Vraag

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-10 13:31
Hoi iedereen,

De tablet van mijn vrouw lijkt overleden. Ze had een Samsung Note 10.1 2014 PM-600. De tablet was vanaf dag 1 eigenlijk al teleurstellend. Te traag en veel te veel bloatware.

We zijn aan het kijken voor een alternatief en het liefst willen wij geen Samsung meer. Helaas zijn er haast geen andere merken meer die zich bezig houden met tablets met wat serieuze specs.

De tab S3 lijkt toch wel de Android tablet van het moment. Zijn er geen alternatieven? Wij zijn beiden Oneplus gebruikers, dus voor een goed Chinees merk zijn wij niet bang. ;-)

Huawei M5 is een mogelijkheid, maar ik twijfel of de Hisilicon Kirin 960 wel wat is.

Eisen:
- rappe cpu/gpu voor de meest recente games en toekomst.
- voldoende geheugen, minimaal 4gb
- 9.7" of groter
- onder €500 zou mooi zijn

Alle reacties

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:58
Ik denk dat er op dit moment geen tablet in de buurt komt van de nieuwe iPad van Apple.
Qua prijs, snelle CPU/GPU, hoeveelheid geschikte apps, future proof etc.

Maar als ik je post zo lees zoek je denk ik vooral een Android tablet. Ik heb de afgelopen tijd weinig interessante ontwikkelingen gezien op het gebied van Android tablets.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:54
Die Huawei M5 schijnt best rap te zijn maar heeft toch wel wat minpunten.
Zo ontbreekt Netflix HD ondersteuning, werkt de Ziggo app niet (goed), ontbreekt jammer genoeg een 3.5mm audio aansluiting en (wat ik ook wel belangrijk vindt) geen OLED scherm.

Het is momenteel helaas erg karig met goede android tablets. De S3 is denk ik inderdaad het beste wat er te krijgen is en die is ook al weer oud (en veel te duur).
Ik wacht zelf ook al heel lang op een goede vervanger van mijn Tab S dus ik snap je probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door Arjant2 op 12-04-2018 08:31 ]

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:58
Ik heb zelf de S2 en voor m'n werk vorige week de S3 in handen gehad. Als je het hebt over toekomstproof zit je voorlopig met die S3 wel aardig goed. Maargoed, het is wel Samsung. Dus of het ding over 2 jaar nog updates krijgt is nog maar te betwijfelen. En ik vind de S3 echt way overpriced. 600 euro voor een tablet... maar snel is die wel.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-11 15:25

Croga

The Unreasonable Man

Ik heb vorig jaar voor het zelfde dilemma gestaan.... Daar kwam een zeer teleurstellende conclusie uit;

Als je een moderne tablet wilt zul je aan de iPad moeten. Er is geen enkele Android tablet die ook maar enigszins moderne specs heeft.
Aan de andere kant is iOS, naar mijn mening, absoluut ongeschikt voor zakelijk gebruik :-(

Ik heb er uiteindelijk voor gekozen een S3 aan te schaffen voor zakelijk gebruik en een iPad (2017) voor minder zakelijk gebruik.... Ik heb nog geen spijt van deze keuze; het leert je vooral heel veel over de verschillen tussen iOS en Android (bijvoorbeeld dat Android véél feature-rijker is maar dat die features relatief instabiel zijn terwijl iOS altijd op dezelfde manier fout gaat :-D)

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-11 11:28

WCA

Er is geen enkele tablet die geleverd wordt met de nieuwste versie van Android op het moment, zeer triest.

Als je een tablet wil die even meekan, kan je niet echt om Apple of Microsoft heen. Apple is hierin waarschijnlijk het interessantste met de 2018 iPad.

Share and Enjoy!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

pricewatch: Huawei MediaPad M5 (10.8'') Grijs mediapad met oreo zeer intressant.

Verwijderd

de note al geprobeerd te rooten en opnieuw in te stellen ??

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:54
Zoals ik hier boven ook al besproken heb zitten er toch nog wel flinke haken en ogen aan die Huawei. Als mediatablet niet heel interessant voorlopig. Wil je er alleen spelletjes op spelen en wat internetten is hij prima.
Zie hier ervaringen en dissussie topic: [Huawei MediaPad M5-Serie] Ervaringen & Discussie

[ Voor 17% gewijzigd door Arjant2 op 12-04-2018 10:29 ]

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-10 13:31
Dank voor alle reacties. Mijn vrouw wil geen iPad omdat al haar spellen (en progressie) op Android staan.

Ik zal kijken of ik de Note toch maar ga oplappen. Nieuwe accu er in en een andere rom er op zetten.

Bedankt voor alle reacties. Het is jammer om te lezen dat de tablet markt wordt gedomineerd door Samsung en Apple. Huawei probeert het gelukkig wel, maar pakt het dan zo onhandig aan dat het ook geen reëel alternatief is.

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-11 07:07

DJVG

Gewoon DJVG

Moet zeggen dat ik de Lenovo Tab 4 10 Plus (https://www3.lenovo.com/u...ovo-TB-X704/p/ZZITZTATB1X) interessant vind hier in de US. Wordt geleverd met Android 7.1 (nog geen 8 ). Maar ziet er tot nu toe het beste uit wat ik heb kunnen vinden. Ook ik loop tegen dezelfde problemen aan die hier al eerder genoemd zijn, veel keus is er niet.

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Verwijderd

Snap niet zo goed wat een gezeur over de nieuwste android versies dat maakt werkelijk geen enkel verschil het is geen serieus verschil zoals windows 7 of 10 wat wel werkelijk op totaal alle punten is verbeterd... Lijkt me belangrjjker dat je een gezond goed werkend ram geheugen hebt met een hd beeldscherm een voldoende opslag ruimte.... Of je moet met je toestel het nieuwste systeem van nasa bedienen voor de satalieten dan snap ik het enigzins.... De nieuwe android versies xijn er puur om weer overstag te gaan een nieuwe weer te kopen

• WCA

WCA

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 18:09:
Snap niet zo goed wat een gezeur over de nieuwste android versies dat maakt werkelijk geen enkel verschil het is geen serieus verschil zoals windows 7 of 10 wat wel werkelijk op totaal alle punten is verbeterd... Lijkt me belangrjjker dat je een gezond goed werkend ram geheugen hebt met een hd beeldscherm een voldoende opslag ruimte.... Of je moet met je toestel het nieuwste systeem van nasa bedienen voor de satalieten dan snap ik het enigzins.... De nieuwe android versies xijn er puur om weer overstag te gaan een nieuwe weer te kopen
En beveiligingsupdates zijn compleet onbelangrijke en irrelevant? Want die krijgen die apparaten ook niet bepaald regelmatig. De android tabletmarkt is relatief dood, fabrikanten steken er niet echt geld meer in.

Share and Enjoy!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik heb een lenovo tablet gehaald, 150,- gebruik hem nu een maandje we hebben hier meerdere samsung(s) door samenloop van omstandigheden (paar gekregen) en een ipad air.

Apple = na x tijd ben je gewoon software loos want apple ontzegt je toegang tot de store.. (komt het op neer)

Betreft Android, ga niet te goedkoop of merkloos dit heeft meer te maken met "performance" en bv gebroken glas herstel...
Samsung is erg veel bloatware inderdaad maar afhankelijk van je wensen/eisen hoeft dat niet erg hinderlijk te zijn.

Ik vind over het algemeen dat de ontwikkeling van android stil staat, kijk anders wat je applicaties die speelt/doet een beetje vereisen aan specificaties en probeer daar boven te blijven in je keuze .. het kan best zijn dat 150,- voldoende is dan maar over een jaar of 2 jaar een nieuwe aanschaf toch ?

Tja vanalles

• WCA

WCA

vso schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 00:23:

Apple = na x tijd ben je gewoon software loos want apple ontzegt je toegang tot de store.. (komt het op neer)
Dat is niet de normale gang van zaken, en moet voor niemand een reden zijn om er geen te kopen.

Share and Enjoy!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:56
vso schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 00:23:
Wat bedoel je hiermee? Ik kan deze bewering totaal niet plaatsen.

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:56
RobbieN schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:52:
Dank voor alle reacties. Mijn vrouw wil geen iPad omdat al haar spellen (en progressie) op Android staan.
Ik speel maar 1 spelletje op mijn iPad, dus ik ben niet echt deskundig op dat gebied, maar mijn progressie in dat spelletje is gekoppeld aan een Google play account. Ik had namelijk een paar jaar geleden een Android tablet. Dit zal toch wel voor meer spelletjes zo geregeld zijn?

• vso
  • Niet online

vso

tja...

upje schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 07:25:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Ik kan deze bewering totaal niet plaatsen.
dat je apple ipad/ipod/iphone na x tijd onbruikbaar is wegens geen apps meer in de store beschikbaar

Tja vanalles

• WCA

WCA

vso schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 11:19:
[...]

dat je apple ipad/ipod/iphone na x tijd onbruikbaar is wegens geen apps meer in de store beschikbaar
En Android apps hebben geen minimum software versie?

Wat een onzin reden om zoiets af te raden zeg

Share and Enjoy!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 21:47
Sommige spelletjes kan je aan een Facebook account koppelen en dan alsnog cross platform omzetten.

Maar high end android tablets zijn inderdaad zeldzaam aan het worden. Misschien een Samsung tab s2? Stuk goedkoper en voldoet prima voor internet, spelletjes en filmpjes kijken.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

GreNade schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:00:
[...]

En Android apps hebben geen minimum software versie?

Wat een onzin reden om zoiets af te raden zeg
Helemaal mee eens helaas is het wel realiteit ..ik kan oude ipad's en ipods gewoon wegmikken.

Android nah nog niet gemerkt, maar ja dat is linux wat nog op een broodrooster draait .. dus ..

Tja vanalles

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Zullen we de iOS vs. Android discussie laten voor wat het is? En weer ontopic advies geven aan de TS?

Verwijderd

Als je niet bang bent voor Chineze makelij dan zou je hier eens kunnen kijken m.b.t een vergelijking van alternatieve tablet merken: https://www.kimovil.com/en/tablets
Pagina: 1