All-in-one cd/stream/versterker systeem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microcuts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:20
Ik zoek een?
Een all-in-one cd/stream/amp systeem voor high end speakers: Focal 926 of soortgelijk.

Eisen:
- Versterker die grotere zuilspeakers aan kan
- Airplay ondersteuning
- CD speler
- Ten minste twee digitale inputs voor future proofing
- Compact en mooie looks
- Bluetooth, Chromecast, Spotify (optioneel)
- Mogelijkheid tot uitbreiding 5.1 (optioneel)
- Radio (optioneel)

Wat is je budget?
Ik hoop op maximaal €1k.

Wat heb je zelf al gevonden?
- Marantz Melody M-CR611
- Denon CEOL N9
- Denon DRA 100
- Bluesound Powernode 2 geen cd/airplay
- Naim Uniti Star _/-\o_ maar die prijs 8)7

Welke vragen heb je hier nog over?
Over de eerste drie opties twijfel ik of die wel zulke speakers kunnen hebben. Die laatste is het perfecte overcomplete voorbeeld waar ik van ga kwijlen, maar dan liefst voor een iets vriendelijker prijsje :).

Hebben jullie meer voorbeelden van dit soort systemen? Is all-in-one überhaupt wel een goede keus? Iemand hier die zoiets gebruikt?

[ Voor 4% gewijzigd door microcuts op 12-04-2018 10:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

microcuts schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:08:
...
Versterker die grotere zuilspeakers aan kan
....
Over de eerste drie opties twijfel ik of die wel zulke speakers kunnen hebben.
Waarom niet? Formaat van de speakers zegt niets over hoe lastig deze aan zijn te sturen. Zeker met de hedendaagse speakers met een gevoeligheid van rond de 90 dB en geen extreme dippen in de weerstand moet elke versterker voldoende vermogen kunnen leveren om een huiskamer genoeg te vullen. Vermogen zou het laatste zijn waar ik op zou letten.

Edit:
De uitbreiding tot 5.1 heeft zo te zien geen één van je opties. Ik ken zo ook geen apparaten met een CD speler en 5.1 uitgang. CD is in 99,99% van de gevallen stereo dus zal een dergelijk device al snel 2.0 zijn en met wat geluk 2.1. Ik denk dat je dan eerder naar een Blu-rayspeler met ingebouwde amp moet kijken. Daar zijn er tussen de kant en klare setjes van LG, Samsung, Sony, er cetera genoeg van maar niet met de eisen die jij verder stelt. Denon had ooit de Denon S-5BD wat dan een kandidaat geweest zou zijn. Alleen missen daar de hedendaagse streamingdiensten op. Maar gelukkig ken ik niet het hele assortiment van elk merk uit mijn hoofd dus misschien is er nog iemand die wat weet.

[ Voor 46% gewijzigd door FeaR op 11-04-2018 23:27 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microcuts
Zelfs N9 zou je dus vertrouwen met speakers als genoemde? Ik betwijfelde of er in zo'n compact kastje vol met cd/dac/amp/wifi/etc een degelijk genoeg versterker circuit en voeding past, niet zo gek toch?

5.1 is volledig optioneel en verwacht ik ook niet te vinden.
Edit: Dit is anders toch een mooi ding. Helaas alleen met bluetooth streaming.

[ Voor 37% gewijzigd door microcuts op 11-04-2018 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Klasse D versterkers hoeven zo groot niet te zijn en passen met gemak in zo'n kastje. Een NAD D3020 staat ook hoog aangeschreven als het gaat om compacte versterkers (geen CD-speler dus niets voor jou). De Denon claimt 2 x 65 Watt te doen. Nu staat er niet bij hoe dat gemeten is dus het kan iets te positief zijn. Maar al zou je 2 x 30 Watt overhouden ga je met een Focal met een gevoeligheid van 91,5 dB meer dan genoeg volume halen voor de gemiddelde woonkamer.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Eigenlijk zoek je een soort van nieuwere versie van Denon Cara. Ik denk dat er niet veel zijn omdat het geen grote afzetmarkt is.
Ik zou gewoon kijken naar een goede receiver en dan een tweedehandse CD/DVD/BD speler zoeken of alle CD’s gewoon rippen naar een USB schijf/NAS.

[ Voor 12% gewijzigd door |sWORDs| op 11-04-2018 23:52 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microcuts
Bedankt voor deze info FeaR, blijft gevoelsmatig toch spannend om met zo'n goedkoop compact kastje mooie speakers aan te drijven 8)7

Laten we de 5.1 mogelijkheid even vergeten. Een losse CD speler zou ik ook nog wel mee kunnen leven, als ik hier een mooi apparaat voor terug krijg.

[ Voor 31% gewijzigd door microcuts op 11-04-2018 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

microcuts schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:52:
Bedankt voor deze info FeaR, blijft gevoelsmatig toch spannend om met zo'n goedkoop compact kastje mooie speakers aan te drijven 8)7

Laten we de 5.1 mogelijkheid even vergeten. Een losse CD speler zou ik ook nog wel mee kunnen leven, als ik hier een mooi apparaat voor terug krijg.
pricewatch: Denon AVR-X3400H
pricewatch: Denon AVR-X4400H Zwart
pricewatch: Marantz NR1608 Zwart

Yamaha en Onkyo hebben ook all in one spelers.

[ Voor 20% gewijzigd door |sWORDs| op 12-04-2018 00:12 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zou bijna zeggen, kijk naast de suggestie van een NAD D3020 ook naar de Marantz HD-AMP1 i.c.m. een HD-CD1. Al is die combinatie alles behalve in de buurt van je budget. Compact, maar je moet daarbij wel inleveren op 'digitale streaming bronnen', zoals Airplay, Spotify ed.

Nog een fabrikant die ik tegen kwam en sluit misschien meer aan bij je wensen:
http://www.novafidelity.co.uk/ / http://www.cocktailaudio.com/

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microcuts
@|sWORDs| Zonder cd speler zit je weer snel bij de standaard receivers inderdaad.

@rlkz Mooie amps inderdaad, maar zit dan ik wel weer met een los streaming apparaat en cd speler. Dan ben je de gebruikservaring van all-in-one weer kwijt.
Die Novafidelity/Cocktail X12 is interessant! Helaas is de software die er op draait volgens de reviews niet al te best.

Ik denk dat ik gewoon eens een Denon/Marantz all in one ga uitproberen. Als dat niet bevalt moet ik toch maar aan de dikke receiver bak met losse cd speler geloven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 11:02

Tortelli

mixing gas and haulin ass

http://www.arcam.co.uk/pr...c-System,solomusic-cs.htm
Versterker, streaming en CD speler in 1, kortom al je wensen in een (wel relatief dure) verpakking.

Weet niet helemaal zeker of de Arcam ook Spotify Connect ondersteund, de recievers (AVR550, AVR850) doen dit iig wel.

Arcam heeft ook nog een movie versie met 2.1 of 5.1 mogelijkheid. HDMI versie is wel verouderd (1.4, dus geen HDR of 4k @ 60Hz).
http://www.arcam.co.uk/pr...vie-System,solomovie2.htm
http://www.arcam.co.uk/pr...ovie-System,solomovie.htm

Toen mijn broer 1,5 jaar geleden zijn hifi spullen kocht hebben we gekeken naar de Naim, echter was die toen (nog lang) niet leverbaar, en het model wat hij wilde koste bijna €5k :D. Uiteindelijk een Cambridge Audio versterker en streamer gekocht. Oude CD speler heeft hij nog, echter niet aangesloten omdat het toch niet meer gebruikt wordt.

[ Voor 105% gewijzigd door Tortelli op 12-04-2018 12:15 ]

Pagina: 1