:
[...]

Kun je dan niet beter een vergunning regelen?
Een vergunning kost hier 30 euro per maand.
Op zich wel betaalbaar, maar aangezien ik zelf geen auto heb, is dit voor mij niet de moeite waard. (arme student :P )
Ook staat er blijkbaar een wachttijd van twee maanden voor.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:59

Mad-Matt

TheDoctor#2181

shadvet schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:18:
[...]

Een vergunning kost hier 30 euro per maand.
Op zich wel betaalbaar, maar aangezien ik zelf geen auto heb, is dit voor mij niet de moeite waard. (arme student :P )
Ook staat er blijkbaar een wachttijd van twee maanden voor.
Tijd zat dus om een auto uit te zoeken ;)

Wel een k*t probleem. Maar ik denk dat een belletje naar een Parkmobile, Parkline, Yellowbrick ofzo je direct antwoorden oplevert.
Parkline kan ik bijvoorbeeld gewoon door laten lopen ook al valt dat buiten het betaald-parkeer tijdvak. Dan rekent hij netjes af tot de eindtijd en de rest is dus gratis. Verwacht dat dit andersom ook werkt, instellen in de vrij-parkeerperiode en uit zetten in de betaal-periode.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:56
Al zou het kunnen met de app, wanneer er gehandhaafd wordt met kentekenscanners kan men zien dat de auto niet verplaatst is en zou je een boete kunnen krijgen ondanks dat je betaald hebt. Of het echt zo geprogrammeerd wordt durf ik niet te zeggen, daarnaast is het de vraag of dit wel een belastingfeit is waarvoor je een naheffing kunt krijgen, of dat het een muldergedraging is waarvoor je middels een ander traject een beschikking krijgt. Die laatste optie zal lastiger te realiseren zijn voor de gemeentelijk belastinginspecteur.

• shadvet
Mad-Matt schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:47:
[...]

Tijd zat dus om een auto uit te zoeken ;)
Tijd is het probleem niet, maar aangezien ik nog studeer en makkelijk overal kan komen zonder auto, is het mij het geld niet waard.

Pagina: 1