27ud59-B 27 inch IPS 4k monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik wil een 4k IPS monitor kopen. Ik denk dat ik voor de 27ud59-b (pricewatch: LG 27UD59-B Zwart ga. 4k IPS en de voorgangers hebben goede reviews: (pricewatch: LG 27UD58 Zwart

Ik kan alleen nergens verschillen terug vinden en tweakers heeft nog geen review over deze monitor. Op internet vind ik wat reviews maar volgens mij vooral money reviews. Wat denken jullie?

Ik wil hem graag gebruiken in een triple monitor setup. 24 inch 27 4k, 24 inch.

En ga ik HDR erg missen? Dat heeft deze monitor niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Tennisbal op 11-04-2018 19:49 ]

Alle reacties

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 22:39
LG doet graag aan refreshes. Zo is de 27UD59-B een refresh van de 27UD59, en is de 27UD59 weer een refresh van de 27UD58-B. Ik ga er vanuit dat aan reviews over deze, zoals bijvoorbeeld onderstaande van de buren, nog steeds prima toepasbaar zijn. Prima monitor, maar natuurlijk wel iets minder dan de concurrenten voor de dubbele prijs. Dit zit dan deels in vrij lange responstijden (waar in deze orde grootte helemaal niemand iets van merkt maar vertel dat eens aan zo'n 1337gamerpuistenkop) en deels in iets mindere kleurweergave. De kleurweergave is normaal gesproken nog steeds een flinke verbetering t.o.v. TN, maar als je professioneel plaatjes maakt kun je beter een paar honderd meer uitgeven.

Ik neem aan dat die 24" geen 4k zijn, zodat je geen problemen met aansturing krijgt?

HDR heb je vooral nodig wanneer je veel plaatjes maakt die geprint worden (i.e. niet op een monitor afgebeeld). Verder is het lastig te zeggen wat de staat over 5 jaar zal zijn qua gebruik van HDR in bijvoorbeeld games of films.

edit: https://nl.hardware.info/...eview-ips-ultra-hd-koopje

[ Voor 4% gewijzigd door lactaxative op 12-04-2018 09:49 ]

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
lactaxative schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:02:
LG doet graag aan refreshes. Zo is de 27UD59-B een refresh van de 27UD59, en is de 27UD59 weer een refresh van de 27UD58-B. Ik ga er vanuit dat aan reviews over deze, zoals bijvoorbeeld onderstaande van de buren, nog steeds prima toepasbaar zijn. Prima monitor, maar natuurlijk wel iets minder dan de concurrenten voor de dubbele prijs. Dit zit dan deels in vrij lange responstijden (waar in deze orde grootte helemaal niemand iets van merkt maar vertel dat eens aan zo'n 1337gamerpuistenkop) en deels in iets mindere kleurweergave. De kleurweergave is normaal gesproken nog steeds een flinke verbetering t.o.v. TN, maar als je professioneel plaatjes maakt kun je beter een paar honderd meer uitgeven.

Ik neem aan dat die 24" geen 4k zijn, zodat je geen problemen met aansturing krijgt?

HDR heb je vooral nodig wanneer je veel plaatjes maakt die geprint worden (i.e. niet op een monitor afgebeeld). Verder is het lastig te zeggen wat de staat over 5 jaar zal zijn qua gebruik van HDR in bijvoorbeeld games of films.
Ik wil er ook mee gamen, dat kan toch met die die respons tijd? De 24 inch schermen draaien 1920-1200 beide. Ik wil er hackintosh en triple monitor of six monitor setup (als ik mijn 2e gpu werkend krijg in de hackintosh)

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 22:39
Tennisbal schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:18:
[...]

Ik wil er ook mee gamen, dat kan toch met die die respons tijd? De 24 inch schermen draaien 1920-1200 beide. Ik wil er hackintosh en triple monitor of six monitor setup (als ik mijn 2e gpu werkend krijg in de hackintosh)
Ja hoor. Ik was de link hierboven vergeten, die heb ik erin ge-edit. Als ik naar de responstijden kijkt, valt het me zelfs nog mee. Dit zou eventueel wel veranderd kunnen zijn bij revisies, maar zal prima binnen de perken blijven.