Nieuwe dell G series

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gehaktman
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23-03 09:43
Hey beste mede-tweakers!
Ik was van plan de Dell 7577 te kopen, maar ik zag eergisteren dat er deze maand een nieuwe G series uit komt.
Nu wil ik graag een 17 inch laptop, dus ik wacht nog even op de dell G3 17. Ik heb vrij snel een laptop nodig vanwege school.
Ik heb ongeveer alle artikelen over de nieuwe G series gelezen, en het is me nog steeds niet duidelijk wanneer de nieuwe G series in Nederland beschikbaar is. Sommige artikelen zeggen dat hij de 16e wereldwijd beschikbaar is, maar ze zeiden ook dat de nieuwe alienware gister wereldwijd beschikbaar zou moeten zijn. Wat trouwens niet het geval is.

Ik heb geprobeerd Dell te bellen met deze vraag, maar de hele telefoon service lijkt wel gewoon plat te liggen, hun bandje verwijst me door naar de Dell site. Daar heb ik ook geprobeerd een contactformulier in te vullen, maar daar heb je een bestellingsnummer voor nodig.
Ook op facebook heb ik geprobeerd Dell te bereiken, ook daar willen ze alleen bestaande klanten te woord staan.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet heel netjes vind, wat moet ik nu als potentiele nieuwe klant?

Maar dat terzijde, nu is de vraag:
Heeft iemand meer betrouwbare informatie over de Nederlandse releasedatum van de Dell g series?

Bij voorbaat dank!
Groetjes Kevin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaskrop
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-12-2022
Je weet wel dat de g series alleen via een bedrijf gekocht kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktman
Thomaskrop schreef op woensdag 11 april 2018 @ 21:51:
Je weet wel dat de g series alleen via een bedrijf gekocht kan worden?
Daar was ik niet van op de hoogte, hoe weet je dat? (Sinds het een nieuwe serie is die op de US versie van dell.com te krijgen is)

[ Voor 41% gewijzigd door Gehaktman op 11-04-2018 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaskrop
Gehaktman schreef op woensdag 11 april 2018 @ 22:28:
[...]

Daar was ik niet van op de hoogte, hoe weet je dat? (Sinds het een nieuwe serie is die op de US versie van dell.com te krijgen is)
Dit zag ik in een ander forum over een gaming laptop.
Maar de (werk) versie is zonder btw en heet de g versie.
Ik weet ook niet hoezo het dan anders moet heten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tunestwo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 10:33
Dit lijkt me stug. Dell gaat expliciet in op gaming met de G series. Dan lijkt me niet dat dit voor office use is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Had je Dell al gebeld en gevraagd of je met je school-inschrijving korting kan krijgen?

Bij HP krijgen studenten soms flinke kortingen op uiteenlopende machines.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xStarlight
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-08 08:39
Inmiddels is het de 16e geweest echter is er nog niets te vinden op de site.
Heeft iemand een idee? Verschillende bronnen geven inderdaad de 16e aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktman
MAX3400 schreef op zondag 15 april 2018 @ 19:09:
Had je Dell al gebeld en gevraagd of je met je school-inschrijving korting kan krijgen?

Bij HP krijgen studenten soms flinke kortingen op uiteenlopende machines.
Ja, ik heb mijn 10% korting al binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-08 22:00
zit echt te wachten tot ik er 1 kan bestellen.

De lx702 van 2010 mag echt eens vervangen worden, en beetje gamen met een gt555m wordt lastig.

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
Dell maar eens gebeld, als consument kreeg ik een bandje met op dit moment is deze dienst niet beschikbaar excuses etc etc.

Toen maar als een bedrijf gebeld en gevraagd hoe het zat met de G series, daar kan ik niks over zeggen meneer......

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 13:54
Ik zie inmiddels op de website wel een aparte sectie voor de G-serie: http://www.dell.com/nl-nl...blets/sc/laptops/g-series

Ben zelf ook aan het kijken wat ik zou willen, dus volg dit topic ook verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsoet
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-07-2024
Ik ben benieuwd of de G7 ook in Nederland beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09 23:11

UntamedNL

Drumming

Heb ook gekeken en gezocht op google. Ik heb vooral gelezen dat de bouw kwaliteit van de G-series (in de US in ieder geval) niet goed is. Ook bij recente reviews nog. Ik weet niet of de G serie in NL dezelfde kwaliteit heeft, maar is in ieder geval een aandachtspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
Reviews beetje van hetzelfde.

Scherm niet best
accuduur niet best

Veel bang for buck.

Nu nog een keuze G3 met 256GB SSD en 16GB geheugen of G5 met 128GB SSD en 8 GB geheugen.

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie1973
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-06 14:30
Ik vind de G serie best interessant. Op dit moment krijg je nog een leuke korting ook.
Wel jammer dat je alleen tussen een paar configuraties kunt kiezen. Vond wel een mooie G5 configuratie ergens verstopt op de site (128 SSD + 1TB HD, 16 MB en GTX1060) die met korting op 1050 Euro komt. Alle andere configs zijn met 8 MB.

Liefst zou ik hem met alleen de 256 SSD hebben en er zelf nog een SSD bijprikken maar die combo kon ik niet vinden met 16 MB ram. Deze config zie ik wel bij de Inspirion series maar daar krijg je nou net weer geen korting op en de CPU is net ietsje minder :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja dit is eens wat anders.

In plaats van een bedrijf dat op iedere mogelijke manier hun producten door je strot probeert te duwen is het eindeloos bellen en mailen naar dell om erachter te komen wanneer (en überhaupt OF) de G7 in Nederland aangeboden wordt.

Willen ze hun producten wel verkopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-10 00:23
Sylver84 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:27:
Reviews beetje van hetzelfde.

Scherm niet best
accuduur niet best

Veel bang for buck.

Nu nog een keuze G3 met 256GB SSD en 16GB geheugen of G5 met 128GB SSD en 8 GB geheugen.
Daar kan ik wel mee leven. Ik zoek puur mobiele rekenkracht. Laptop ligt altijd aan de stroom, en het scherm gebruik ik altijd maar kort. Zit meestal aan een dock vast.

Wel lange levertijden. Je kan niks configureren, maar dan nog gaat het wel 2 weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido-t
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-09 20:52
Is er iemand die ook daadwerkelijk een Dell G series laptop heeft gekocht?
En zo ja, wat zijn jullie bevindingen erover?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomaskrop
Guido-t schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:23:
Is er iemand die ook daadwerkelijk een Dell G series laptop heeft gekocht?
En zo ja, wat zijn jullie bevindingen erover?
Ik heb de Dell G5 15 in de configuratie van 1398 euro (8th gen i7, 16gb ram en GTX 1060)
Gister binnen gekregen.
Het bevalt me goed en alle games die ik er tegen aan heb gegooid doen t goed.
Alleen soms is ie een beetje luid maar warm word ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 20:17:
Tja dit is eens wat anders.

In plaats van een bedrijf dat op iedere mogelijke manier hun producten door je strot probeert te duwen is het eindeloos bellen en mailen naar dell om erachter te komen wanneer (en überhaupt OF) de G7 in Nederland aangeboden wordt.

Willen ze hun producten wel verkopen?
Weet je toevallig of de G7 naar Nederland gaat komen?
Thomaskrop schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:55:
[...]
Ik heb de Dell G5 15 in de configuratie van 1398 euro (8th gen i7, 16gb ram en GTX 1060)
Gister binnen gekregen.
Het bevalt me goed en alle games die ik er tegen aan heb gegooid doen t goed.
Alleen soms is ie een beetje luid maar warm word ie niet.
Ben je nogsteeds tevreden met dit model? Ben aan het overwegen ook de aanschaf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaskrop
CtrAltDelicious schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:01:
[...]

[...]

Ben je nogsteeds tevreden met dit model? Ben aan het overwegen ook de aanschaf te doen.
Ben zeer tevreden en voor t geld is het een van de beste.
Vaak is ie in de korting of je kan ook Dell studentenkorting aanvragen. (Dit is 12%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomaskrop schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 20:16:
[...]

Vaak is ie in de korting of je kan ook Dell studentenkorting aanvragen. (Dit is 12%).
Kun je vertellen hoe heet je temperaturen worden voor je CPU en GPU? Ik heb op dit moment een Asus gekocht. Temperaturen vallen nog zeer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo

Voodoo

Lurker

Thomaskrop schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 20:16:
[...]
Thanks voor je reactie. Wil ergens in september een nieuwe laptop aanschaffen, en vraag me af of de G7 van die serie ook naar NL zal komen. Wacht het even af, in ieder geval top dat het voor jou een goede aankoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaskrop
Verwijderd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 20:53:
[...]

Kun je vertellen hoe heet je temperaturen worden voor je CPU en GPU? Ik heb op dit moment een Asus gekocht. Temperaturen vallen nog zeer mee.
Hij blijft best koel alleen blaast ook best hard maar met gamen heb je toch een koptelefoon op dus denk dat je daar echt geen last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomaskrop schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:20:
[...]

Hij blijft best koel alleen blaast ook best hard maar met gamen heb je toch een koptelefoon op dus denk dat je daar echt geen last van hebt.
Heb je toevallig een monitoring-tool om je temperaturen in cijfers weer te geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CtrAltDelicious schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:01:
[...]

[...]

Geen idee. Maar aangezien hij al zo'n 2-3 maanden geleden uitgekomen is in de U.S heb ik de moed opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell heeft nog een G3 15inch ook met de i7 8750 en de GTX1060. Deze is net wat dunner, strakker en zakelijker dan een G5 en G7. Handig als je in een vergadering zit en niet met een laptop zit die er als een kermisattractie uitziet (zoals de meeste gaming laptops), maar ook deze moet nog uitkomen op het vaste land van de EU. In de UK zijn al een paar modellen van de G3 15inch verkrijgbaar.

Via een contact bij Dell in Duitland heb ik vernomen dat de G3 15inch en de G7 waarschijnlijk in september op de markt komen in DE, NL etc.

Dell NL is in tegenstelling tot wat hun site doet overkomen niet bereikbaar. Niet per email, niet telefonisch en op social media reageren ze ook niet.

Ik heb meerdere malen met Dell US contact gezocht maar ook zij communiceren liever niet met potentiële klanten.

Desalnietemin heeft de G serie goede specs en zoals ik al aangaf is het een van de eerste van zijn soort die er niet uitziet alsof alleen een tienerjongetje er blij van wordt. Ik verwacht eind deze maand een uit de VS geleverd te krijgen. Ik ben het wachten zat.

Ze hebben trouwens regelmatig leuke kortingsacties. Pas nog een black friday week waarbij je 15% korting kreeg. Ook op de G serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaskrop
Verwijderd schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:55:
[...]

Heb je toevallig een monitoring-tool om je temperaturen in cijfers weer te geven? :)
Nee sorry :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 21:02:
Dell heeft nog een G3 15inch ook met de i7 8750 en de GTX1060. Deze is net wat dunner, strakker en zakelijker dan een G5 en G7. Handig als je in een vergadering zit en niet met een laptop zit die er als een kermisattractie uitziet (zoals de meeste gaming laptops), maar ook deze moet nog uitkomen op het vaste land van de EU. In de UK zijn al een paar modellen van de G3 15inch verkrijgbaar.

Via een contact bij Dell in Duitland heb ik vernomen dat de G3 15inch en de G7 waarschijnlijk in september op de markt komen in DE, NL etc.

Dell NL is in tegenstelling tot wat hun site doet overkomen niet bereikbaar. Niet per email, niet telefonisch en op social media reageren ze ook niet.

Ik heb meerdere malen met Dell US contact gezocht maar ook zij communiceren liever niet met potentiële klanten.

Desalnietemin heeft de G serie goede specs en zoals ik al aangaf is het een van de eerste van zijn soort die er niet uitziet alsof alleen een tienerjongetje er blij van wordt. Ik verwacht eind deze maand een uit de VS geleverd te krijgen. Ik ben het wachten zat.

Ze hebben trouwens regelmatig leuke kortingsacties. Pas nog een black friday week waarbij je 15% korting kreeg. Ook op de G serie.
Hoe lukt het jou er een uit de VS te krijgen? Ik wil er ook een bestellen namelijk, maar in NL is ie natuurlijk nog niet beschikbaar. Is het mogelijk om een G3-15 uit het buitenland te bestellen naar NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:39:
[...]

Hoe lukt het jou er een uit de VS te krijgen? Ik wil er ook een bestellen namelijk, maar in NL is ie natuurlijk nog niet beschikbaar. Is het mogelijk om een G3-15 uit het buitenland te bestellen naar NL?
Via familie in de VS. Op Ebay kan je ze ook vinden (nieuw). Overigens heb ik wederom onofficiële bevestiging gekregen van iemand bij Dell dat ze in september hier op de markt worden gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:35:
[...]

Via familie in de VS. Op Ebay kan je ze ook vinden (nieuw). Overigens heb ik wederom onofficiële bevestiging gekregen van iemand bij Dell dat ze in september hier op de markt worden gebracht.
Ah thanks. Nog even wachten tot september dan maar.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Twee weken geleden een Dell G5 15 besteld, topmodel met Ubuntu want Windows licentie lever ik zelf. Levertijd ongeveer 7-10 dagen. Werden er uiteindelijk 10.

De laptop zelf is voor een gaming laptop nog best compact en slank. De bezels zijn wel vrij fors vind ik zelf.

De eerste keer de laptop aan doen ging al mis, geen beeld terwijl hij wel duidelijk wat aan het doen was. Ik hoorde muziek uit de speaker, kennelijk de Ubuntu setup. Laptop uit en weer aan. Weer geen beeld, ook geen BIOS splash ofzo. Halverwege het muziekje van de Ubuntu setup springt ineens het scherm aan. Laptop weer uitgezet, USB stick met Hiren erin om een image te maken van de SSD naar de HDD. Dat ging goed, BIOS splash screen en bios config waren mooi zichtbaar.

Daarna de laptop weer uit. Zat op mn werk dus een half uurtje later de laptop aangezet met de Windows 10 USB stick. Wederom, geen beeld. Laptop uitgezet. Daarna ging de laptop met geen mogelijkheid meer aan! Accu los gehaald (klep open) en daarna ging hij weer aan, maar wederom, geen beeld.

Laptop is terug de doos in gegaan en ik heb een retour aangevraagd met refund. Ik zoek wel een andere laptop :)

Het zal waarschijnlijk een exemplarisch probleem zijn maar ik had daags na mijn bestelling al enige twijfels over de performance van de laptop en wilde toen al annuleren. Annuleren ging echter niet (besteld op zaterdag, annulering op zondagavond). De laptop was al onderweg vanuit China.

TLDR: Ik ga op zoek naar een leuke Dell Latitude met support. Ik heb het ding nodig voor mn werk en mijn requirements zijn bijgesteld naar een ultrabook, ultraportable en licht device.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Nogsteeds geen aankoop gedaan. Het geld brand in zak :P
De Dell lijkt me een mooie optie, helaas is het scherm in alle reviews met de grond gelijk gemaakt.
Ik vraag me echt af hoe slecht het dan moet zijn. Het scherm is voor mij een erg belangrijk onderdeel.

Ook op Tweakers lijken de G-series niet echt te leven. In tegenstelling tot mijn vorige Dell inspiron 17R SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo

Voodoo

Lurker

Lekkerboeie86 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:36:
Nogsteeds geen aankoop gedaan. Het geld brand in zak :P
De Dell lijkt me een mooie optie, helaas is het scherm in alle reviews met de grond gelijk gemaakt.
Ik vraag me echt af hoe slecht het dan moet zijn. Het scherm is voor mij een erg belangrijk onderdeel.

Ook op Tweakers lijken de G-series niet echt te leven. In tegenstelling tot mijn vorige Dell inspiron 17R SE.
Offtopic: Voor mij is het scherm ook een belangrijk onderdeel. Met name de refreshrate is een onderdeel waarop ik niet ga bezuinigen. Je cpu+gpu kunnen nog zo goed zijn, als je refreshrate beperkt is tot 60hz dan is je scherm de bottleneck. Ik wil een laptop ivm mobiliteit, gebruik geen extern scherm waardoor het beeldscherm een belangrijk onderdeel van de laptop is.

[ Voor 42% gewijzigd door Voodoo op 22-10-2018 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09 19:33
De laptops van dell kopen uit china, en tenzij je een creditcard hebt moet je denken aan: 4-5 dagen totdat de betaling binnen is, 3-4 dagen laptop inelkaar zetten en minimaal 7 dagen verzending. Dit was mijn ervaring met mijn xps. Had gelukkig hem in een week in huis vanwege snelle betaling en zakelijk besteld met opmerking, niet binnen een week in huis, ik de order annuleer en naar de concurrent ga.
Pagina: 1