webserver niet te bereiken

Pagina: 1
Acties:

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 09:42
Ik heb hier een superkale webserver draaien.
Er staat op:

Windows 2000 prof.
IIS 5

Meer eigenlijk niet.
Er draaide ook nog winroute ivm met een werkstation. Vanaf dit werkstation kon ik gewoon mijn server bereiken 'buitenom' door het intikken van mijn Chello IP-adres. geen probleem. Als ik dit ergens anders probeer (op werk of bij kennis met inbelverbinding) krijg ik 'server not found'
Met een vriend heb ik al gecheckt of het uitzetten van winroute resultaten gaf, maar helaas..
Iemand ideeen? :'(

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jawel, poort 80 poortmappen in winroute.

Meer info: [topic=184484]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/got/portmapwinroute.jpg

Uiteraard bij Listen IP je Public IP instellen ;)

Owkee, en nu andersom.

Ik heb een webserver die prima van buitenaf te benaderen is, maar niet van binnenuit.
Niet op extern IP, niet op hostname (DynDNS).

Bel ik apart in met een client (en dus niet via NAT/LAN) dan werkt het keurig?

DNS van ISP is bij de clients ingevuld en werkt allemaal prima (anders had ik dit ook niet kenne poste toch? :P )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• winand
en wat is bij jou dan die 192.168.0.2 en 192.168.0.4 ?
twee interne werkstations?

• winand
En is het niet zo, dat ie het zowieso moet doen, als ik winroute gewoon helemaal uit zet? :?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Kan je je IP nr wel pingen vanaf het net..??
Als die IIS server goed werkt en je hebt de poort 80 open gezet, dan zou het moeten werken (ook zonder winroute idd!).
Is het ook niet zo dat dat portmappen alleen moet voor clients?? Met sygate hoef je iig alleen portmapregeltjes te maken als je dingen op clients wil gaan doen; op de server moet alles het sowiso al doen!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Ik weet niet hoe het bij chello is geregeld maar bij sonera/quicknet worden alle poorten onder de 1024 geblokt door het kabelmodem. Oplossing hiervoor is dus de webserver op een poort boven de 1024 te laten draaien.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Op maandag 16 juli 2001 11:59 schreef bolluh het volgende:
Ik weet niet hoe het bij chello is geregeld maar bij sonera/quicknet worden alle poorten onder de 1024 geblokt door het kabelmodem. Oplossing hiervoor is dus de webserver op een poort boven de 1024 te laten draaien.
Bij Chello (hier dan) is niks geblockt. Mn FTP draait gewoon op 21 en webserver op 80. Geen probleem, ook vanaf overal te bereiken.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op maandag 16 juli 2001 12:03 schreef Gerco het volgende:

[..]

Bij Chello (hier dan) is niks geblockt. Mn FTP draait gewoon op 21 en webserver op 80. Geen probleem, ook vanaf overal te bereiken.
Same here..alles werkt OK op elke poort... Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooits iets gehoord over het blocken van de lage poortreeks... Dat zou nl ook betekenen dat je een aantal spelen niet kan spelen!

Wees consequent, maar niet altijd

• winand
Het werkt!
Ik had die poortmapping ingesteld, ik weet niet of het daar aan gelegen heeft, want zonder winroute deed ie eerst ook niks. Maargoed, ik ben tevreden ;)

Verwijderd

He BackSlash32, in de helpfile van Winroute staat dat je je host file moet aanpassen.
Heb ik ook gedaan en alles werkt perfect.

Het is inderdaad zo dat Sonera o.a. poort 80 en 21 blocked voor inkomend verkeer. No problemo! Mijn DNS servers verwijzen standaard naar poort 8080 en Winroute luisterd naar 8080 en zet deze intern weer om naar 80. Nu alleen nog de upload snelheid, is maar +/- 6Kb ;(
Pagina: 1