Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Experiabox V10 apparaat alleen lantoegang geven.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Antonv9
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 14:43
Mijn vraag

Hoe kan ik de experiabox internet toegang ontzeggen maar wel lantoegang verlenen aan een gekoppeld apparaat.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

- experiabox V10
- besder ip camera's
- besder NVR
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- gegoogeld.
...

Ik heb NLEx internet icm een experiabox V10. Ik heb uit China een nvr en ip camera's laten komen. De installatie was zo klaar en het werkt perfect. De nvr zit bekabeld op de experiabox aangesloten. Remote beelden bekijken is voor mij niet van belang maar mijn privacy wel.

Ik zou graag mijn experiabox zo willen instellen dat mijn NVR wel toegang tot het LAN netwerk krijgt maar niet tot het internet. Heb voor mijn gevoel alle pagina's in de webinterface van de experiabox al bekeken maar nog niet kunnen vinden waar ik dat kan instellen. Wie kan mij vertellen hoe ik dit kan doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Antonv9 op 11-04-2018 20:27 ]

Alle reacties

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Statisch IP toekennen zonder default gateway en DNS?

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 11-04-2018 20:27 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:58
Als je die nvr niet portforward dan blijft toch al standaard in je lan?

Cloud ☁️

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

HKLM_ schreef op woensdag 11 april 2018 @ 20:28:
Als je die nvr niet portforward dan blijft toch al standaard in je lan?
Dan kan het apparaat nog wel naar buiten babbelen met het internet, dat is volgens mij wat TS wil voorkomen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-11 14:37
Soms gaan die nvr's zonder poortforward naar buiten. Bij mij thuis wel. Hoefde er geen poort voot open te zetten. Maarkt waarschijnlijk verbinding met een webserver. Anders een apart gescheiden lan netwerk maken voor alleen de camera's

• Antonv9
Ik hoefde er inderdaad geen poort voor te openen. Hij is te benaderen via de XMEye app. Dus wie weet wat voor Chinees er mee kan kijken...

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-11 14:37
Antonv9 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 20:41:
Ik hoefde er inderdaad geen poort voor te openen. Hij is te benaderen via de XMEye app. Dus wie weet wat voor Chinees er mee kan kijken...
Als je het standaard wachtwoord gebruikt , kan iedereen die de app gebruikt en jou serienummer heeft naar je beelden kijken. Zo kan ik met mijn chinese app door andere serienummers in te vullen bij duizende camera's in china kijken die het standaard wachtwoord gebeuiken. Geeft wel leuke verassingen soms. Heb ook al maanden via die app een camera gericht op een chinese gynaecologenstoel waar ik door het standaard wachtwoord bij kan....... nu nog wachten op patienten.....

[ Voor 16% gewijzigd door vincedd op 13-04-2018 13:14 ]

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
En als je UPnP uitzet?

Verwijderd

Ik zou het IP adres handmatig invullen en een niet bestaand gateway opgeven. Ook dummy DNS server invullen.

Door die fake gateway, weet de NVR niet hoe hij `naar buiten` moet gaan. Ik denk dat je app het wél lokaal ziet, want daar is de gateway niet nodig, want je zit in hetzelfde LAN IP range.

• C0okiejar
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:55

C0okiejar

Ik weet dat ik niks weet.

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:46:
Ik zou het IP adres handmatig invullen en een niet bestaand gateway opgeven. Ook dummy DNS server invullen.

Door die fake gateway, weet de NVR niet hoe hij `naar buiten` moet gaan. Ik denk dat je app het wél lokaal ziet, want daar is de gateway niet nodig, want je zit in hetzelfde LAN IP range.
Meestal kan je met zulke apparaten alleen verplicht via de cloud verbinding verbinden. Dan kan je dus ook niet lokaal via de app kijken tenzij je expliciet via IP kan verbinden.

Als je gateway 192.168.2.1 is vul je bij die camera gewoon iets anders in bijv: 192.168.2.222

[ Voor 76% gewijzigd door C0okiejar op 14-04-2018 09:37 ]

• Antonv9
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:46:

This did the trick... de nvr is nu niet meer te benaderen met de app! (Buiten het bereik van mijn netwerk). DNS heb ik in het netwerk menu van de NVR leeg gelaten. De Gateway moest ik verplicht iets in dezelfde range invullen dus maar een willekeurig niet gebruikt ip voor ingevuld.

Volgens mij zijn de mogelijkheden van de experiabox te ver ingeperkt door KPN om dit in te stellen. Bedankt voor de input allemaal...

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:35
@Antonv9 mooi dat het in ieder geval al werkt :)
Maar zit er mogelijk nog iets van IP-filtering op de V10?
Dit gebruik ik (bij m'n ouders) thuis namelijk voor de wifi printer.. vast IP-adres gegeven en IP-filtering ingesteld, zodat deze niet naar buiten kan connecten.
Zal vermoedelijk ergens onder geavanceerde instellingen of firewall instellingen staan ;)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Pagina: 1