Spijkertje in mijn LIDL vegetarische burger?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Th.
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-12-2024

Th.

Ondertitel

Topicstarter
Zoals de titel al zegt: ik was zojuist smakelijk mijn avond maaltijd aan het verorberen toen ik tot mijn verbazing op iets hards beet. Ik probeerde het te pakken met mijn vingers, maar het voorwerp zat nog een stukje vast in de vegetarische hamburger, tussen mijn kiezen. Uiteindelijk kreeg ik het te pakken - een klein deel van mijn hap had ik al doorgeslikt - en zag tot mijn grote verbazing dat het een spijkertje (3 cm) betrof. Hoe komt dat in mijn burger?? :?

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/295wgep.jpg

Wat is een gepaste handeling voor mij in deze? Ik wil hier wel melding van maken; wellicht kunnen ze traceren welke batch het is geweest o.i.d.? Kan ik gewoon wat foto's richting de LIDL sturen of moet ik dit ergens anders melden?

so it goes.

Acties:
  • +67 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:06
Gewoon terug gaan naar de winkel en het melden. Of even Lidl mailen met het verhaal. Verpakking wel even bewaren zodat ze het kunnen checken.

De verpakking klopt in ieder geval wel. Bron van ijzer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:41

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Staat vast op de zak waar je met je klacht heen kunt!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:51

Orac

Ik mis je papa.

Neem contact op met de klantenservice van Lidl, denk ik dan. Ben ik nu raar? 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:07
Het zou bijna niet moeten kunnen gezien alle metaaldetectoren in een productielijn van voedsel, maar uitzonderingen hou je blijkbaar toch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:17

paQ

.Maarten schreef op woensdag 11 april 2018 @ 19:37:
Gewoon terug gaan naar de winkel en het melden.
" ow.. OK... uh.. ik zal het doorgeven"

meh, zou echt niet het pad zijn wat ik zou bewandelen :+
Dit kan serieus gevaar opleveren. Er is niets gebeurt met TS, maar zo;n spijkertje hoort natuurlijk niet in die burgers. Kan zomaar voldoende aanleiding zijn om alles uit de winkel te halen wat op die lijn is geproduceerd.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-04 15:18

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

paQ schreef op woensdag 11 april 2018 @ 19:44:
[...]

" ow.. OK... uh.. ik zal het doorgeven"

meh, zou echt niet het pad zijn wat ik zou bewandelen :+
Dit kan serieus gevaar opleveren. Er is niets gebeurt met TS, maar zo;n spijkertje hoort natuurlijk niet in die burgers. Kan zomaar voldoende aanleiding zijn om alles uit de winkel te halen wat op die lijn is geproduceerd.
De betreffende winkel kan gewoon contact opnemen met de supply chain van het distributiecentrum. Die kunnen er wel voorzorgen dat er een recall op het product gedaan wordt. Dit soort zaken worden in ieder geval wel serieus opgepakt.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Ik herinner mij een item van de Keuringsdienst Van Waren dat er gemalen ijzer in een product(cornflakes) zou zitten....die stukjes waren echter te groot om door het lichaam opgenomen kon worden(en dus waardeloos)
Zou mij niks verbazen als er naast de veggiemachine een spijkerverpulveraar staat.

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 37334

Geld terug: klagen bij Lidl

Waarschuwen fabrikant: Staat vast wel een correspondentie adres op de verpakking.
(wel zsm doen dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:42

Sargan

Filmfreak...

Gewoon terugsturen met de verpakking idd.
Zelf een keer in een zakje van Honig zo'n ding, waar je boterhamzakjes mee dicht maakt, gevonden. Netjes teruggestuurd en een paar dagen later een grote doos met allemaal Honig producten gekregen als goedmakertje!

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:17
Zo snel mogelijk melden. Supermarkten nemen dit zeker wel serieus en het zou inderdaad tot een terugroep actie kunnen leiden. Lijkt me niet onterecht ook. Neem de verpakking mee voor eventuele serie/productienummers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bijzonder slecht dit. De winkel zou ik overslaan, die zullen je afwimpelen met een nieuw pakje burgers. Je moet hogerop beginnen, daar kunnen ze écht in de supply chain lopen rommelen.

Lang geleden bij Wieger Ketellapper gewerkt in de verlakkerij van Friesche roepkoeken. Daar ging iedere koek na het verpakken door een ijzer-controle. Dat ding ging bij de kleinste metaaldeeltjes de koek al van de band gooien. Gelukkig vaak ten onrechte, de machine was aardig strak afgesteld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

offtopic:
Zet op het op Facebook en hanteer het slachtoffer rol zodat je van iedereen aandacht krijgt en een goedmakingspakket krijgt :+

Gewoon even melden bij de winkel. :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-04 19:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Waterlelie schreef op woensdag 11 april 2018 @ 19:51:
Ik herinner mij een item van de Keuringsdienst Van Waren dat er gemalen ijzer in een product(cornflakes) zou zitten....die stukjes waren echter te groot om door het lichaam opgenomen kon worden(en dus waardeloos)
Zou mij niks verbazen als er naast de veggiemachine een spijkerverpulveraar staat.
Nee, niet dus. Dat was door de Keuringsdienst Van Waarde een opgeklopt verhaal, een leugentje om het programma wat spannender en controversiëler te maken. Ja, er zit ijzer in, maar nee, dat komt niet uit ijzerschroot of van een machine die naast de productielijn stukken ijzer staat te vermalen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:39
sypie schreef op donderdag 12 april 2018 @ 07:51:
Bijzonder slecht dit. De winkel zou ik overslaan, die zullen je afwimpelen met een nieuw pakje burgers. Je moet hogerop beginnen, daar kunnen ze écht in de supply chain lopen rommelen.

Lang geleden bij Wieger Ketellapper gewerkt in de verlakkerij van Friesche roepkoeken. Daar ging iedere koek na het verpakken door een ijzer-controle. Dat ding ging bij de kleinste metaaldeeltjes de koek al van de band gooien. Gelukkig vaak ten onrechte, de machine was aardig strak afgesteld.
Kan je mij uitleggen wat er precies slecht is van de winkel welke alleen spullen bestelt bij producenten? Wat had de Lidl hieraan kunnen doen? Alles wat binnenkomt extra controleren op ziektes, etc?

En afwimpelen met een nieuw pak? Het is logisch dat de Lidl een nieuw pak zou geven en dit vervolgens bij de producent meldt, voorzien van alle relevante gegevens. Dan kan de producent hierop actie ondernemen, wat echt wel zal gebeuren. Of moet TS miljoenen krijgen voor deze bijna-dood ervaring?

Daarnaast zou er ook een of andere malloot in de supermarkt dit kunnen hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik moest direct aan dit topic (U klaagt? Ik schrijf aan!) denken; misschien kan je daar wat inspiratie opdoen.

[ Voor 38% gewijzigd door MrSleeves op 12-04-2018 07:57 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik werkte vroeger voor een retailer en zulk een klachten worden weldegelijk serieus genomen, zeker als het gaat om huismerken aangezien de naam van de retailer daar sterk mee verbonden is. De producent werd op zo'n zaken aangesproken en als dit te vaak voorkwam of de producent was niet bereidwillig om actie te ondernemen dan werd er een andere gezocht.

Al bij al wordt er zoveel voedsel geproduceerd dat er altijd wel fouten of afwijkingen gebeuren. Men heeft meestal wel een hoop controles geplaatst maar je kan niet elke verpakking voor alle soorten afwijkingen nakijken.

Zaken die ik in mijn tijd bij de retailer ben tegengekomen waren:
• Insecten in groentenconserven
• Pakken van voorverpakte broodjes die vaak niet luchtdicht waren --> schimmel
• Een deel van een muizenkop in confituur
• Koekjes die niet gevuld waren

En dan werkte ik nog niet eens voor de kwaliteitsafdeling :P Als consument ben ik ook al zo'n zaken tegengekomen. Een spijker gelukkig nog niet :) Dit komt overigens voor bij A-merken alsook bij huismerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avanhel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:42
Ik zou contact opnemen met de lidl nederland, dan staat het in ieder geval geregistreerd. En dan kunnen zij denk ik het beste zeggen hoe ze het product willen terug hebben.
Gezien het feit dat ze wel vaker een terugroepactie doen heb ik het vermoeden dat ze wel te vertrouwen zijn.
Ik ga zeker deze week nog even op mijn hamburgers letten die ik had gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:28

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Bedankt voor het melden iig; ik heb nog een paar pakjes van die burgers in de vriezer liggen en aangezien mijn kinderen ze ook graag eten; even extra opletten :X

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-04 09:13
Th. schreef op woensdag 11 april 2018 @ 19:35:
Zoals de titel al zegt: ik was zojuist smakelijk mijn avond maaltijd aan het verorberen toen ik tot mijn verbazing op iets hards beet. Ik probeerde het te pakken met mijn vingers, maar het voorwerp zat nog een stukje vast in de vegetarische hamburger, tussen mijn kiezen. Uiteindelijk kreeg ik het te pakken - een klein deel van mijn hap had ik al doorgeslikt - en zag tot mijn grote verbazing dat het een spijkertje (3 cm) betrof. Hoe komt dat in mijn burger?? :?

[afbeelding]

Wat is een gepaste handeling voor mij in deze? Ik wil hier wel melding van maken; wellicht kunnen ze traceren welke batch het is geweest o.i.d.? Kan ik gewoon wat foto's richting de LIDL sturen of moet ik dit ergens anders melden?
Is de verpakking verder normaal? Geen raar gaatje ergens waar een klant de spijker doorheen heeft gedrukt de burger in?

Het hoeft niet perse bij de fabrikant te zijn gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-03 08:44
agoNITE schreef op donderdag 12 april 2018 @ 08:17:
[...]

Is de verpakking verder normaal? Geen raar gaatje ergens waar een klant de spijker doorheen heeft gedrukt de burger in?

Dat is ook een goede, en ook nog goed te checken, ik eet deze ook wel eens en ze zitten in zo'n harde doorzichtige verpakking (net als kip) dus als daar iets doorheen gedrukt is is het gaatje nog erg goed te zien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-04 16:30
Slavy schreef op donderdag 12 april 2018 @ 07:52:
offtopic:
Zet op het op Facebook en hanteer het slachtoffer rol zodat je van iedereen aandacht krijgt en een goedmakingspakket krijgt :+

Gewoon even melden bij de winkel. :)
Nee, zoals vaker geadviseerd, dit moet je bij het hoofdkantoor melden. De winkel zal de burgers terugnemen en jou nieuwe geven. En heel misschien dat de verpakking met spijker ooit bij het hoofdkantoor terechtk komt.
Het hoofdkantoor een e-mail met foto sturen, vertellen uit welk filiaal deze verpakking komt, op welke datum het aangekocht is en aangeven dat je hiervan erg stond te kijken en blij bent dat je de spijker niet doorgeslikt hebt.

Het hoofdkantoor krijgt hierdoor de kans om via de productienummers op de verpakking terug te zoeken waar het vandaan komt en op welke datum dit is gemaakt, dit is voor de producent ook belangrijk voor zijn eigen stuk controle en verbeteringen.

Jij zal al klant op zeker gecompenseerd worden middels, ik gok, een waardebon. Zelf heb ik ooit bij het LIDL hoofdkantoor geklaagd over een 'koe' van een kassiere die mijn geen tijd gaf de boodschappen in de tassen te doen en in haar ongeinteresseerde snelheid mijn doos eieren van de balie op de grond schoof.
Wij kregen netjes een brief per post met hierin een verontschuldiging en de melding dat de kassiere een corrigerend gesprek zal krijgen, aangevuld met een waardebon welke ingeleverd kan worden bij de kassa.

In het ergste geval zou jij door LIDL afgescheept kunnen worden, maar dit verwacht ik niet. Op dat moment zou je altijd nog kunnen aangeven dat je je slecht behandeld voelt en jouw bevindingen doorzet naar de redactie van een TV programma zoals Radar o.i.d. Moet je dan eens opletten wat er gebeurd...

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1044053

[...]

Hier zat ik ook aan te denken, het lijkt mij onwaarschijnlijk dat deze verpakking door de metaaldetector is gekomen, of ze hebben de verkeerde burgers eruit gepikt en er ligt nu een perfect pakje hamburgers op de brandstapel (Waarom *vuist in de lucht*! ;w )

Het is ook een idee om te vermelden waar de spijker precies zat, aan de rand of midden in het vlees.

Ik heb een familielid welke bij een dergelijk bedrijf werkt waar ze hamburgers, frikandellen e.d. maken (Oh my god! Ik moet nog ontbijten :X ).
Het advies is dan ook om de producent te e-mailen, dit soort bedrijven nemen het uiterst serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04 15:21
IMHO is mijn ervaring dat supermarkten wel serieus omgaan met voedselveiligheid. Zo zaten er een keer plastic deeltjes in mijn grillworst. Terug gegaan naar de winkel verpakking achter gelaten, geld terug gekregen en een bloemetje. Dat is toch erg netjes. We zijn hier niet in Amerika hé waar je kan lopen schreeuwen en dreigen met een rechtszaak je zo een aantal miljoen op je rekening bijgeschreven krijgt.

De winkel heeft gewoon interne procedures zodat ze over heel Nederland dezelfde dag nog die hele batch kunnen terugroepen. En als ze niks doen zijn ze grof nalatig en dat gaan ze echt niet riskeren.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-04 11:00
Het is wel belangrijk om voldoende ijzer binnen te krijgen, dus toch fijn dat ze daar aan gedacht hebben. Serieus: LIDL klantenservice bellen en mochten die er laconiek over doen of het niet serieus nemen dit hier nog eens terugkoppelen (voorheen ook de logische volgorde voor iedere klacht toch?).

edit: die bron van ijzer claim op de verpakking :9 .

[ Voor 8% gewijzigd door Erwin op 12-04-2018 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spiritguard
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-03 22:08
Dit zijn zeer serieuze klachten in de voedingsmiddelenindustrie.
Ik werk zelf op de kwaliteitsdienst in een vleesverwerkend bedrijf en dit soort klachten zouden zeer stevig aangepakt worden.
Licht zowel de Lidl als de fabrikant in (contactgegevens moeten op de verpakking staan.)

In het algemeen zou dit niet mogelijk moeten zijn in verband met metaaldetectoren, kan zijn dat het misschien wel met opzet is gedaan door iemand.

Zou je ons op de hoogte kunnen houden? Ik ben benieuwd naar de reactie op deze klacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-04 16:05
Even melden bij de fabrikant, en als je er nog iets uit wil halen dan moet je het via social media doen. Gewoon even een berichtje sturen via Facebook bijvoorbeeld Die fabrikanten hebben vaak een heel webcare team. Mijn ervaring is dat je heel snel geholpen wordt. Ze zijn er blij mee dat je het meldt en je krijgt er vaak iets voor terug. Extra producten bijvoorbeeld.

Zo heb ik voor het komende jaar nog genoeg cup a soup Chinese tomaat.
En mijn vriendin heeft ooit iets van fruithapjes van Olvarit gekocht en daar bleek schimmel op te zitten. We kregen een hoop extra fruithapjes toegestuurd en een leuke knuffel voor onze zoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Waarom nu alles breed uitmeten? Alleen voor je eigen gewin? Kom op man. Niet alleen @Rudolf , maar ook anderen die zo reageren.
Neem contact op met het hoofdkantoor als je het niet vertrouwd. Als er niets aan gedaan wordt, kun je het altijd nog breed uitmeten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-04 14:56

mark-k

AKA markkNL

Anoniem: 1044053 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 08:28:
[...]

Hier zat ik ook aan te denken, het lijkt mij onwaarschijnlijk dat deze verpakking door de metaaldetector is gekomen, of ze hebben de verkeerde burgers eruit gepikt en er ligt nu een perfect pakje hamburgers op de brandstapel (Waarom *vuist in de lucht*! ;w )

Het is ook een idee om te vermelden waar de spijker precies zat, aan de rand of midden in het vlees.

Ik heb een familielid welke bij een dergelijk bedrijf werkt waar ze hamburgers, frikandellen e.d. maken (Oh my god! Ik moet nog ontbijten :X ).
Het advies is dan ook om de producent te e-mailen, dit soort bedrijven nemen het uiterst serieus.
Ze zijn vegetarisch dus er is geen vlees verloren gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 992889

Zie je dat vegetarisch eten toch niet zo gezond is!

Komt dit eigenlijk vaak voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 15:26 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-04 16:05
Arunia schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:41:
Waarom nu alles breed uitmeten? Alleen voor je eigen gewin? Kom op man. Niet alleen @Rudolf , maar ook anderen die zo reageren.
Neem contact op met het hoofdkantoor als je het niet vertrouwd. Als er niets aan gedaan wordt, kun je het altijd nog breed uitmeten.
Je hoeft het niet op je tijdlijn te plaatsen, PB´tje op facebook is genoeg. Dat hoeft niemand te zien. Mijn ervaring is dat het via social media veel sneller gaat dan via een mailtje.

[ Voor 7% gewijzigd door Rudolf op 12-04-2018 09:48 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 10:55

vhal

ಠ_ಠ

Ik zie diverse opties:

A- PB via Facebook of andere socialmedia meuk en situatie voorleggen

B- Telefoonnummer bellen wat ws. op de verpakking staat en situatie voorleggen

C- Terug naar de winkel en het voorleggen bij zo'n 'manager' om er ws. nooit meer iets van te horen.

D- Benader een rioolkrant ala Telegraaf ( https://www.telegraaf.nl/contact/ )en sta met je porum op hun website met een clickbaitachtige krantenkop als "@Th. vindt een spijker in vega-burger...wat er toen gebeurde zal je verrassen..”

E- Gebruik die spijker om nu voor eens en altijd het fotolijstje van je geliefde [insert random persoon/dier/voorwerp] op te hangen in de WC. Scheelt weer een ritje naar de bouwmarkt! De LIDL denkt gewoon met je mee!

Persoonlijk zou ik voor optie A en/of B gaan :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 26-04 09:00
Bij dergelijke gebreken aan een product contact op nemen met de fabrikant. Als je naar de winkel gaat is de kans aanwezig dat je melding niet eens de winkel verlaat omdat het personeel niet weet wat ze er mee moeten en dus het gewoon in de prullenbak mikken en er verder niks mee doen.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:14
Interssant onderwerp, benieuwd naar de procedure wat volgt en uitkomst daarvan!

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ica1984
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-04 14:14
*knip* off-topic.

[ Voor 87% gewijzigd door naitsoezn op 12-04-2018 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 725495

Zou er toch ook een melding van maken bij de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit. Dit is levensgevaarlijk. Wat als iemand dit doorslikt, het kan je hele spijsverteringskanaal beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-04 12:52

[afbeelding]

Je krijgt wat je koopt. Op de verpakking staat toch 'bron van ijzer', krijg je ijzer is het weer niet goed 8)7

Maar even zonder gein: Dit is een enorm gezondheidsrisico dus ik zou meer doen dan alleen een klacht indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Fabrikant en hoofdkantoor Lidl inlichten, daarna afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-04 07:55
Ik heb in het verleden een gelijke ervaring gehad met een frikadelbroodje van AH, daar zat een stuk glas (!!) in. Mee teruggegaan, maar AH probeerde zich er met een teruggeven van geld vanaf te maken.

Daar ben ik niet ingetrapt en heb dan ook de manager erbij laten halen, de mogelijke schade had immers flink kunnen zijn!

Laat je dus niet afschepen.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:48
MrSleeves schreef op donderdag 12 april 2018 @ 07:56:
Ik moest direct aan dit topic (U klaagt? Ik schrijf aan!) denken; misschien kan je daar wat inspiratie opdoen.
Dit is wel van een ander niveau dan "er zitten 13 bitterballen in m'n dozijnverpakking". Dit is gewoon een serieus veiligheidsissue wat, als je het bij de winkel komt melden, zeer serieus opgepakt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-04 18:13
Als dit bij ons zou gebeuren dan zo zsm het CMT (Crisis Management Team) bij elkaar komen en er zal een recall gedaan worden op de gehele lijn van die order.

Ik zou het rechtstreeks bij de leverancier melden in ieder geval.

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-04 14:40
Rechtstreeks melden bij de leverancier of het hoofdkantoor van de LIDL.
Plaatsen op Social Media is leuk en kan flink wat reacties opleveren, maar of het nuttig is betwijfel ik.

Grote kans dat ze het gewoon netjes oplossen en misschien nog een kleinigheidje je kant opsturen indien je het direct meld bij de leverancier of het hoofdkantoor van LIDL

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:33

artificial_sun

Mazda Rx7

offtopic: Mijn complimenten, 95% van de reacties is zinvol en/of ludiek. Na een uurtje op Reddit is dit weer een verademing.

Stadia was beter....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

[...]

Dit lijkt mij de belangrijkste stap om te beslissen wat je gaat doen.

Als er inderdaad een gat ergens lijkt te zitten dan is er mogelijk iemand in de supermarkt(keten) bezig met opzettelijk verwonden van mensen. Dat wil je zo snel mogelijk melden aan de supermarkt zodat ze klanten kunnen waarschuwen etc.

Mocht er geen gat zijn dan is het mogelijk een fout in de productie en dan wil je de producent benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-04 15:08
artificial_sun schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:57:
offtopic: Mijn complimenten, 95% van de reacties is zinvol en/of ludiek. Na een uurtje op Reddit is dit weer een verademing.
offtopic:
En de overige 5% zijn jou en mijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-03 18:11
*knip* mislukte poging.

[ Voor 71% gewijzigd door naitsoezn op 12-04-2018 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-04 09:05
Soort-van gerelateerd: Ik had een keer een stuk gereedschap voor het maken van plakjes eieren waar de schroef van los raakte en ik die vervolgens in mijn mond had. Meteen terug naar de winkel gegaan, ze hadden ter plekke meteen alle plakjes-makers uit het schap getrokken.

Maar bij dat product was het ook direct duidelijk dat het schroefje in het apparaatje zat en dat die blijkbaar kan losraken
artificial_sun schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:57:
Voordeel van Reddit is dat je reacties en reactie-bomen kan sluiten en kan upvoten/downvoten en kan sorteren op deze upvotes/downvotes

[ Voor 51% gewijzigd door Gamebuster op 12-04-2018 14:48 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauzwauz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-04 08:26
Gewoon contact opnemen met de klantenservice van Lidl. Dit lossen ze op een keurige manier op.

Questions must be asked

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
In de ijdele hoop dat TS nog terug komt, wat heeft hij gedaan en wat is het (voorlopige) resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-04 18:13
Ircghost schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:07:
[...]

Dit lijkt mij de belangrijkste stap om te beslissen wat je gaat doen.

Als er inderdaad een gat ergens lijkt te zitten dan is er mogelijk iemand in de supermarkt(keten) bezig met opzettelijk verwonden van mensen. Dat wil je zo snel mogelijk melden aan de supermarkt zodat ze klanten kunnen waarschuwen etc.

Mocht er geen gat zijn dan is het mogelijk een fout in de productie en dan wil je de producent benaderen.
Goed idee, ik zou het echter rechtstreeks melden aan fabrikant/leverancier.
Als je dit z.s.m. aan de fabrikant van het product meld dan heeft het namelijk meer effect. De fabrikant gaat namelijk z.s.m. alle klanten benaderen. Zodoende wordt niet alleen jou lokale supermarkt benaderd (mocht het een lokale gek zijn dit dit doet) maar tevens alle supermarkten waar dit product aan geleverd is (mocht het een fout in de productie zijn). Hoogstwaarschijnlijk zal een leverancier snellere kanalen hebben dan een klant (ze bellen gelijk de correcte persoon) en worden ze sneller serieus genomen (er hoeft maar een supermarkt medewerker denken dat het een prankcall is of zo). Een gat in de verpakking KAN een indicatie zijn dat een lokaal iemand de spijker erin geprikt heeft. Dit kan echter ook veroorzaakt zijn door beweging tijdens transport (oftewel fout in de productie).

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:41

Theo

moederbord

Dit zijn idd zaken die je niet bij je supermarkt wil melden; ze doen er vrij weinig mee behalve het geven van je geld terug of een nieuw product. Ik heb vroeger zelf bij een supermarkt gewerkt, en als mensen klachten hadden over een product kregen ze het geld terug. Dat gold ook voor bijv. een pak ham dat was gaan schimmelen nog ver voor de THT datum, een brood dat verkeerd was gebakken door onze toeleverancier of iemand die de pistachenoten niet open kreeg. Men kreeg het geld terug en het product ging de vuilnisbak in. en meer gebeurde er niet.. Er waren niet eens procedures of standaarden om fouten in verkoopwaar te melden..

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-04 10:45
Theo schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:16:
Dit zijn idd zaken die je niet bij je supermarkt wil melden; ze doen er vrij weinig mee behalve het geven van je geld terug of een nieuw product. Ik heb vroeger zelf bij een supermarkt gewerkt, en als mensen klachten hadden over een product kregen ze het geld terug. Dat gold ook voor bijv. een pak ham dat was gaan schimmelen nog ver voor de THT datum, een brood dat verkeerd was gebakken door onze toeleverancier of iemand die de pistachenoten niet open kreeg. Men kreeg het geld terug en het product ging de vuilnisbak in. en meer gebeurde er niet.. Er waren niet eens procedures of standaarden om fouten in verkoopwaar te melden..
Toch straf dat ze het zo doen... De klant vertrouwd uiteindelijk toch de winkel dat al de producten in orde zijn.
Anders kunnen we even goed rechtstreeks bij de fabriek gaan inkopen. Wie weet liggen er nog 100 andere burgers met een nagel in. De winkel moet dan ook actie ondernemen !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Th. Ben je aan het klussen thuis ?
:D

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 16:53

Part

Helemaal niets.....

vhal schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:27:
Ik zie diverse opties:

A- PB via Facebook of andere socialmedia meuk en situatie voorleggen

B- Telefoonnummer bellen wat ws. op de verpakking staat en situatie voorleggen

C- Terug naar de winkel en het voorleggen bij zo'n 'manager' om er ws. nooit meer iets van te horen.

D- Benader een rioolkrant ala Telegraaf ( https://www.telegraaf.nl/contact/ )en sta met je porum op hun website met een clickbaitachtige krantenkop als "@Th. vindt een spijker in vega-burger...wat er toen gebeurde zal je verrassen..”

E- Gebruik die spijker om nu voor eens en altijd het fotolijstje van je geliefde [insert random persoon/dier/voorwerp] op te hangen in de WC. Scheelt weer een ritje naar de bouwmarkt! De LIDL denkt gewoon met je mee!

Persoonlijk zou ik voor optie A en/of B gaan :+
Optie F- Melden bij de voedsel en warenautoriteit
https://www.nvwa.nl/over-...acht-indienen-bij-de-nvwa
En melden bij de Lidl

(Kijk ook even of je keukenkastjes van deze spijkers hebben.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-04 15:22
Melden bij de supermarkt. Via mail of via winkel zelf. Zorg ervoor dat je iig de productiecode, THT en fotos hebt. Dit kan de supermarkt gebruiken om de leverancier te instrueren en de info door te geven.

Ik werk zelf bij een levensmiddelen fabrikant voor een supermarkt en dit wordt wel degelijk uitgezocht. Liefst het stuk ijzer retour sturen (vaak krijg je hier een enveloppe voor). Dan kan deze nogmaals over de metaaldetector gehaald worden en checken of detector wel reageert op het materiaal.
Theo schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:16:
Dit hangt denk ik van de supermarkt af. Wij krijgen toch wel klachten retour hoor vanuit het klachtenkantoor van de klant. Tijden zijn veranderd.

[ Voor 47% gewijzigd door nldls op 12-04-2018 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Th.
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-12-2024

Th.

Ondertitel

Topicstarter
[...]

Goeie! Ik heb nog een keer goed gekeken: niks.

Ik heb vanmiddag via de site een klacht ingediend. Ik kreeg zojuist reactie: ze betreuren het enorm en sturen het direct naar de kwaliteitsafdeling.

Ze nemen zo snel mogelijk contact met mij op.

so it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turtles3
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-07-2020

[b]Lidl lijd hier zelf niets onder. Alleen veel werk om alles terug te halen.
De boetes bij het niet handelen volgens de wettelijke voorschriften geeft enorm hoge boete en een slechte naam. 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04 16:15
Gewoon melden bij Lidl, heb er gewerkt in het DC en daar werd soms een batch geblokkeerd (apart gehouden) i.v.m. gemelde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-03-2020
Ook bij de waren autoriteiten melden..

Supermarkten doen hier vrij weinig tot niks.mee

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-04 13:49

Sharky

Skamn Dippy!

mikerosauer schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 01:18:
Ook bij de waren autoriteiten melden..

Supermarkten doen hier vrij weinig tot niks.mee
Je moet het niet bij de vestiging melden. Als je het meldt bij het hoofdkantoor wordt er echt wel actie ondernomen.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Wat is er precies afwimpelen aan het vervangen van het niet conforme product? Dat is precies wat je als consument redelijkerwijs mag verwachten van de winkelier.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
evilution schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:40:
[...]

Wat is er precies afwimpelen aan het vervangen van het niet conforme product? Dat is precies wat je als consument redelijkerwijs mag verwachten van de winkelier.
Winkelier is niet betrokken in het productieproces. Op het moment dat blijkt dat de verpakking onbeschadigd is weet je zeker dat het voorwerp niet achteraf door een vandaal toegevoegd is. De fabrikant van het product moet wel op de hoogte gebracht worden zodat processen aangepast kunnen worden en voedselveiligheid nog beter gemaakt kan worden. Dat bereik je niet door van de winkelier een vervangend product te krijgen zonder dat de winkelier hogerop gaat met het product. Daarom: producent aanschrijven en niet de winkelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-04 15:18

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

sypie schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 18:50:
[...]

Winkelier is niet betrokken in het productieproces. Op het moment dat blijkt dat de verpakking onbeschadigd is weet je zeker dat het voorwerp niet achteraf door een vandaal toegevoegd is. De fabrikant van het product moet wel op de hoogte gebracht worden zodat processen aangepast kunnen worden en voedselveiligheid nog beter gemaakt kan worden. Dat bereik je niet door van de winkelier een vervangend product te krijgen zonder dat de winkelier hogerop gaat met het product. Daarom: producent aanschrijven en niet de winkelier.
Maar na vervanging van het product is het voor jouw ook niet geheel duidelijk of er na die tijd niks meer gebeurt met dit incident. De winkel kan dit ook opnemen met de regiomanager of filiaalmanager. Tuurlijk is het niet verkeerd om het verhaal even bij beide kanten te melden. Maar stellen dat een winkel hier permanent niks mee doet vind ik ook wel iets te ver gaan. Het hoofdkantoor heeft voldoende contact met leveranciers, dus die boodschap komt wel over bij de producent. Zelfs op DC-niveau kan dit geregeld worden.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:38

Oekol

waka waka hey hey

Gaan we hier nu ook eigen ervaringen delen? Ik heb ooit een nijptang oftewel ook bekend als een oorworm, in mijn vers afgebakken brood bij de plaatselijke super gehad. Hij leefde nog zelfs :D

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MewBie schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:29:
Bij dergelijke gebreken aan een product contact op nemen met de fabrikant. Als je naar de winkel gaat is de kans aanwezig dat je melding niet eens de winkel verlaat omdat het personeel niet weet wat ze er mee moeten en dus het gewoon in de prullenbak mikken en er verder niks mee doen.
Wat zou je willen dat het winkelpersoneel doet dan? :? Elk product openmaken en controleren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 26-04 09:00
CH4OS schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 19:44:
[...]
Wat zou je willen dat het winkelpersoneel doet dan? :? Elk product openmaken en controleren? :?
Klant komt met klacht over product, personeel zegt dat ze het door zullen geven/regelen, personeel gooit terug gebracht product weg, er gebeurd verder niks. ;)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-12-2024
Zou kunnen, maar tegenwoordig heeft iedere organisatie een flinke kwaliteitsdienst waar aan de lopende band klachten binnenkomen, worden geevalueerd etc. Ik schat dat de gemiddelde supermarkt in NL iedere week minstens 1 recall heeft, buiten de meldingen om die al op dc opgelost worden, of die er niet meer toe doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

sypie schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 18:50:
[...]

Dat jij je als consument met de relatie winkelier - leverancier wilt bemoeien maakt niet dat de winkelier jou afwimpelt als hij het defecte product vervangt in de relatie consument - winkelier. Het is dan aan hem om dergelijke zaken met zijn leverancier op te nemen en wellicht heeft hij daar wel afspraken over. Het is niet anders dan een defecte videokaart.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Pagina: 1