Mijn vraag:
Recent heb ik een overstap gemaakt naar het lokaal ontwikkelen. Hiervoor gebruiken wij een WAMP server. Echter is dit nogal traag ( ook na optimalisatie stappen ).
1. Ik heb zitten kijken naar een virtualisatie stap (docker). Hierin een joomla installatie gedraaid en dit is echt een stuk sneller dan WAMP, Echter is dit nogal complex en vereist nogal wat kennis van virtualisatie.
2. Ook is een overweging om over te stappen op Linux als OS zodat je Apache & PHP native kan draaien.
3. Wamp nog meer proberen te optimaliseren.
4. Lokaal een Development server opzetten met meer power dan een laptop.
5. Meer geheugen in mijn laptop?
Eigenlijk heb ik twee vragen:
Wat gebruiken jullie?
Wat raden jullie aan om in te verdiepen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wamp server (nieuwste versie met PHP 7)
Windows 10 Pro
HP elitebook 850 G4
Intel Core I7-7500U @ 2.9 GHz
8 GB ram
Intel SSD
Ik maak vooral Joomla websites, dit is goed werkbaar op Wamp, Echter is het voor magento shops te traag om dit lokaal te draaien.
Recent heb ik een overstap gemaakt naar het lokaal ontwikkelen. Hiervoor gebruiken wij een WAMP server. Echter is dit nogal traag ( ook na optimalisatie stappen ).
1. Ik heb zitten kijken naar een virtualisatie stap (docker). Hierin een joomla installatie gedraaid en dit is echt een stuk sneller dan WAMP, Echter is dit nogal complex en vereist nogal wat kennis van virtualisatie.
2. Ook is een overweging om over te stappen op Linux als OS zodat je Apache & PHP native kan draaien.
3. Wamp nog meer proberen te optimaliseren.
4. Lokaal een Development server opzetten met meer power dan een laptop.
5. Meer geheugen in mijn laptop?
Eigenlijk heb ik twee vragen:
Wat gebruiken jullie?
Wat raden jullie aan om in te verdiepen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wamp server (nieuwste versie met PHP 7)
Windows 10 Pro
HP elitebook 850 G4
Intel Core I7-7500U @ 2.9 GHz
8 GB ram
Intel SSD
Ik maak vooral Joomla websites, dit is goed werkbaar op Wamp, Echter is het voor magento shops te traag om dit lokaal te draaien.
[ Voor 17% gewijzigd door Sporedd op 12-04-2018 10:22 ]
Don't trust an atom, they make up everything.