Mijn game pc is vandeweek gestorven. Nu heb ik achterhaald dat het probleem bij mijn harde schijf zit en zou die dus kunnen vervangen. Maar ik zit ook al een tijdje te denken om vanaf de grond op een nieuwe pc te bouwen en door de jaren heen de onderdelen te vervangen/up te graden waar dat nodig is.
Ik zou natuurlijk ook mijn huidige pc kunnen fixen en upgraden, maar dat is een Alienware Alpha console. Op zich een geinig ding voor de prijs, maar hartstikke klein en dus geen plek om ooit dingen toe te voegen (zoals een optische drive of een tweede videokaart bijvoorbeeld) en kan met twee maanden het geld voor de onderstaande onderdelen bij elkaar hebben (jeej voor vakantiegeld in mei
). Daarom heb ik dus gekozen om nu echt zelf een pc te gaan bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, maar ook streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Pakweg 1000 euro.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik kijk zelf veel naar de GTX videokaarten en heb daar dan ook de voorkeur voor, maar ik sta wel open voor andere merken. Ook wijk ik liever niet af van de gekozen kast.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beetje geluid is niet erg, maar liefst zo weinig mogelijk natuurlijk.
Ga je overklokken?
Dit is voor mij geen must, dus waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten ofdat deze onderdelen bij elkaar passen en als er iets niet past, wat dan een passende vervanger is. Daarnaast wil ik dit systeem door de jaren heen upgraden, dus ik vraag me ook af wat voor mogelijkheden er zijn om de inhoud van de kast een beetje geordend en overzichtelijk te houden.
Ik zou natuurlijk ook mijn huidige pc kunnen fixen en upgraden, maar dat is een Alienware Alpha console. Op zich een geinig ding voor de prijs, maar hartstikke klein en dus geen plek om ooit dingen toe te voegen (zoals een optische drive of een tweede videokaart bijvoorbeeld) en kan met twee maanden het geld voor de onderstaande onderdelen bij elkaar hebben (jeej voor vakantiegeld in mei
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, maar ook streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Pakweg 1000 euro.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8400 Boxed | € 166,95 | € 166,95 |
| 1 | MSI Z370-A PRO | € 105,- | € 105,- |
| 1 | Asus STRIX-GTX960-DC2OC-2GD5 | € 270,71 | € 270,71 |
| 1 | Seagate Barracuda, 1TB | € 40,49 | € 40,49 |
| 1 | NZXT H440 New Edition Zwart/Zwart Closed | € 118,99 | € 118,99 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home EN 64bit OEM DSP OEI | € 77,35 | € 77,35 |
| 1 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | € 59,95 | € 59,95 |
| 1 | Crucial CT8G4DFD8213 | € 80,95 | € 80,95 |
| 1 | LG GH24NSD1 | € 13,26 | € 13,26 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 620W | € 65,95 | € 65,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 999,60 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik kijk zelf veel naar de GTX videokaarten en heb daar dan ook de voorkeur voor, maar ik sta wel open voor andere merken. Ook wijk ik liever niet af van de gekozen kast.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beetje geluid is niet erg, maar liefst zo weinig mogelijk natuurlijk.
Ga je overklokken?
Dit is voor mij geen must, dus waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten ofdat deze onderdelen bij elkaar passen en als er iets niet past, wat dan een passende vervanger is. Daarnaast wil ik dit systeem door de jaren heen upgraden, dus ik vraag me ook af wat voor mogelijkheden er zijn om de inhoud van de kast een beetje geordend en overzichtelijk te houden.